Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rivotril

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sharon

Bericht door Sharon »

Fijn dat het voor jou goed helpt. Ook ik gebruik het voor de nacht en dat bevalt me prima. De Clonazepam wordt bij mij overigens gewoon vergoedt.
Knillis

Bericht door Knillis »

Rivotril wordt inderdaad wel voorgeschreven aan mensen met epilepsie. Maar het werkt dus ook bij spasmes en krampen.

Ik heb al heel erg lang tevens last van onrustige benen 's nachts. Werk vroeger door de orthopeed altijd afgedaan met groeipijn maar voor de onrustige benen gebruikte ik al veel eerder Rivotril maar dan alleen voor de nacht.
Carl

Bericht door Carl »

Een nadeel van Clonazepam is dat de werking afneemt.
krijg het wel vergoed ( code b9 dacht ik)
Ik krijg het voor de nacht. En neem het niet ieder avond.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb altijd gegrepen dat Rivotril opgebouwd en afgebouwd moet worden Carl.

Je zou het dan dus consequent moeten innemen wil het goed werken volgens mijn neuroloog.

Zou jij er geen beter resultaat van krijgen als je het wel elke dan neemt?

Ik gebruik al erg lange tijd een zelfde hoeveelheid en blijf er tot nu toe veel profijt van hebben.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Knillis,

wat jij vertelt is precies het tegenovergestelde van wat mijn huisarts vertelt. Bij regelmatige inname neemt de werking van pammen zoals clonazepam af (gewenning) en heb je steeds meer nodig.

Nu blijkt dat dus ook niet de hele waarheid te zijn, want jij hebt er nog steeds baat bij, maar ik heb een voorschrift voor een a twee keer in de week, en word geacht me daaraan te houden om bovenstaande reden.
Knillis

Bericht door Knillis »

Oh hemeltje Sara, en dan vraag ik me wel eens af waardoor misverstanden nou eigenlijk kunnn ontstaan.

Mijn neuroloog heeft me ook nog gezegd dat als ik zou gaan afbouwen ik in het begin slaapproblemen zou krijgen maar dat dat ook weer verdwijnt.

Als ik mijn pil een doodenkele keer vergeet dan slaap ik dus na twee, drie uur nog steeds niet. Op dat moment realiseer ik me dat ik mijn pil wellicht vergeten ben.

Rivotril geeft dus ergens in het lijf wel een soort gewenning.
Carl

Bericht door Carl »

Ik heb dezelfde informatie als Sarah gekregen.
De 'pammen' werken nogal verslavend.
(Een reden dat neuro's en huisartsen vaak terughoudend deze voor te schrijven)
marijke

rivotril

Bericht door marijke »

rivotril

Inmiddels neem iik 2 rivotril in voor de nacht.

n de nacht neem ik er nog eentje van een .5 mg.

Samen met de nachtrus "extra serk\'van het Kruitvat gaat dit erg goed.

Wirrdt in de nacht nog wel een aantal keren wakker omdat ik naar het toilrt moet maar neem dan de derde in.

Dit gaat redelijk goed vind ik zelf
Jrs77

Re: Rivotril

Bericht door Jrs77 »

Ik ben gisteren begonnen met Clonazepam, om het eens te proberen.
Nu vroeg mijn apotheek zo'n 17,50 voor 30 tabletten van 0,5 mg. Ik zou na een week op kunnen bouwen naar 2 tabletten per dag; dat wordt dan zo'n 35,- per maand.

Ik zie dat de tabletten 0,5 mg Rivotril heel veel goedkoper zijn (zo'n 3,- per maand).
Zover ik weet, is het exact hetzelfde middel.
https://www.medicijnkosten.nl/medicijn? ... 3140eafc41

Heeft iemand ervaring met de inwisselbaarheid, en/of vergoeding?
Klick

Re: Rivotril

Bericht door Klick »

voldoe je niet aan de voorwaarden om het vergoed te krijgen (hoe weet je apotheker dit?..) of komt het door het preferentiebeileid van je verzekeraar?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp