Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rivotril

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ik slik de rivotril ook bij voorkeur alleen voor de nacht. Als het echt een paar dagen overdag niet goed uit te houden is met de kramp dat neem ik het wel 's morgens.

Zo ook gisteren. Nu ben ik de laatste dagen toch al wel snel moe en slaap ik wel vaker 's middags eens uur, maar gisteren had ik op een gegeven moment het gevoel wel extreem moe te zijn.

Dat trok een paar uurtjes later weer weg, dus ik vermoed toch dat die extreme slaapbehoefte die ik ineens had, een extra zetje van de rivotril is geweest.

Geen idee hoe ik er overdag op reageer als ik verder op mijn normale vermoeidheidsniveau zit. Heb nu wat dat betreft gewoon even een dipje en heb ook verder maar even geen extra dingen op de planning staan de komende week.
sjanellie

Bericht door sjanellie »

hoi marijke

ik ben begonnen met 1 rivotril voor de nacht
toen ik tegen mij neuroloog zei dat ik overdag op het werk ook vaak krampen in de handen en spiertrekkingen had mocht ik er overdag ook een nemen
ik doe smorgens als ik aan het werk ben nu een halve en savonds anderhalve
ik word er niet duf van...maar ik reageer ook helemaal niet heftig op dat soort medicatie
had laatst een onderzoek onder een roesje was gewoon klaar wakker terwijl demensen naast mij van hetzelfde lagen te slapen
zo zie je maar weer iedereen reageert verschillend

ik wil wel gaan afbouwen met de rivotril omdat ik het idee heb dat de werking voor mij steeds minder word
maar ik moet dit van de neuroloog heel langzaam afbouwen wand ik gebruik het al twee jaar
marijke

Bericht door marijke »

hoi

ik mocht van de neuroloog ook meerdere tabletten van de rivotril gebruiken maar volgens hem wordt ik daar suf van.

op zondagmiddag ga ik altijd even slapen en heb een halve tablet genomen en geen paracetamol met codeine.

ik moet zeggen dat ik lekker heb geslapen en ben toch van plan om overdag vaker een half tabletje te nemen.

het scheelt dan dat ik geen andere medicatie nodig heb en wil het ook niet elke dag doen.

ik blijf zoeken naar de beste pijn bestrijding voor mezelef.

ik hoef ook pas over een half jaar bij de neuroloog terug te komen omdat hij het ook niet precies kan voorspellen allemaal.

volgens hem kom ik we eerder terug als mijn klachten erger worden

marijke
Vivien

Bericht door Vivien »

ik word ook niet duf van de rivotril, misschien in de startfase wel iets, maar ik gebruik het nu al een een aantal maanden en merk er niets meer van.

(gebruik 's ochtends 1 tot 1.5 mg afhankelijk van hoe erg mijn tremoren op dat moment zijn)

zou 't dus gewoon maar uitproberen, iedereen reageert weer anders op medicatie
gert1980

rivotril

Bericht door gert1980 »

rivotril

ik pak nu een maand rivotril,en ben al 8kg bijgekomen,heeft nog iemand daar ervaring mee!werkt wel goed tegen mijn hernia
Jildau

Bericht door Jildau »

Gebruik sinds kort 1 x per dag Rivotril,vanwege de zenuwpijnen overdag maar vooral bedoelt om de nachtelijke spasmes/zenuwkrampen op te heffen...merk minder goed waar/hoe mijn ledematen liggen.

De neuroloog rade aan het middel iedere dag op dezelfde tijd in te nemen, bij voorkeur `s avonds 9 uur.... omdat het anders in de ochtend door werkte en mogelijk klachten/ bijwerkingen medicatie versterkte zoals dufheid, vermoeidheid, enz.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Nee, geen gewichtstoename sinds/door het gebruik van rivotril bij mij.
Ekster

Bericht door Ekster »

Hoi Gert, ik gebruik het al een paar jaar variërend van 2 tot nu 4 mg en geen gewichtstoename. Mijn huisarts zei trouwens wel dat je van dit middel aan kunt komen.

Jammer dat jij die bijwerking hebt. Ik weet niet hoeveel mg jij neemt?
moon2

Bericht door moon2 »

[QUOTE=gert1980;773800]ik pak nu een maand rivotril,en ben al 8kg bijgekomen,heeft nog iemand daar ervaring mee!werkt wel goed tegen mijn hernia[/QUOTE]

Maar eet je ook meer dan, of houd je vocht vast?

ik gebruik het ook, zou wel blij zijn met een paar extra kilootjes, maar heb eigenlijk geen bijwerkingen ervan.
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Van de neuroloog kreeg ik een recept voor Rivotril.

Ik heb begrepen dat je Ritrovil niet meer vergoed krijgt met 'onze' diagnose. Gewoon een B2 code accepteert mijn apotheek niet.

Hebben meer dat?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp