Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Sproet

vergeten

Bericht door Sproet »

vergeten

Hoi,

Ik ben Noreen en ik lees alweer een tijdje het msweb-forum.

Ik ben 39 jaar en heb drie kinderen en een hele lieve man.

Sinds juni 2007 is er geconstateerd dat ik ms heb. Sinds een jaar geen shubs meer gehad maar ik ga wel langzaam achteruit.

Ik heb over het hele lichaam een doof gevoel. Daarnaast pijnlijke vingers en heupen, stijfheid en zo`n band bij m`n middenrif, ect.

Ik heb een tijd gespoten maar daar ging ik nog verder van achteruit.
Nu voel ik me beter en kan ik iets meer sinds ik bewust eet.

In januari ga ik naar de neuroloog en ben benieuwd wat hij zegt.

Verder loop ik met een stok en een elektrische fiets. Maar mijn energie is zo laag dat ik eigenlijk mijn scootmobiel moet pakken. Nu loop ik een
400 meter en dan is het op.

Hier (op dit forum) leer ik veel over ms en hoe anderen er mee omgaan.

Groetjes Noreen
SpoenK

Bericht door SpoenK »

Hallo hallo!

Mijn naam is ilSe, ik ben 23 jaar en woon in Helmond (Brabant).
Ik heb een relatie met mijn grote liefde Jeroen! :lief: en samen zijn wij opzoek naar een andere woning. Wat helaas niet echt wil vlotten.

Tijdens mijn eindjaar van mijn studie voor onderwijsassistente heb ik in 2003 MS gekregen. Ondanks dat heb ik toch mijn diploma weten te behalen, ook al koste het de nodige extra moeite.

Helaas heb ik daar tot op heden geen baan in kunnen vinden. Maar heb ik wel op verschillende andere plaatsen werkervaring opgedaan, helaas wederom zonder gewenst resultaat. Met als conclusie; 2 maal ontslag door mijn vriend MS. Momenteel loop ik bij het reintegratiebureau omdat ik nog steeds werkeloos ben.

Mijn klachten van MS zijn vooral mijn vermoeidheid, het krachtsverlies in armen en benen, continu pijn in mijn benen, tintelingen in mijn handen, evenwichtstoornis, verminderde concentratie en ook mijn geheugen is aangetast. Dat alles maakt het kortom lastig om een geschikte baan te vinden.

Maar gelukkig is het leven meer dan werk, en vind ik voldoening in het lezen van een boek, Columns schrijven, het spelen van een spel, cabaret, wat internetten, zo nu en dan wat wandelen, "actief" Wiien of gezellig op bezoek bij vrienden.

Nadat ik 9 maanden Avonex heb gespoten en er alleen maar zieker van werd, ben ik daarmee gestopt. Uiteindelijk heb ik 3 prednisonkuren gehad, waarvan er 2 geholpen hebben. En omdat de 3e kuur niet gedaan heeft wat ie had moeten doen, ben ik daarom nu sinds 2 maanden begonnen met Betaferon wat mij prima bevalt.

Ik denk dat het zo wel weer voldoende is geweest! Zo niet, vragen staat vrij! :)
Esmeralda77

Nieuw

Bericht door Esmeralda77 »

Nieuw

Hallo ik ben Esmeralda.

Moeder van drie schatten van kinderen.
Getrouwd met een lieve begripvolle man.

Ik heb de diagnose ms gekregen in 2001.
Het is bij mij na een stressvolle periode tijdens mijn studie begonnen met een Ozo.
Nu heel veel pijn in beide benen tgv van spasmen.

Medicatie heb ik vooralsnog voor bedankt tot ongenoegen van mijn neuroloog.

Na drie jaar met veel plezier meegelezen te hebben wil ik me nu graag registreren en voorstellen.

Groetjes.
Lanah

Bericht door Lanah »

[QUOTE=silly1968;547464]Hoi Ilse,

Welkom op het forum.

Sterkte ermee.[/QUOTE]

Hoi Silvya

volgens mij ben je van het zelfde bouwjaar als ik nl 1968
ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op het forum en aan het kijken wat het me allemaal kan bieden.
Ik heb sinds 2001 de diagnose MS gekregen en ben nu thuis vanwege problemen op mijn werk. Ik heb dus nu zeeeen van tijd. Verder ben ik getrouwd en heb een dochter van 10.
Ik zou het leuk vinden om wat meer van je te weten te komen.

groetjes Wilmy
Lieve Liesje

Even voorstellen

Bericht door Lieve Liesje »

Even voorstellen

Zelf ben ik verpleegkundige en op mijn 26e (1980) is MS geconstateerd, wat de dokters toen in wezen nog niet kenden. In 1990 werd de MRI uitgevonden en werd de MS bij mij ook officieel vastgesteld. Nu ben ik 54 en na 20 jaar huwelijk besloot mijn partner er een punt achter te zetten. En nu ben ik blij dat hij dat toen besloten heeft. Momenteel woon ik nog in mijn eigen huis en komen de verpleegkundigen van Sanare mij in- en uit bed helpen, in zoverre is er toch een achteruitgang ontstaan. Dat gebeuren is nu nog steeds onacceptabel voor mij. Dat je toenmalige collega's je nu komen helpen... Heeft één van jullie ook wel eens zoiets heftigs meegemaakt? Wat kan ik doen om dit acceptabel voor mezelf te maken? Graag jullie verhaal, ik wil het graag delen. Dikke pakkerd van Marlies
Wilmaxxx

Bericht door Wilmaxxx »

Hallo,

Ik ben Wilma, 49 jaar en sinds begin dit jaar de diagnose ms.
Heb sinds een jaar een klapvoet, heel vervelend met lopen, stoot en schop nog weleens ergens tegenaan.
Net als jullie, vele onderzoeken gehad, witte plekjes gevonden in mijn ruggemerg.

Ik zal nog wat vertellen over mijn gezin. Ik heb een man :) , 1 zoon van 17 en 1 dochter van 14.
Ik werk parttime als financieel administratief medewerkster in een zorginstelling :haha:

Dit is het voor even, allemaal veel sterkte, groetjes,
Wilma
Hey_die

Bericht door Hey_die »

Hallo,

Ik ben Heidi. Gehuwd; 2 kleine kinderen (3 en 5)

Ik heb de diagnose MS sinds mei 2007. Ik gaf tot dan full time les.
Nu werk ik nog 4/5 (vooral o.w.v. vermoeidheid)

Mijn vader heeft sinds 2001 de diagnose MS. Ook 1 nonkel en 2 tantes langs vaders kant hebben MS.

Ik vind het fijn dat ik dit forum ontdekt heb. De meeste mensen zijn echt wel positief ingesteld en dat geeft moed.
cuir

even voorstellen

Bericht door cuir »

even voorstellen

Dag allemaal,

Ik ben Cuir en ik zou graag met jullie meepraten. Ik ben een vrouw van 42, getrouwd en 2 zoons (van 14 en van 12,5).
DinekeG

Bericht door DinekeG »

Hallo iedereen,

Ook ik ben een groentje hier. Vandaag eindelijk maar eens geregistreerd.
Mijn naam is Dineke, 25 jaar. Getrouwd en wonend in Den haag.
Ik weet nu sinds een jaar dat ik MS heb. (na twee keer een oogzenuwontsteking achter elkaar)
Omdat ik het toen vijf jaar terug ook had gehad was de diagnose snel gesteld.
prednisonkuurtje gehad een aan de copaxone.
Na de prednison ging ik als een speer, kon niet beter.
Maar helaas nu na een jaar, beginnen er toch weer klachten. (Krachtverlies benen)
Maar we houden de moed erin!!

en oh ja, ook ik ben verpleegkundige. Er schijnen er hier een hoop te zijn...:p

groetjes en alvast fijne feestdagen voor iedereen!
scobie

Bericht door scobie »

Hoewel ik me in 2003 al geregistreerd heb op het forum, ben ik er (tot nu toe in ieder geval) niet erg actief op geweest. Ik heb me ook nooit voorgesteld...

Dat moest maar eens veranderen.

Ik ben 39, onlangs gescheiden en woon zelfstandig in 't Gooi.

Diagnose PPMS is nu 6 1/2 jaar geleden. Het begon allemaal met coordinatie- en krachtverlies in mijn benen.

De ziekte heeft de afgelopen jaren niet stilgezeten en ik moet dat dus steeds meer doen.

Ondertussen maak ik altijd gebruik van een rolstoel en doe ik 's middags een dutje omdat ik anders de dag niet doorkom.

Gelukkig werk ik nog maar dat wordt wel lastiger - hopelijk kan ik dat nog even blijven doen.

Dat was het wel xzo'n beetje geloof ik. Ik kom jullie vast nog wel eens tegen bij andere topics.

De kerstdagen zijn (bijna) voorbij (gelukkig) maar ik wel wel iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar wensen. Bij deze dus!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp