Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hulpmiddel om te lopen: Hip Flexion Assist Device

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Knillis

@ Joan

Bericht door Knillis »

@ Joan

Ik heb niet echt last van slepende voeten maar draag (vooral buiten) wel EVO's om niet te snel te struikelen op ongelijke ondergrond en niet zo snel door de knieën te zakken, want dat gebeurt nog wel eens.

Dus in feite loop ik "best goed' maar ook bij mij is door de fysio (tijdens de revalidatie periode al) gezegd in feite zo weinig mogelijk te lopen omdat juist het lopen al mijn energie verbruikt.

En als ik moe word krijg ik wel een heel slordig en slingerend looppatroon met alle gevolgen van dien. :o

Best moeilijk maar bij mij werkt het toch wel het beste en probeer ik niet al te veel te lopen (en te staan), binnenshuis gebruik ik heel veel de trippelstoel, buiten kleine stukjes lopen, grotere afstanden in scootmobiel of (binnenkort) mijn nieuwe E-fix rolstoel.

Maar ik kan me ook best voorstellen dat mensen veel baat bij het loopelastiek hebben. Je zou het eigenlijk eens moeten kunnen uitproberen?
Luky

Bericht door Luky »

Ook ik denk erover om te vragen voor een HFAD want mijn rechterbeen
gaat almaar langzamer en als ik er moe word gaat mijn voet slepen.

Oppassen geblazen dat ik dan niet val.

Even een vraagje: hoe word de HFAD ervaren met autorijden en waar moet ik zijn om deze aan te vragen ?

Kan dat bv bij de huisarts ?
plataan

Bericht door plataan »

Hallo Luky,

hoe het is om met het loopelastiek auto te rijden, weet ik niet, omdat ik geen auto rijd. Wel weet ik dat je de spanning op het elastiek weghaalt, als je dat losklickt van de schoenveter waar het aan vast zit. Dan heb je er zeker geen last meer van als je autorijdt. Voordat je uitstapt, moet je het elastiek dan weer even vastklicken, anders heb je er niets aan als je gaat lopen.

Of de ziektekostenverzekering een verwijzing van de huisarts genoeg vindt, weet ik ook niet. Ik heb het gekregen na een accoord van de revalidatiearts. Je zou hierover eerst navraag bij je verzekeraar kunnen doen.

Succes met alles,
plataan
Luky

Bericht door Luky »

Hallo Allemaal,

Heb weliswaar al wel 13 jaar MS maar heb er verder wat artsen ed
betreft geen kaas van gegeten.

Hoe kom ik bij de revalidatiearts en wat kan/moet ik daar verwachten ??

Gaat hij/zij onderzoeken doen, praten me doorverwijzen, ik wil graag weten hoe het werkt.
Luky

Hulpmiddel om te lopen: Hip Flexion Assist Device

Bericht door Luky »

Hulpmiddel om te lopen: Hip Flexion Assist Device

Ik ben van plan om te gaan voor een HFAD.
maar kan iemand mij vertellen waar ik daar voor moet zijn ?

Heb weliswaar al 13 jaar MS maar qua artsen heb ik er geen kaas
van gegeten.

Heb vernomen dat het niet via de huisarts kan maar dat het via een
revalidatie arts moet.

Hoe kom ik daar en wat kan ik verwachten wat hij/zij doet ?
elroyv

Bericht door elroyv »

[QUOTE=Luky;899185]Ik ben van plan om te gaan voor een HFAD.
maar kan iemand mij vertellen waar ik daar voor moet zijn ?

Heb weliswaar al 13 jaar MS maar qua artsen heb ik er geen kaas
van gegeten.

Heb vernomen dat het niet via de huisarts kan maar dat het via een
revalidatie arts moet.

Hoe kom ik daar en wat kan ik verwachten wat hij/zij doet ?[/QUOTE]

Misschien kun je contact opnemen met de huisarts voor info?
Misschien kun je een doorverwijzing vragen bij de huisarts voor de revalidatie arts en de vraag hier voorleggen of er mogelijkheden zijn hiervoor.
merel

Bericht door merel »

Hoi Luky,

Je vraag heb je al in het oorspronkelijke topic gesteld en daarom heeft een nieuwe topic met exact dezelfde vraagstelling geen nieuwwaarde. Om die reden zijn beide topics samengevoegd.

Groet,
plataan

Bericht door plataan »

Hallo Luky,

de neuroloog waar ik 1 à 2 x per jaar voor controle naar toe ga, heeft mij doorverwezen naar de revalidatiearts, omdat ik wilde weten of er iets te doen is aan de verslechtering van mijn houding en het lopen als gevolg van de secundair progressieve ms waar ik mee van doen heb.

Zo'n revalidatiearts onderzoekt je en stelt al dan niet behandeling voor, zoals fysiotherapie, ergotherapie, bewegingsagogie, medicijnen etc.

Groeten,
plataan
Luky

Bericht door Luky »

Hoi Plataan,

Super neuro heb jij, die van mij heeft zoiets nog niet voorgeslagen !
Ben in November bij hem geweest en het duurt weer tot aan het einde van het jaar eer ik er kom.

Zal eens bij de huisarts vragen, misschien kan zij iets voor me betekenen
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Luky;899185]I
Hoe kom ik daar en wat kan ik verwachten wat hij/zij doet ?[/QUOTE]

Vraag een verwijskaart voor de revalidatiearts aan je huisarts. Heb ik ook een keer gedaan toen mijn vorige vorige vorige reva arts het niet lukte om me een ordentelijk paar orthopedische schoenen aan te meten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp