Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ervaringen met capsaicine creme

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Hmnieuw

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Hmnieuw »

Ik vind de bijwerkingen heftig. Zoals jeuk, zwelling blaasjes, hoesten, niezen, misselijkheid, een hoge bloeddruk en hartkloppingen. Een douche nemen kan van invloed en een flinke inspanning kan van invloed zijn op de gevoeligheid.
De behandeling gaat van 7 tot 14 dagen werken, de pijnvermindering duurt 12 weken. Dan krijg je weer een behandeling.
Marina

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Marina »

Als je de bijwerkingen heftig vindt dan zou ik eerst overleggen met de arts daar over. Dan kun je in ieder geval een beslissing nemen, gebaseerd op zoveel mogelijk kennis.
Misschien komen de bijwerkingen wel niet vaak voor (hopelijk).
Of misschien kunnen ze wel eerst een klein deel behandelen om te zien wat het bij je doet?
Hmnieuw

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Hmnieuw »

Ik heb contactvgezocht met de arts, maar die verwijst mij naar de verpleegkundige die de behandeling gaat doen. De verpleegkundige zie ik pas op de dag van de behandeling. Omdat de behandeling duur is, heb ik ook contact opgenomen met mijn verzekering, of deze behandelingen vergoed worden. Dit is gelukkig het geval.
Een klein stukje laten doen, is inderdaad een goed idee
Marina

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Marina »

Zou je dan misschien contact kunnen zoeken met de verpleegkundige of bellen met de poli voor meer informatie? Het lijkt mij dat een patient eerst goed moet (kunnen) worden geinformeerd over de bijwerkingen van een behandeling.
AngelNoa

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door AngelNoa »

misschien een rare vraag maar; het gaat toch om een creme? Waarom is daarbij sprake van een behandeling die een verpleegkundige moet doen?
Hmnieuw

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Hmnieuw »

Marina ik heb geprobeerd om contact te krijgen met de verpleegkundige. Dit is echter niet gelukt.

Er staat in de brief dat je geen hoge bloeddruk mag hebben, dit wordt voor en na de behandeling gemeten. Ik denk dat dit de reden is dat de behandeling in het ziekenhuis wordt gedaan
Marina

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Marina »

He jammer, Hmnieuw, dat het niet is gelukt contact te krijgen met die verpleegkundige.
Persoonlijk zou ik dan de poli opnieuw bellen en uitleggen dat je twijfelt over de behandeling i.v.m. de bijwerkingen en daar graag iemand over wilt spreken voor de behandeling.
Er zal toch wel meer personeel daar werken, behalve die enkele verpleegkundige, die kennis hebben over de behandeling en bijwerkingen neem ik aan?
Ik zou het gewoon proberen hoor.

Hoe gaat het verder met je nu? Je schreef een tijdje geleden dat je het toen erg moeilijk had met de MS(klachten). Hoe gaat dat nu? En heb je al wel contact kunnen krijgen met je psycholoog daar over?
Hmnieuw

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Hmnieuw »

Een goed idee om het weer te proberen om meer informatie te krijgen.

Het gaat beter met me, ik ben nu bij de psycholoog onder behandeling. Ik voel me prettig bij hem.
Lief je het vraagt.
Marina

Re: ervaringen met capsaicine creme

Bericht door Marina »

Goed om te lezen Hmnieuw! Fijn ook dat je een klik hebt met je psycholoog. Dat is vaak ook gunstig voor de behandeling.

Succes met het telefoontje naar de poli!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp