Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

EMDR - Enquête voor ervaringen.

Alles omtrent werk en uitkeringen
lennart1337

EMDR - Enquête voor ervaringen.

Bericht door lennart1337 »

Beste lezer,

Wij, Emilia en Lennart, zijn allebei HAVO-scholieren. In 2013 doen wij
eindexamen. In het kader van ons profielwerkstuk willen wij onderzoek doen naar EMDR. Het is
een behandelmogelijkheid die ons allebei zeer intrigeert omdat je je nauwelijks kunt voorstellen
dat met zo een techniek mensen met een psychotrauma geholpen kunnen worden! Toch is het zo,
het blijkt wel uit alles wat we er tot nu toe over gelezen hebben.

Bijgesloten vindt u een enquete waarin wij zoveel mogelijk achter uw ervaringen te weten proberen te komen en een algemeen
beeld te scheppen.

Onze vraag luidt: zou u zo vriendelijk willen zijn de enquete in te vullen? Het is uiteraard volledig anoniem.

----
[url]http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=129318[/url]
----

Wij willen u hartelijk danken voor uw aandacht en voor uw –hopelijke- medewerking!
Met vriendelijke groet,

Emilia en Lennart

PS. Kent u iemand in uw buurt die behandeld is met EMDR en volledig anoniem zijn ervaringen wilt delen?
Wij zouden het zeer waarderen als u deze persoon wil vragen deze enquête in te vullen of te mailen naar: [email]Lennart@zegerius.net[/email]
merel

Bericht door merel »

Hallo Emilia en Lennart,

Ik ben geïnteresseerd in jullie motieven om deze enquête op een forum neer te zetten wat bedoeld is voor mensen met MS. Vertel eens. :)

Weten jullie wat de ziekte MS inhoudt en als dat zo is, waar zien jullie een connectie tussen het hebben van MS en een psycho-trauma?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Groet,
moeders † 30-10-2017

EMDR

Bericht door moeders † 30-10-2017 »

EMDR

Ik ben het volledig met Merel eens. Zou het ook erg op prijs stellen als jullie toelichting duidelijker omschreven wordt.

Groetjes Yvonne.
pokey

Bericht door pokey »

Ik heb zelf 2 EMDR sessies gehad ivm een brand in ons blok (rijtjes huis met 6 woningen).
Ik had al klachten, maar na om 3 uur 's nacht vlammen tot aan de dakgoot (klootzakken hadden de papierkliko voor de voordeur gezet en aangestoken, hele gevel moest vervangen en bijna onder de dakpannen doorgeslagen richting ons huis ):(

Na deze brand schrok ik tegen t plafond omhoog om t minste of geringste.
hoeveel thee ik wel niet over me hen heb gegooit wil ik niet eens weten.:D
Erg irritant, dat schrikkerige.

was dus stress door de traumatische ervaring van brand

MS en stress is geen goede combi, dus ik vermoed dat mede daarom deze scholieren ons zoeken.
Dat als bijv door EMDR een stress factoor afgezwakt kan worden, misschien de ms klachten ook milder worden?:???:

Ik werd alleen maar giechelig van de klikjes en had op een gegeven moment het truukje door en heb het toen maar afgekapt.
Wel jantje lacht, jantje huilt bij de bespreking van de therapie bij de psych, dus t zal wel wat gedaan hebben voor me, maar het is niet DE therapie voor mij. ben daar te nuchter voor denk ik.

mijn vriendinnen (geen MS, maar woninginbraak en postnatale depr) hebben er super veel baat bij en zijn gek op de klikjes
en daar hebben we met z'n drieën dan weer lol om.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

ik heb de behandeldeling niet gehad.
heb al jaren MS vind ik wel genoeg. ;)
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb de enquete ingevuld. Ik heb EMDR gehad niet vanwege de diagnose MS maar vanwege moeilijke ervaringen in een astmacentrum.

Ik heb het zowel met klikjes gahd als met de vinger techniek maar dat was absoluut geen therapie voor mij. Ik kon mij niet concentreren, werd net als Pokey giechelig.

De psycholoog wilde op een gegeven moment ook horen wat ik voor mij zag. Tja...ehm helemaal niets. Mijn gedachten waren met hele andere dingen bezig :ogen:

Op een gegeven moment zijn we er ook mee gestopt want dit was zonde van onze tijd.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb alleen wel eens gewandeld met de EMDR techniek. Maar dat had niets van doen met klikjes enzo... Wel een bijzondere ervaring!
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien dat Lennart net als alle andere scholieren inmiddels vakantie heeft en dus alle schoolzaken aan de kant heeft gezet tot in het nieuwe jaar.

Maar ik vind het toch wel jammer dat hij niet even reageert op de vraag van Merel zodat zijn vraag voor veel mensen duidelijker zou worden of zou blijken dat er op het MS forum weinig tot geen reacties komen omdat het niet echt van toepassing is.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet wat EMDR is en ik heb toch 30 jaar in de gezondheidszorg gewerkt.

Ben wel benieuwd?
june

Bericht door june »

Ik denk dat dit het is Knillis: [url]http://www.emdr.nl/index.htm[/url] Als het niet klopt dan hoor ik het wel. Dit was wat ik vond maar het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp