Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hulpmiddel om te lopen: Hip Flexion Assist Device

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Absoluut!
pokey

Bericht door pokey »

WAUW

wat een warm bad!!!

er gaat een wereld voor me open !!!

hij begreep mn wens/doel/hoop helemaal en gaaf aan veel meer te kunnen betekenen qua spierspanning/clonus weg te proberen te nemen dan alleen maar orthopedische laarzen aan te smeren (wat de reva arts in t zkh alleen maar oppert.

ik had bij de schoenmaker al eens gevraagd of ik niet een spalk kon proberen ipv alleen die zware lompe laarzen, maar dat was geen optie volgens haar.

En deze reva arts gooit meteen een fysio en botox en een arsenaal aan spalken als optie op tafel

tevens viel ie over mn rolstoel........ is ie niet te groot ? voldoet ie wel ??

Dus daar gaat een ergo samen met me naar kijken.

Ben zo blij en hoopvol !!!!!!!

zo jammer dat je als patient dit zelf moet aanslingeren en dit niet echt makkelijk voorgedragen wordt door het multi disciplinaiare team in 't ziekenhuis.
heb het idee dat het team binnen een echt reva huis veel meer kennis van zaken heeft.
Artemis-

@Pokey

Bericht door Artemis- »

@Pokey

Pokey, wat goed nieuws !! :joepie:

Erg fijn, hopenlijk gaan ze serieus met jou aan de slag om alle behoeftes positief uit te voeren.

Vasthouden dit fijne gevoel en blijf assertief.
Je staat in ieder geval niet (meer) alleen...
:goed:
pokey

Bericht door pokey »

thanks,

was er gewoon helemaal hyper de pieper van.
wat een wereld van verschil toch helaas :(
Blom

Bericht door Blom »

:goed: Fijn!
P.TDijkman1966

HFAD

Bericht door P.TDijkman1966 »

HFAD

heb de HFAD gebruik voor het eerst bij lopen op de loopband mijn linkerbeen sleept het werkt goed goede hulp om weer goed te gaan lopen denk dat ik hem zelf aanschaf weet aleen niet of deze vergoed word :)
joge

Bericht door joge »

Zie bericht #35; ongeveer 125 euro in Engeland.
pokey

Bericht door pokey »

vorige week begonnen bij de reva kliniek

afgelopen dinsdag nul meting van balans (opstaan en zitten zonder steun, 2 min zonder steun staan, idem met ogen dicht, op een laag krukje stappen met 1 been, rondje om as draaien links/rechts om enz)

leuk om te doen en om over poos te kunnen zien of ik vooruit gang boek.

morgen fysio en ergo, bij ergo zijn we naar mn rolstoel aan kijken en bepalen wat ik er mee wil/zou moeten kunnen en hoe dat corresponderd met mn armkracht en rompbalans en zo.

nog geen therapie gehad of zo, maar gewoon het idee dat er naar je lijf wordt gekeken en dat er daarop een behandelplan komt voelt al zo prettig

de hafd gaan we ook nog proberen, maar eerst dus ff de nulmetingen!!
P.TDijkman1966

HFAD

Bericht door P.TDijkman1966 »

HFAD

mijn aanvraag voor de HFAD bij de verzekering is afgewezen
P.TDijkman1966

HFAD

Bericht door P.TDijkman1966 »

HFAD

hoi Carl mag ik vragen welke verzekering heeft de HFAD vergoed de verzekering van mij doet het niet
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp