Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rivotril

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=Knillis;1000137]Het kromme is, vind ik, dat de zorgverzekeraar echt wel weet dat ik MS heb en niet één van de aandoeningen waarvoor Rivotril nog wel vergoed wordt.

Is is 10 jaar lang Betaferon vergoed en dat is een medicijn dat alleen gebruikt wordt bij MS voor zover ik weet.

Daarbij heb ik een chronische indicatie voor fysiotherapie, ook omdat ik MS heb.

De zorgverzekeraar zal dan toch wel een link gelegd hebben tussen het Rivotril gebruik en de MS?

Ook al omdat ik inmiddels al erg veel medische hulpmiddelen en medicatie gebruik allemaal aangevraagd(en ook vergoed) omdat ik MS heb.

Ik zou toch denken dat in dit geval 1 en 1 ook gewoon 2 is? Of ben ik zo blond of naïef?[/QUOTE]
Ik heb hier op het forum geleerd dat rivotril ook bij msers wordt voorgeschreven: daarvoor kende ik het als medicijn bij epilepsie.

Dus voor hetzelfde geld denkt je zorgverzekeraar dat je naast ms ook epilepsie hebt, daar gaan zij natuurlijk niet over. :)
Knillis

Bericht door Knillis »

Het is inderdaad een medicijn in principe bedoelt voor epilepsiepatiënten.

Maar naast rivotril is er in mijn hele (medische) dossier niet terug te vinden dat gelinkt kan worden aan epilepsie.

Ik heb de Rivotril jaren geleden voorgeschreven gekregen omdat ik zo' n last heb van onrustige benen en daardoor niet kan slapen. Destijds werd er niet zo precies gekeken. Later vroeg de apotheek om de specale code en die heeft de neuroloog er op geschreven.

Daarna nooit meer enig probleem. Ik denk dat men nu "valt" over het woord MS op het recept.

@ Marijke
Dromen doe ik niet meer dan anders geloof ik. Ik heb het gebruik wel verminderd om te proberen minder medicijnen te gebruiken die eventueel de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden. Minderen (en daarna eventueel stoppen) kan wel tijdelijke slapeloosheid veroorzaken.
Johan

Andere optie dan Rivotril ?

Bericht door Johan »

Andere optie dan Rivotril ?

Rivotril, ik slik het inmiddels al jaren. In het begin enkel als het nodig was. Mede omdat er gewenning optreedt is één tablet voor het slapen gaan niet meer genoeg; ik zit nu op anderhalf.

Ondanks deze dosis word ik s'nachts toch wakker van de zeurende pijn in mijn benen. Ik word er een beetje scheitziek van.

Weten jullie een goed alternatief voor me ?

Thx, Johan
marijke

rivotril

Bericht door marijke »

rivotril

Inmiddeld ben ik nu zover dat ik 1 rivotril neem voor het slapen gaan en dan nog 2 voor in de nacht.

Ikheb destijds gezegd dat ik alleen baat heb bij de Rivotril van La Roche en dat krijg ik nu ook gewoon.

Er zijn periodes geweest dat ik er 6 nam in 24 uur maar heb dat afgebouwd naar 3 en droom er nu ook niet meer van.

Op deze manier kan ik ook een voorraadje opbouwen voor het geval ik er ooit meer nodig zal hebben.

In tussen heb ik zo`n ontzettende problemen met mijn darmen omdat ik door die ellendige ms,90 mg morfine gebruik.

Dit heb ik ook echt nodig voor de pijn.Maar het is wel zo dat je er minder van naar het toilet kan.

Ik heb ms plekken onderin mijn rug,daar waar volgens de neuroloog het plassen en poepen wordt aangestuurd.

Dubbelop om het gewoon allebei niet meer te kunnen.

Ik baal er intussen zo van dat ik er depri van word.Weet niet wat ik daar mee moet maar heb tijden dat ik het echt niet meer zie zitten hoor.

Wat een ellende allemaal he.Hoofd omhoog en net doen of er niks aan de hand is,maar intussen weten we wel beter.
Johan

Bericht door Johan »

Thx Marijke, het blijft idd shit. Wie weet kan iemand ons goed advies geven. Wie, oh wie ?
dientje

Bericht door dientje »

zo, even ingelezen,.....ik heb rivotril aan de dokter gevraagd.
clonezepam dus.

ik werdt schijtziek ook van mijn benen snachts.
strekspasme, me hele lijf ging meedoen ook de armen en rug...

dus, man dokter bellen, en ja ik heb het!.

eerst om te proberen hoe ik reageer.
zelf betalen dus..
maar ik slik het nu 3 dagen s,ochtens en a,avonds 5 mg
het helpt dus wel !.

me hele lijf stondt strak, .was echt geen doen meer...
nu , met clonezepam veel beter!.

en het belangrijkste, ik kan er nog steeds mee staan, maar ik moet zeggen kracht is wel iets minder.

ik heb nog geen bijwerkingen, ook niet echt duf!, misschien omdat ik nu rustiger slaap.

ik heb 20 pillen gehad van 5 mg.
om te proberen.

nou ik wil deze wel blijven proberen!.

ik hoop dat ik ze op een of ander manier vergoed krijg.
ik ben dr blij mee !:D
Sara

Bericht door Sara »

Wat fijn, Dientje!

Wel raar dat het je nooit eerder voorgesteld is door een dokter :???:
Theewater

Bericht door Theewater »

Fijn Dientje.

Ik verbaas me er steeds weer over dat je overal zelf achteraan moet gaan. Als je het stempeltje chronisch gekregen hebt lijkt het wel of er geen interesse meer is vanaf de medische kant terwijl er nog zoveel mogelijk is maar het niet wordt aangeboden.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het verbaast mij inderdaad ook dat geen enkele arts je gevraagd heeft of je misschien Rivotril zou willen proberen.

Ik heb slechts last van een teen aan beide voeten die soms 's nachtjes in de kramp schiet (weet niet eens of je het spasme mag nemen in mijn geval).

De een na laatste teen staat dan dwars over het kleine teentje heen en ik moet dan met mijn hand de boel weer terug zien te duwen/trekken.

Maar zelfs daarvoor gebruik ik al jaren Rivotril op voorschrift van de neuroloog.

Jouw spasmes zijn vele malen erger en dat zul je vast en zeker bij je artsen hebben aangekaart en dan nog schrijven ze geen medicatie voor om te proberen jouw pijn wat te verlichten.

Ik hoop dat het succes blijvend is voorlopig.
dientje

Bericht door dientje »

mijn nieuwe arts kon het niet als voor ms, maar epilepsie dus..
ik las erover, en ik dacht, dit wil ik wel proberen.

en het werkt !,..zeker de nachten.

overdag doe ik voor nu een halve, vanwege anders misschien te slap/lui...:D


dus benieuwd of het vergoed wordt !.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp