Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Invalide?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Katie

Invalide?

Bericht door Katie »

Zit nu in de trein, er wordt omgeroepen: "dames en heren, wij wachten even omdat er een invalide persoon uit de trein gehaald moet worden."

AIKS!

Goed dat ze ons informeren, maar een ongeldig persoon verwijderen? :eek:

Het woord invalide asSocieer ik altijd met het engelse woord (in)valid; (on) geldig. Kunnen we het niet beter over personen met een handicap hebben?

Wat vind jij? Wat is de beste term?
joge

Bericht door joge »

the physically challenged?
Katie

Bericht door Katie »

hi Joge,
Mooie en ook moeilijke term!
Nog meer ideeen?
Wat denk je van 'mensen met een vlekje' :D ?
Sara

Bericht door Sara »

Invalide vind ik inderdaad een naar woord, maar 't zal wel net zo zijn als met ouden-van-dagen/bejaarden/senioren/ouderen: Ieder woord wordt besmet met het negatieve gevoel dat 't begrip nou eenmaal opwekt.

'mensen met een handicap' vind ik ook al beter klinken dan 'gehandicapte', minder slachtofferig.

In dit geval is de hele aanduiding overbodig, en 'uit de trein gehaald' komt al helemaal vervelend over.

'Omdat er iemand geholpen wordt met uitstappen' lijkt me de meest ideale omschrijving.
merel

Bericht door merel »

Ik mis de keuze-optie: geen van beide. ;)

Ik voel me in ieder geval niet invalide en niet gehandicapt, ondanks dat ik forse beperkingen heb.

In deze situatie zou ik voor 'hulpbehoevende' kiezen.
Dawn

Bericht door Dawn »

Ik vind persoonlijk (maar ik denk dat het ook heel persoonlijk is ) een persoon met een beperking wel aardig ;) klinken want dat ben je ook, beperkt in je doen en laten.

Ooit heb ik eens iemand heel erg ongemakkelijk laten voelen omdat deze persoon het over iemand met een tekortkoming had ( ikke dus ). Hij bedoelde natuurlijk te zeggen, beperking. Ik zei dat ik geen tekortkomingen had maar hij w.s. wel! Beetje flauw dat wel, hij werd helemaal rood. :D
Katie

Bericht door Katie »

Hm, ik merk dat de enquete beperkt, ofwel gehandicapt is. Het heeft namelijk een insufficientie. Dat maakt hem niet- valide! :D Challenging!

Ben benieuwd nar de overige reacties en dan doe ik een echt poll voorstel aan de redactie, namens ons allen.

Tussenstand: minder valide op 1. Maar helemaal eens met de 'persoon die ondersteuning bij het in- of uitstappen nodig heeft.

Blijf reageren!

Dank, K.
joge

Bericht door joge »

Hier noemen ze het dat je 'ongelukkig' bent; grappig, hoe kunnen ze dan nou weten??;)

Maar ja, je bent wel ongelukkig, in die zin, dat je flink wat pech hebt met deze ziekte.
Katie

Bericht door Katie »

Aaah Joge, zelfs mijn eigen moeder gebruikt 'ongelukkig'! Ik erger me daar al decennia lang aan, maar ik denk dat t een generatie-ding (70+) is, denk je niet? Ik hoop t tenminste.

Nog een: "die zit in een karretje'

Brrrr
joge

Bericht door joge »

Ach... de sukkelaar...




Kinderen zijn leuk: 'Heb jij pijn?' 'Wat een leuk autootje'
En die moeder zich maar generen; totaal onnodig :haha: Heerlijk hoe die kids doen!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp