Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hulpmiddel om te lopen: Hip Flexion Assist Device

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
brunettie

Hip flexion assist device

Bericht door brunettie »

Hip flexion assist device

Ook ik heb dit via mijn revalidatie arts gekregen en loop er een stukje beter door. Mijn been sleept niet meer. Ik kan hem zo optillen dat ik niet meer over de voegen tussen de straatstenen struikel. Mijn voet bleef daar echt tussen hangen.
De band om mijn middel trekt erg en klapt bijna om. Hij drukt daardoor in mijn lies. Heeft iemand hier ook last van?
Of draag ik hem te laag, maar als ik hem hoger doe krijg ik hem niet meer aan mijn schoen vast. Ik ben 183m lang.
Wie herkent dit?
Auto rijden ermee is geen probleem want dan is de spanning eraf als je zit.
Wordt vergoed uit je basis verzekering via de revalidatie arts.

Brunettie:)
Ekster

Bericht door Ekster »

Er staat in die link dat je het ook kan gebruike als je last hebt van vermoeidheid tijdens het lopen.

Dat heb ik heel erg. Kan nog maar 20 minuutjes max. lopen.

Maar heb je dan zo'n ding om beide benen?
Anika1981

Bericht door Anika1981 »

Hoi Brunettie,

Die band moet je boven je heupen dragen, dat zit iig bij mij het fijnst.

En je moet hem zittend aan je schoen bevestigen en anders een ander vragen?

Ekster,

Je hebt ze voor 1 been, maar ook voor beide benen heb ik begrepen.
Ik krijg er 1 voor mn rechterbeen, omdat dat mn slechte been is.
joge

Bericht door joge »

Op deze site meer info over de musmate walking aid. Volgens mij kun je 'm er zelfs kopen. Niet idioot duur. 95 euro voor een been.

[url]http://www.musmate.co.uk/musmate/index.htm[/url]

Verzending naar NL kost 25 euro. Totaal dus 120.
brunettie

Bericht door brunettie »

[QUOTE=Anika1981;908803]Hoi Brunettie,

Die band moet je boven je heupen dragen, dat zit iig bij mij het fijnst.

En je moet hem zittend aan je schoen bevestigen en anders een ander vragen?

Ekster,

Je hebt ze voor 1 been, maar ook voor beide benen heb ik begrepen.
Ik krijg er 1 voor mn rechterbeen, omdat dat mn slechte been is.[/QU

Dank jullie voor je reactie. Als ik hem boven mijn heupen draag zijn volgens mij de elastieken te kort want dan loop ik echt krom. Ik heb wat vet op buik en heupen en als ik hem daar draag zit hij scheef getrokken en klapt om.
Ik ben 54 jaar en weeg 75kg. Het vet zit dus alleen om de gordel.
Ik ben lang 183. Ik draag hem onder mijn broek, zeker onder mijn uniform broek van mijn werk. Ik werk op een poli in het ziekenhuis.
Dragen jullie hem dan over je kleding?
Hoor graag van jullie.

Brunettie
Anika1981

Bericht door Anika1981 »

Hoi brunetti,

Van wie heb je de hfad gekregen, want ik weet dat ze er in verschillende confectiematen zijn.

Ik heb er nu 1 te leen en ik heb ook een andere om gehad van het reva-centrum die veel fijner zat.

A.s woensdag moet ik op het technisch spreekuur komen van het reva-centrum en dan wordt er (denk ik) 1 voor mij aangevraagd.

Ik draag em over mijn kleding, ik heb het ook nog niet geprobeerd onder mn kleding.

Groetjes.
brunettie

Hfad

Bericht door brunettie »

Hfad

Hoi Annika,

Ik heb hem via mijn revalidatie arts die het via de instrumenten maker heeft geregeld. Ik ben al zeker 3 keer terug geweest maar hij heeft me niets verteld dat er verschillende maten in zijn. Idd denken ik dat de elastieken te kort zijn en ik te lang. Weet jij al meer? Ik hoor graag van je.
Brunettie

Ik zou graag willen weten. Welk revalidatie centrum.
Anika1981

Bericht door Anika1981 »

Hoi Brunetti,

Ik moet morgen weer naar het revalidatiecentrum.....de vogellanden in Zwolle.

Dan krijg ik meer te weten over de hfad, ik zal morgen es vragen over of er verschillende maten in de elastieken zijn (hopelijk vergeet ik het niet).

Ik weet wel dat de band om je middel in verschillende maten zijn.....dat is mij tenminste door de fysio verteld.

Groetjes
joge

Bericht door joge »

in bericht #24 staat een hyperlink naar een fabrikant. Als je richting 'bestellen' gaat, zul je zien dat er verschillende maten zijn. Ook wordt rekening gehouden met je schoenmaat.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Zijn er mensen die ervaring hebben met vergoeding in 2013?

En kwam het uit het basispakket of aanvullende pakket?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp