Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vitamine B12

Alles omtrent voeding en supplementen
Jelly

Re: vitamine B12

Bericht door Jelly »

Bedankt voor je tips en advies! De multivitamine uit mijn medicatie kastje verwijderd ik ga mij idd nu concentreren op de vit d en de vit b12...
Klick

Re: vitamine B12

Bericht door Klick »

geen dank 👍

denk ook even na over magnesium en omega 3 (ook die weer puur en geen 3-6-9)
magnesium heeft je lijf nodig om vitamine D op te kunnen nemen en omega 3 is goed voor je hersens (helemaal hoe het zit weet ik niet meer.. maar ik heb het toen uitgezocht en gebruik precies dat lijstje.. D B12 MG (spray) en omega3
Klick

Re: vitamine B12

Bericht door Klick »

@AngelNoa even hier verder over b12 ;)

ja ik laat het nog wel testen, ongeveer 1x per jaar.
AngelNoa

Re: vitamine B12

Bericht door AngelNoa »

@Klick wat vind jij dan van dat er gezegd wordt dat prikken geen zin meer heeft bij B12 als je suplementen gebruikt?
Klick

Re: vitamine B12

Bericht door Klick »

@AngelNoa daar geloof ik wel iets van, maar niet helemaal overtuigd.

als de aarde (zoals bij jou) niet maximaal is wil ik dat wel weten.

edit: aarde =waarde
Laatst gewijzigd door Klick op 22 apr 2023, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: vitamine B12

Bericht door AngelNoa »

@Klick dan staan we er hetzelfde in ;)

Al moest ik even heel hard denken wat je met aarde bedoelde... :haha: ...maar het kwartje viel; de w was er vandoor :D
Klick

Re: vitamine B12

Bericht door Klick »

@AngelNoa :haha: :haha: :haha: ja waarde, ik heb het ge-edit
AngelNoa

Re: vitamine B12

Bericht door AngelNoa »

@Klick :haha: :haha:

maar even wat anders; weet jij of er werkelijk verschil is tussen het innemen van een kauwtablet of smelttablet? Dat zijn de varianten die ik neem.

tegenwoordig heb je ook (bijna) overal "gummies" van maar op de 1 of andere manier staat me dat tegen. Teveel "snoepje" gevoel, maar misschien werkt dat ook gewoon goed?
Klick

Re: vitamine B12

Bericht door Klick »

@AngelNoa ik heb smelttabletten

https://www.bodyandfit.com/en-gb/Produc ... /p/p_13099

heb wel eens gehoord dat je ook opneemt onder je tong, dus ik laat hem vaak smelten.

zie ook hier:
https://stichtingb12tekort.nl/behandeli ... ort%20ligt.
AngelNoa

Re: vitamine B12

Bericht door AngelNoa »

ik heb nu inderdaad ook weer smelttabletten, maar 1000mcg, geen 5000 zoals jij....

zal weer eens kijken op die site van b12te kort, weer even bij-lezen...ik onthou alles altijd zo slecht ;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp