Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rivotril

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ezno

Rivotril

Bericht door Ezno »

Een vraagje: heeft er iemand ervaring met het geneesmiddel Rivotril; ik heb dit voorgeschreven gekregen i.v.m. spiersamentrekkingen/motorische tics. Graag hoor ik over ervaringen van anderen...
Ekster

Bericht door Ekster »

Ja, heb ik. Eerst errug ontspannend:D . Nu niet meer zo. Maar neem het nog wel eens voor de nacht voor onrustige benen en het scheelt wel een stukje.
Roely

Bericht door Roely »

hoi ezno,

ik gebruik nu al een half jaar ribvotril en heb er baat bij, ik lig 's nachts niet meer verktrampt in bed van de spasmen in mijn benen.
de spasmen zijn er nog wel maar een stuk minder, ik word er nu in ieder geval niet meer elke nacht wakker van ;)

in het begin was ik helemaal :ster: van de rivotril maar dat was de gewenning, ik word nu nog wel moe van de rivotril maar dat is alleen gunstig voor het slapen gezien mijn slaapstoornissen !
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Ik gebruik ook (een aantal x per week) 1 mg rivotril.

Ik slaap altijd prima in (bijna direct), maar wordt vaak na een paar uur weer wakker.
Dan neem ik Rivotril (vaak in combinatie met baclofen) en dan 'tuk' ik vaak wel weer verder....:slapen:

Omdat ik het niet altijd neem...wen ik er (in ieder geval nog ) niet aan.

Groet Anne.
*Els*

Bericht door *Els* »

Ik gebruik het al ong. 3 jaar.
Elke avond 1 voor het slapen gaan, met de toestemming om er 2 te nemen.
Ik slaap er meteen mee in, samen met 1 lyrica.
Word 's-nachts nergens wakker van, zelfs niet met het allerhevigste onweer.
Zo word ik fijn uitgerust wakker.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ik gebruik rivotril in principe alleen indien nodig 1 * 0,5mg tegen nachtelijke krampen. Ben ooit begonnen met 1mg, maar daar werd ik toen wat katerig van wakker, dus heb ik het terug gebracht naar 0,5mg. Soms neem ik 's nachts een 2de als ik alsnog wakker wordt met kramp. heb ook geen last meer van katers (de katten buiten beschouwing gelaten :D )

Naast de rivotril slik ik ook baclofen tegen spasmen. Ben nu een beetje aan het experimenteren me de verdeling over de dag, iom de neuro uiteraard, maar wil de hoeveelheid wel op een totaal van 60mg pd houden als het even kan.
Ezno

Bericht door Ezno »

ik heb een dosis van 2x per dag 2 tabletten van 0,5 mg voorgeschreven gekregen maar als ik jullie verhalen zo lees lijkt het mij veel...
Sara

Bericht door Sara »

Ezno,

gewoon eens rustig uitproberen zou ik zeggen...

De neuroloog schrijft voor wat hij/zij denkt dat een optimale dosis is voor jouw klachten, maar het is en blijft gewoon een symptoombestrijder, en dat wil zeggen dat je zelf kunt experimenteren.

Rustig aan, en succes!
Sun

Bericht door Sun »

Dan moet ik ook maar eens Rivotril uit gaan proberen. Omdat Sirdalud mij totaal niet helpt. Fijn dat zulke topics bestaan, ze brengen een mens op ideeën!
Martine10

Bericht door Martine10 »

Ik gebruik 3x daags 0,5 mg Rivotril tegen de trillingen in mijn handen en dat al zeker zo'n 4 jaar. Misschien ben ik daarom nog steeds gevrijwaard van spasmen in benen o.i.d. ?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp