Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bekende weg

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Tamaartje

Bekende weg

Bericht door Tamaartje »

Waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, maar ik doe het toch.

Met enige regelmaat heb ik last van een soort steken in mijn lijf. De ene keer voelt het als een stroomstoot de andere als een messteek.
Is niet heel pijnlijk maar gewoon irritant.

Ik weet niet beter dan dat ik daar last van heb. Het hoort er een beetje bij.

Is dat nu ms gerelateerd???
Of ben ik gewoon een muts. :ogen:
Giechel

Bericht door Giechel »

ik heb ze in mn schouders; kunnen spasmes zijn
Jeff

Bericht door Jeff »

Wat je omschrijft heb ik iederedag wel een paar keer.
Het zit bij mij alleen aan de rechterkant van me lijf.

Als het dat stroomstoot (bliksem) gevoel is, is dat van me nek tot in me tenen.
Dat gevoel van messteken is alleen in me rechter been.

Volgens m'n neuroloog hoord dat bij de MS
jams

Bericht door jams »

regelmatig met lopen als ik moe ben, ik noem het ook messteken,meestal in het linkerbeen.

Mij is verteld dat het zenuwpijn is, gerelateerd aan MS. korte, maar hevige pijn.
benka

Bericht door benka »

kan ook ziekte van Tietze zijn
dat is probleemloos
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=benka;863309]kan ook ziekte van Tietze zijn
dat is probleemloos[/QUOTE]

Nou, ik heb een jaar of drie last gehad van het syndroom van Tietze (na een ongevalletje) en dat was zéker niet probleemloos... Doet verdomde pijn, en iets simpels als kuchen of een kopje uit de keukenkast pakken was al niet mogelijk omdat ik m'n arm niet zo hoog op kon tillen. :hmmm:

Dus probleemloos wil ik het bepaald niet noemen. :cool:
*Els*

Bericht door *Els* »

Suzan :ja: dat klopt helemaal.
Mien

Adembenemend

Bericht door Mien »

Adembenemend

Die messteken herken ik, alsook de stroomstoot (Lhermitte) De meest rottige messteken zitten vlak bij mijn nier, rechts, de huisarts dacht dat het een verkramping van de tussenribspier is..erg pijnlijk (gelukkig meestal kortdurend)
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik herken het ook, maar mijn vriend ook en die heeft geen MS.

Het hoeft dus niet per sé MS te zijn. Misschien kan je het eens vragen bij de Huisarts en/of neuro. (ik zou eerst de huisarts nemen;) )

[B]Suzan[/B], ik denk dat Benka niet probleemloos in de letterlijke zin bedoelt. Hij bedoelt waarschijnlijk Goedaardig.

[URL="http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Tietze"]Syndroom_van_Tietze[/URL]
Blom

Bericht door Blom »

De messteken ( heel even scherpe pijnscheut) en stroomstoten heb ik ook zo nu en dan.

De stroomstoten voelen bij mij wel heel anders dan bij het teken van l' hermitte, meer zo'n elleboogstoot/telefoonbotje au.

In mijn linkerzij voel ik zo nu en dan een doffe pijn vlak naast de onderste rib. (zou een spier oid moeten zijn, daar ben ik al eens mij bij de huisarts geweest)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp