Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onderzoek Nieuwegein

Alles omtrent voeding en supplementen
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=Cocoontje;800716][INDENT][I]"Worden patiënten alleen geobserveerd in het kader van een geneeskundige behandeling, bijvoorbeeld het effect van een bepaalde therapie, dan is de WMO niet van toepassing omdat bij dergelijk onderzoek in de normale omstandigheden niet wordt geïntervenieerd."[/I][/INDENT]

bron: [url]http://www.vcmo.nl/wmo-nietwmoplichtigonderzoek.shtml[/url]

Dus dat ze wèl WMO plichtig zijn, zal dan inhouden dat ze ook de behandeling gaan toepassen want alleen voor een doppler onderzoek is dat hele WMO gedoe -lijkt mij- niet nodig, toch?[/QUOTE]

Klopt, het gaat ook om de placebobehandeling.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=jossi;800707]Een jaar of 10 rekken gaat "ze" minimaal lukken.

Jossi[/QUOTE]

de omgeving wacht geen 10 jaar; het Internet vernieuwt met een ontzagwekkende snelheid...

goed geinformeerde patienten zullen dokters en ziekenhuizen in toenemende mate uitdagen...

sommigen dokters zullen meegaan in de nieuwe [I]patient experience[/I]; er zullen vragen zullen rijzen over patient responsabilisering maar ook over zaken als accountability, patient heterogeneity and experience variety..

maar er is geen weg terug, alleen vooruit...
Linda vm

zal wel moeten

Bericht door Linda vm »

zal wel moeten

Met de huidige zorgkosten..zal het toch wel MOETEN dat er wat meer stappen richting genezing worden gezet. Ben ene beetje geschrokken van de begroting op prinsjesdag....

zo'n 25% is al voor de zorg en het stijgt alleen maar. Niet zo gek, want alleen van lucratieve medicijnen kan het uit om de werkzaamheid aan te tonen....

en het tempo is blijkbaar geen issue..
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Zogenaamd is Nederland een gezond land...jaja, de zorgkosten rijsen de pan uit, toch niet omdat wij met ons allen zo gezond zijn?

Misschien dat het voorlichtingsburo voor de voeding eens op de schop moet, met al hun "goede" adviezen.
En daarna de dictatuur van de zorgverzekeringen die nodig moet veranderen, tenslotte bepalen zij steeds meer wat wij moeten slikken ( want dat is het enige wat vergoed wordt), bepalen zijwelke therapie mag en bij welke therapeut, in welk ziekenhuis wij terecht mogen.

Wat mag ik nog zelf beslissen? en wat mag mijn arts nog zelf beslissen, want die ligt inmiddels ook compleet aan de leiband.
joge

Bericht door joge »

Hoi Ditte, ik herken je gevoel. Als je braaf op het paadje wilt lopen kan er veel (tienduizenden euro's voor CRABS). Wil je wat anders (vaak veel goedkoper LDN, CCSVI) is het eigen rekening.

Overigens, de kosten rijzen de pan uit door de vergrijzing. Dat wordt alleen maar erger. Dementie bijvoorbeeld, is binnenkort volksziekte nummer EEN, met stip! Dus hoezo: gezond? De ouderdom komt met gebreken...
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=joge;801352]Wil je wat anders (vaak veel goedkoper LDN, CCSVI) is het eigen rekening.
[/QUOTE]

Niet altijd, hoor. Vitamine D wordt wel vergoed, met dank aan de mensen die rachitis of osteoporose hebben ontwikkeld door een vitamine-D-tekort. :D
Gartieons

Bericht door Gartieons »

Hoi beste MenSen,

Vanmiddag heb ik contact gehad met mijn MS verpleegkundige van het St. Antonius om informatie op te vragen.
Toen ik dat gedaan had vroeg ze aan mij of ik mee wilde doen aan een onderzoek naar CCVSI.
Daar moest ik wel een gezond persoon voor meenemen van ongeveer dezelfde leeftijd en geslacht.
Die had ik snel gevonden:haha: . Maandag word ik teruggebeld of ik iemand heb gevonden die mee wil doen aan het onderzoekt.

Zijn er nog meer mensen die meedoen met het onderzoek in Nieuwegein?

Gerrit
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Begint het St. Antonius nu alwéér met een onderzoek? Het vorige is toch met negatief resultaat afgesloten en toen werd er toch geconcludeerd dat CCSVI niets met MS van doen had?

Vanwaar dit nieuwe onderzoek? Wie weet hier méér van? Door wie wordt dit onderzoek geleid?

Ik ben héél benieuwd!
Roely

Bericht door Roely »

ik heb niks gehoord maar heb wel met de vorige ronde mee gedaan (twee jaar geleden) ?

ik denk dat bij mij alles okidoki is anders had ik het wel gehoord van frequin ;)

p.s saskia: Dr. frequin leidt dit onderzoek
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik ben recent bij dr. F. geweest, maar hij heeft hier niets over gezegd.

Dat kan ook liggen aan het feit dat ik het goed doe op Tysabri. Dat is namelijk ook een project waar Frequin de Nederlandse trekker is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp