Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CCSVI en de zorgverzekering

Alles omtrent voeding en supplementen
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Meneer aarts, op eerdere adviezen van jullie is er een aanvraag gedaan met het verzoek naar onderzoek naar veneuze insufficientie. En deze is goedgekeurd.
In alle papieren van de kliniek is het woord ccsvi vermeden, expres.
Dit staat dus nergens vermeld.

Ik heb ze al in 3 bezwaarschriften gewezen op het feit dat ik toestemming heb van hen en dat het onderzoek al is vergoed en dat er geen toestemming vooraf nodig is voor de vervolgbehandeling.

Ze gaan er niet eens op in. Mijn HA heeft hen duidelijk gemaakt waarom hij onderzoek heeft aangevraagd, oa een verslag van de neuroloog uit 2007!! waarin hij schrijft niet te denken aan MS maar een vasculair onderzoek nuttig zou vinden.

Wat moet je dan nog meer?

Het lijkt er sterk op dat ze alleen maar afwijzen omdat ik MS heb, blijkbaar mag je dan geen vaatprobleem hebben.

Ik schrijf nog 1 bezwaarschrift en ga dan naar de geschillencommissie.

Maar het zou niet nodig moeten zijn.
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Ik ben hier over aan het nadenken en ga eens in overleg met de (nieuwe) medewerker Belangenbehartiging hier bij de MSVN. Wellicht is het mogelijk om een gezamenlijk verzoek te doen namens alle reeds behandelde mensen en met ondersteuning van het Juridisch Steunpunt van de CG-Raad.

Ik kan helemaal niets beloven, want belangenbehartiging is niet mijn werk, maar ik kan het in ieder geval aankaarten.
joge

Bericht door joge »

Tof Sebastiaan, dat zou nog eens support zijn! Als we wat moeten/kunnen/mogen/doen, laat 't dan even weten!?
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=joge;790685]Tof Sebastiaan, dat zou nog eens support zijn! Als we wat moeten/kunnen/mogen/doen, laat 't dan even weten!?[/QUOTE]

Uiteraard. Maar geduld (hoewel ik weet dat dat moeilijk is). In de vakantieperiode gaan dingen nou eenmaal nog langzamer dan anders.
abceetje

@ Ditte

Bericht door abceetje »

@ Ditte

Hoi Ditte,

Moet je eerst 4 keer bezwaar aantekenen voor je naar de geschillencommissie kan?

Volgens mij heeft iedereen, huisarts, neuroloog en jij natuurlijk, al zijn uiterste best gedaan.
Waarom nu niet gelijk naar de geschillencommissie?

Sterkte met alles!
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Ze wijzen het iedere keer op andere gronden af, eerst ontbreekt specifatie achteraf, dan heb ik geen toestemming gevraagd(en moet ik erop wijzen dat zijzelf hebben aangegeven dat dit niet nodig is), dan moet HA aangeven waarom hij onderzoek jheeft aangevraagd. En nu moet ik eerst weer bezwaar maken tegen de uiteindelijke afwijzing.

Pas als je eerst de maatschappij kans hebt gegeven het zelf op te lossen kun je naar de geschillencommissie.

Dus....

Sebastiaan, ik ben blij dat je in ieder geval gaat proberen of er een mogelijkheid is voor ons. In ieder geval om samen een vuist te kunnen maken. En ik hoop dat de , nieuwe, medewerker belangenbehartiging nog heeeeel veel energie heeft om ons te helpen.
peter2009

Bericht door peter2009 »

Ik heb bij de onvz alles vergoed gekregen. Vooraf gevraagd of ik naar het buitenland mocht. Als het binnen 60 km van de grens was kon ik gewoon gaan. Niet ms of ccsvi genoemd, gewoon voor een dotter behandeling of dilitatie vd jugularis zoals Beelen het noemt. Geen verwijzing nodig van wie dan ook. Reis en verblijf voor eigen rekening.
cor

Bericht door cor »

Peter2009........bij jou zo..enneuh bij mij ook zo.....alles vergoed!!!!!!

pfffffffffffff:cool:

mooi toch......ik geniet er iedere dag van.....nog steeds....wowwie
cor

Bericht door cor »

maar nu krijgen we weer vragen........:moe: :moe: :moe:
peter2009

Bericht door peter2009 »

Heb nog geen vragen gehad. Overigens had ik eerder al gevraagd of ik voor een experimentele behandeling naar het buitenland kon, maar dat werd niet vergoed. Slapende honden enzo. Dus vertel je arts en verzekering niet dat het over ms gaat, zeg dat je ader problemen vermoed of hebt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp