Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rivotril

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik al vele jaren Rivotril en krijg het gewoon vergoedt. Of er tegenwoordig een speciale code op moet weet ik niet.

Ik krijg de rivotril in baxtervorm aangeleverd en de recepten voor de medicatie worden zonder mijn tussenkomst geregeld door de apotheek direct met het ziekenhuis.
Sara

Bericht door Sara »

Sander,
ik ben bang dat je apotheek in principe gelijk heeft.

[url]http://www.farmacotherapeutischkompas.n ... kering.asp[/url]

Kijk bij punt 57; de indicatie voor dit soort 'pammen' is echt héél nauw, wil het vergoed worden. Tegen spasmes alleen diazepam, en dan ook nog als ze therapieresistent zijn, en je niet kan lopen :(.

In de praktijk doen de meeste artsen én de meeste apotheken niet moeilijk. Mijn neuroloog heeft destijds ook B2 op 't recept geschreven (valselijk) en m'n apotheek heeft geleverd.

Vervelend dat het bij jou wél mis gaat. Ik zou niet zo goed weten wat je daar nou mee moet.

Het is best goedkoop, trouwens, maar blijft toch irritant :(. [url]http://www.medicijnkosten.nl/stap3.asp? ... rt=3086087[/url]

Ik zou niet zo goed weten wat je hier nou mee moet.
Knillis

Bericht door Knillis »

Nu ik het topic verder terug lees zie ik dat de speciale code al veel langere tijd nodig is. Dat was ik dus inmiddels vergeten :o

Maar er zijn op het forum desondanks nog erg veel mensen die het nog steeds zonder betalen mogen blijven gebruiken.

Jammer dat de apotheker de regels irond de code in jouw geval zo strikt aanhoudt Sander. Zou het nog mogelijk zijn de medicatie via de apotheek in het ziekenhuis waar je neuroloog werkt te betrekken?
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik spreek de neuroloog over een paar weken weer en zal het met hem er nog over hebben.

Het probleem was volgens mij dat er stond voor chronisch gebruik tbv ms. Dat veroorzaakte de verwarring omdat met de B2 code krijg je het niet voor ms vergoedt.
Annemieke

Bericht door Annemieke »

De anesthesist die mij Rivotril ( clonazepam) heeft voorgeschreven had op het recept geschreven: voor chronische neuropatische pijn.

Dat blijkt dus niet voldoende te zijn voor de verzekering.
Ik ga dus alsnog een code B2 vragen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het kromme is, vind ik, dat de zorgverzekeraar echt wel weet dat ik MS heb en niet één van de aandoeningen waarvoor Rivotril nog wel vergoed wordt.

Is is 10 jaar lang Betaferon vergoed en dat is een medicijn dat alleen gebruikt wordt bij MS voor zover ik weet.

Daarbij heb ik een chronische indicatie voor fysiotherapie, ook omdat ik MS heb.

De zorgverzekeraar zal dan toch wel een link gelegd hebben tussen het Rivotril gebruik en de MS?

Ook al omdat ik inmiddels al erg veel medische hulpmiddelen en medicatie gebruik allemaal aangevraagd(en ook vergoed) omdat ik MS heb.

Ik zou toch denken dat in dit geval 1 en 1 ook gewoon 2 is? Of ben ik zo blond of naïef?
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik slik elke middag 1 mg en val niet om. Probeer het gewoon zou ik zo zeggen. Pas dan weet je hoe het je bevalt.
maaike

Rivotril

Bericht door maaike »

Rivotril

[QUOTE=Ezno;609440]Een vraagje: heeft er iemand ervaring met het geneesmiddel Rivotril; ik heb dit voorgeschreven gekregen i.v.m. spiersamentrekkingen/motorische tics. Graag hoor ik over ervaringen van anderen...[/QUOTE]
Ik gebruik het al jaren voor de zelfde klachten die jij nu ook hebt.Het helpt mij heel goed, en ik heb geen bijwerkingen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Maaike,

Je hebt denk ik niet gezien dat de vraag die Enzo stelde al dateert uit 2009. Deze vraag is voor wat hem betreft niet meer actueel.

Het topic is onlangs weer opnieuw "omhoog" gebracht met een wat andere reden. Sommige mensen krijgen het niet vergoedt omdat het in principe alleen voor sommige diagnoses gebruikt mag worden. MS valt daar niet onder, maar desondanks krijgen de meesten hier het wel vergoed.
marijke

riivotril

Bericht door marijke »

riivotril

Ook ik slik al langer Rivotril,maar weet niet of het nog vergoed wordt.

Ik heb wat potjes in voorraad,ha ha.

Maar gebruik wel als ik ga slapen de helft van zo`n tabletje en in de nacht nog een half.

Ik heb er wel baat bij.

Ik ben tenminste enorm te spreken over Rivotril.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik een heel tablet gebruik enorm ga dromen en dat wil je ook niet,want het zijn dan geen fijne dromen.

Ik weet of nog iemand er last van heeft
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp