Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gevoelstoornis of niet?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
angela67

gevoelstoornis of niet?

Bericht door angela67 »

Hallo, heb de laatste week het gevoel alsof er "beestjes" onder de huid over mijn borst lopen............een soort van fladderend gevoel, moeilijk uit te leggen.

Het is een heel irritant en ook wel angstig gevoel omdat het toch rond de hartstreek is. Heb wel een spannende week achter de rug dus zou ook stress kunnen zijn maar misschien herkent iemand dit gevoel??

Heb trouwens ook net een kuur van een week antibiotica achter de rug vanwege een kaakontsteking maar normaal gesproken is dat geen bijwerking bij mij?

Bij de bijwerkingen van Copaxone kan ik het ook niet echt terugvinden.

Fijne dag allemaal!
Knillis

Bericht door Knillis »

Zoals je het beschrijft doet het mij het meest denken aan een gevoelsstoornis. Ik heb dat regelmatig in mijn nek, het voelt alsof er een hele rij kleine beestjes op en neer lopen en dat geeft een soort kriebelend gevoel.

Het meest ervaar ik dit soort gevoelsstoornissen als ik niet lekker in mijn vel zit. Dus met een verkoudheid, een blaasontsteking etc.

Het zou dus best door je kaakontsteking geactiveerd kunnen zijn. Als je ab kuurtje achter de rug is en je kaak weer voldoende hersteld zou het weer langzaam minder moeten worden.

Bij komt en gaat het, ik weet voor mezelf waar het door komt dus ik doe er verder niets aan.

Als het storend aanwezig blijft kun je altijd even navraag doen bij de arts of verpleegkundige.

Sterkte
angela67

Bericht door angela67 »

Dank je wel voor je reactie. Word toch altijd een beetje onzeker als iets lang aanwezig blijft. Ga er ook op letten en dan gaat het uiteraard helemaal niet weg! Ik hou het in de gaten en ander idd even contact opnemen met de arts!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp