Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

alternatieve geneeswijze J. Beunk

Alles omtrent voeding en supplementen
berendje

alternatieve geneeswijze J. Beunk

Bericht door berendje »

Hallo allemaal,
Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met de geneeswijze van de arts J. Beunk. Ik sprak laatst een mw. die er erg veel baat bij heeft. Zij heeft ook m.s. Zij zat in een rolstoel en kon helemaal niets meer en nu kan ze weer, zeg maar 50 procent meer. Ik ben wel zo dat ik alles wil proberen maar ik wil er wel meer van weten. Zij vertlede dat het veel vitaminen zijn en mineralen. Dus op zich lijkt het me geen kwaad kunnen. Tja misschien voor je portemonnee, want hetkost wel het een en ander. Wie kan me verder helpen.:???:
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Dhr. Beunk is een orthomoleculaire arts. Voor zover ik weet, is hij niet de uitvinder van een bepaalde behandeling of dieet of iets dergelijks. Hij is aangesloten bij de MBOG.

[url]http://www.mbog.nl/content/therapeuten- ... noverzicht[/url]
jossi

Bericht door jossi »

"Het reguliere medische systeem behelst symptoombehandeling met giftige medicaties… Als de zieke dit overleeft, maar niet geneest, zijn in de huidige geneeskundige structuur de complementair behandelende (cam-)artsen aan de beurt, die oorzakelijk en met gezonde middelen werken. Als de patiënt daartoe tenminste initiatief toont. Indien de reguliere behandeling oorzakelijk zou werken, wordt de mens gezonder, dalen de prijzen en worden complementaire therapieën overbodig. Ja toch, maar het tegendeel is waar: de ziektekosten stijgen aan alle kanten de pan uit en de medische universiteiten (in Nederland en Amerika), gesteund door de farmacie, leiden inmiddels artsen op tot kwakzalvers.

Daarbij wordt niet meer de eed van Hippocrates nagekomen en nageleefd. (“Ik zal de patiënt geen schade doen en zal mij open en toetsbaar opstellen”.). De farmacie heeft de macht en de politiek doorziet dit doortrapte spelletje niet. Een beschouwing van de Haarlemse huisarts Coos Beunk, die hier op WantToKnow al eens zijn licht liet schijnen op de krankzinnige situatie van het drinken van koemelk door mensen..!"

Kortom: een man naar mijn hart (intelligent en ethisch prijzenswaardig). Hij prijst niet een bepaald dieet aan, maar geeft veel informatie omtrent voeding.

Jossi
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=jossi;863857]leiden inmiddels artsen op tot kwakzalvers[/QUOTE]
mensen pas op, onze jossie laat weer een gefrustreerd boertje vol onzin, ajb geef hem weer wat aandacht!! :haha:
Denk niet dat dhr Beunk blij is met dit soort domme fans :cool:

Berendje, dhr Beunk is een gerespecteerd orthomoleculair arts dus goed om eens te consulteren :cool:
Let wel, hij is ook homeopaat..... Over kwakzalverij gesproken :haha:
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=Jolande;863876]Denk niet dat dhr Beunk blij is met dit soort domme fans :cool:

:[/QUOTE]

Ongelooflijk..kun jij hier nou geen enkel bericht plaatsen zonder iemand te beledigen???:slecht:
Jolande

Bericht door Jolande »

Greta, als je goed leest is er hier 1 iemand die beledigt met de insinuatie dat artsen worden opgeleid tot kwakzalvers :cool:
Hoe achterlijk kun je zijn? Maar het is natuurlijk geheel in jouw straatje en van velen hier, gewoon wat roepen maakt niet uit wat, dat is inmiddels het niveau op het ms forum he Greta? Zielig volk zijn jullie, en dan kun je wel weer over mij heen vallen, prima hoor, dat doen oppervlakkige lieden nou eenmaal graag.
Het is in ieder geval niet in je opgekomen om op die stemmingmakerij van jossie te reageren, welneeee, lijkt hier wel een heksenjacht op artsen op anders bekeken, zoooo zonde!

En als ik vind dat iemand dom doet zou ik niet weten waarom ik dat niet mag zeggen grow up zeg
jossi

Bericht door jossi »

Jolande: Jij bent de enige die constant leugens en de meeste onware/domme dingen verkondigt (expres ?). Dat hebben de anderen heus wel door hoor. Blijf jezelf maar belachelijk maken. Soort masochisme.

P.s.: ik reageer niet meer op deze onzin. Vervelend voor jou, maar ik verbeter echt. Zou iedere m.s-er kunnen.

Jossi
merel

Bericht door merel »

[QUOTE=jossi;863857]Het reguliere medische systeem behelst symptoombehandeling met giftige medicaties… Als de zieke dit overleeft, maar niet geneest, zijn in de huidige geneeskundige structuur de complementair behandelende (cam-)artsen aan de beurt[/QUOTE]

Jossi, geen enkele chronische ziekte is te genezen want anders zou het niet chronisch zijn. Jij beweert dus met jouw uitspraak dat mensen die chronisch ziek zijn in het reguliere circuit vergiftigd worden.

Ik vind die bewering te absurd voor woorden.


[QUOTE=jossi;863857] en de medische universiteiten (in Nederland en Amerika), gesteund door de farmacie, leiden inmiddels artsen op tot kwakzalvers. <knip> Daarbij wordt niet meer de eed van Hippocrates nagekomen en nageleefd.[/QUOTE]

Wat een boute uitspraak. Ik vind dat lasterlijk naar de beroepsgroep toe.

Als jij je heil zoekt buiten de reguliere geneeskunde om dan is dat jouw keuze, maar is het nodig om zo denigrerend te doen over de beroepsbeoefenaars die niet in de alternatieve sector werken.

Jij jouw mening, dat mag, maar ik word er onpasselijk van. :ziek:

Groet,
jossi

Bericht door jossi »

Merel en Jolande: Beunk stelt dit; niet ik !! Lezen a.u.b.
Overigens zou ook ik dit hebben kunnen zeggen.
En Jolande: je vindt Beunk een gerespecteerd arts ? Nu niet meer zeker.

Jossi
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=jossi;863905]Jolande: Jij bent de enige die constant leugens en de meeste onware/domme dingen verkondigt (expres ?). Dat hebben de anderen heus wel door hoor. Blijf jezelf maar belachelijk maken. Soort masochisme.

P.s.: ik reageer niet meer op deze onzin. Vervelend voor jou, maar ik verbeter echt. Zou iedere m.s-er kunnen.

Jossi[/QUOTE]
Je bent echt volledig van het padje :moe:
Mensen die hun eigen waanbeelden weerleggen zijn leugenaars, zielig hoor.

Daarnaast, hoezo moet ik het vervelend vinden als jij beter gaat??
In je bovenkamer gaat het overduidelijk een stuk minder :cool:

Voor de rest sluit ik me volledig bij merel aan :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp