Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rivotril

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jrs77

Re: Rivotril

Bericht door Jrs77 »

De voorwaarden zijn:
Onder voorwaarden vergoed vanuit de basisverzekering

Benzodiazepinereceptor-agonist in de orale of rectale toedieningsvorm a. Benzodiazepinereceptor-agonist, met uitzondering van diazepam

Voorwaarde: uitsluitend voor een verzekerde die dit geneesmiddel gebruikt als:
a) onderhoudsbehandeling bij epilepsie of als behandeling bij epileptisch insult,
b) behandeling van angststoornissen, waarbij medicamenteuze therapie met ten minste twee antidepressiva overeenkomstig de geldende richtlijnen, heeft gefaald,
c) behandeling bij multipele psychiatrische problematiek, waarbij behandeling met hoge doses benzodiazepinen noodzakelijk is,of
d) palliatieve sedatie bij terminale zorg.
Het preferentiebeleid lijkt me geen rol te spelen; ik heb niet om een bepaald merk gevraagd.
Met MS, of spasmen bij MS, is er dus geen vergoeding. Of krijgen jullie het wel van de verzekering?
Klick

Re: Rivotril

Bericht door Klick »

ik gebruik het niet dus heb wat dat betreft geen info voor je.

je kan je apotheker vragen of die meds uitwisselbaar en goedkoper zijn.
Sara

Re: Rivotril

Bericht door Sara »

Ik gebruik al járen incidenteel clonazepam, eerst met de merknaam rivotril en nu van een willekeurig ander merk.

Mijn neuroloog heeft er (ten onrechte!) de code B2 aangegeven, waardoor het vergoed werd. (Tegenwoordig krijg ik 't recept van m'n huisarts en moet ik de ene keer wel en de andere keer niet betalen... onnavolgbaar)

Het medicijn zelf kost zowat niks, of 't nou clonazepam of rivotril wordt genoemd. Je betaalt terhandstellingskosten (meestal zo'n € 7 per keer) en wellicht de eerste keer ook nog voor een begeleidingsgesprek.

Ik denk dus dat de kosten enorm mee gaan vallen. En je zóu ook aan je voorschrijvend arts kunnen vragen om de code B2 eraan te geven.
Antoinette

Re: Rivotril

Bericht door Antoinette »

Even een waarschuwingsberichtje van mij.

Ik heb jarenlang allerlei soorten pammetjes gebruikt. Enerzijds hielp het mij van allerlei klachten af; anderzijds zorgde dit middel er voor dat mijn spieren zó verslapten dat ik bijna niet meer kon lopen.

Sinds een jaar slik ik niets meer. Ik loop veel beter. En dat is ook veel waard.
Jrs77

Re: Rivotril

Bericht door Jrs77 »

Ik zal het navragen bij de apotheek.

@Antoinette; ik gebruik het juist om de spieren te verslappen, Ik loop al jaren niet meer.
Jrs77

Re: Rivotril

Bericht door Jrs77 »

Een vraag voor de gebruikers: welke dosering hebben jullie? En gebruiken jullie daarnaast nog spierverslappers, zoals baclofen?
Na hoeveel tijd begonnen jullie effect te merken?
Jrs77

Re: Rivotril

Bericht door Jrs77 »

Toch even een 'up'; een antwoord zou erg fijn zijn.
Sara

Re: Rivotril

Bericht door Sara »

Aan mij heb je niks, vrees ik, maar dan is ie toch weer even omhoog.

Ik gebruik incidenteel en vooral als doorslaper / pijnbestrijding 0,5 mg.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp