Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Avonex.. Zenuw geraakt met spuiten ??

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sil75

Avonex.. Zenuw geraakt met spuiten ??

Bericht door Sil75 »

Beste avonex gebruikers,

Ik gebruik al anderhalf jaar Avonex en nu in een korte periode 2x een nare ervaring gehad....

Een aantal weken geleden ging ik in mijn rechterbeen spuiten met de pi. met de lange naald. (spoot al met de prikpen maar had nog 2 oude spuiten liggen). Toen de naald erin ging kreeg ik direct een pijnscheut naar de zijkant van mn been. Dit deed echt pijn. Ik ben gewoon doorgegaan en ik dacht dat het kwam dat ik misschien te hoog in mn been zat (te dicht bij mn knie zeg maar).

Vorige week had ik precies hetzelfde in mn linkerbeen en dit keer met de prikpen. Weer een pijnscheut onderhuids naar de zijkant van mn been. Ik prik bovenop en voel pijn naar de zijkant gaan. Ik vraag me af of ik nu een zenuw heb geraakt...

Als ik nu 1 week later zachtjes duw op de prikplek voel ik aan de zijkant die tinteling weer. Dat had ik de vorige keer ook. Dit duurde een paar weken. Echt een rotgevoel !!

Hopelijk kan iemand me hier iets meer over vertellen.....

Groetjes Sil
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik gebruik geen Avonex, maar verpl. prikte in mijn bovenarm B12, die weinig spier had. Dus moeilijk te prikken
In het begin prikte ze en dat deed zo ontzettend zeer. Ik dacht dat ze misschien vlies had geraakt. Ik heb er heel lang last van gehad, ook als ik er 'snachts op lag

Kan het zijn dat de naald te lang was?
Nu sinds 2 weken wordt er bij mij in de achterarm geprikt, gelukkig gaat dat veel beter.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Waarschijnlijk had je je spieren gespannen, prik hoger in je been en niet in de buurt van je knie natuurlijk daar zitten veel spieren en zenuwen..

En.....ONTSPAN JE BEEN !!!
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Ik prik zelf ook avonex en het is inderdaad het advies om ong halverwege je been te prikken en dan een beetje scheef, dus niet loodrecht maar zo'n 2 cm naar buiten. Ondanks dat prik ik ook wel eens en doet het meer zeer dan anders. Heb ook al een keer een ader geraakt. Je kan het niet echt voorkomen behalve door niet duidelijk in een ader te prikken
NienkeM

Bericht door NienkeM »

hoi,

Ik heb ook bij het prikken met de gewone naald een paar nare ervaringen gehad. Ik prikte toen nog met de hand. Bij het prikken wilde de naald er maar met moeite in en deed het ook best wel veel pijn. Het is ook de reden geweest dat het mij niet meer is gelukt met de hand zelf te prikken. (mijn handen weigeren die naald in mijn been te zetten ;) )

Waarschijnlijk zat ik ook op de verkeerde plek en wellicht met een gespannen been.

Ik hoop dat het voor jouw geen reden is om niet meer zelf te prikken, misschien handig om de verpleegkundig van Avonex nog even te contacten om te kijken of je op de goede plek prikt.

Groetjes Nienke
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp