Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lyrica

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb inderdaad niets genomen, heeft weinig zin voor 1x. Heb wel de hele avond met mijn armen op 2 hete kruiken gehangen en eenmaal in bed had ik weinig last meer. Ben een beetje bang dat er een nieuwe ontsteking actief is. Inderdaad: rust! Ben ook al een tijdje weer erg moe.

E.R.: ik nam het tegen zenuwpijn en sliep er ook meteen overdreven veel op. En uiteindelijk kwam ik in 4 maanden tijd 8 kilo aan met Lyrica... :( De kaatste 4 kilo gaan er ook niet meer af! :boos:

En stijfheid is niet op te vangen met een pilletje, ik zou denken aan warme kruiken, Midalgan-zalf en bewegen. De pijn zal daarmee ook minder worden.

-----

PS: als ik nu die mist buiten zie, snap ik ook waarom ik zoveel pijn had/heb! Het verklaart niets, maar ik weet wel dat ik erg weersgevoelig ben op mijn armen. :(
marijke

lyrica

Bericht door marijke »

lyrica

Ik heb inderdaad een tijdje Lyrica gebruikt.
Had wel minder pijnen maar was vreselijk dol en draaierig.

Ik heb nu voor het slapen gaan 40 mg.amytytriptyline en 20 mg rivotril.

Hierdoor heb ik `snachts niet zo`n last van krampen in mijn benen en ook geen zenuwpijnen `snachts.

Overdag probeer ik niks in te nemen,want je lijkt wel een verslaafde.

Ik ben opnieuw gekeurd door het CBR en mag gewoon autorijden als ik dat wil.

Ik merk wel dat ik in de ochtend er beter aan toe ben dan in de avond.

Ik ben in iets meer dan een jaar dan ook flink afgetakeld ,maar wil geen lyrica meer gebruiken.

Marijke
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik gebruik nu 2x 150 mg Lyrica en 2x een kwart tablet Rivotril.
Dit werkt voor mij het beste. meer Lyrica wil ik niet gebruiken en de combi met de Rivotril wekt bij mij goed.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Lyrica, daar hield ik veel vocht mee vast en gelijk problemen met blaas, gestopt
Daarna begonnen met wietthee, helpt ontspannen van spieren en zenuwpijn verzachten
Nu ook 10 weken bezig met LDN, stijfheid een heel stuk vermindert, spasme iets minder- wel stijfheid nog van knieën en nog spierkrampen 'snachts
Gebruik ook extra magnesium
Abby.

Bericht door Abby. »

[QUOTE=loesepoes;843325]Lyrica, daar hield ik veel vocht mee vast en gelijk problemen met blaas, gestopt
Daarna begonnen met wietthee, helpt ontspannen van spieren en zenuwpijn verzachten
[/QUOTE]

Er is hier lang niets verteld...maar ik vond dit topic over de lyrica, dus begon te lezen....

Ik ben in juli begonnen met lyrica en terwijl ik dit aan het opbouwen was, heb ik mijn morfine pleisters helemaal afgebouwd, waar ik best trots op ben ;)

Met de lyrica zit ik nu op 2 x per dag 225 mg, dus per dag 450mg. (tegen de vreselijke zenuwpijn in mijn onderbenen)
Dit gaat best goed.

Verder heb ik nog baclofen (2 x 10mg per dag) tegen de spasme en verkrampingen in mijn benen.

Verder was ik benieuwd naar die wietthee....hoe maak je dat??? (de verhoudingen bedoel e.d.)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Bianca, je vraag over de wietthee zou ik even ergens anders stellen. In "anders bekeken" is een topic over de olie, misschien kun je het daar kwijt? Ik heb geen ervaring met de thee, maar daar tref je wel meer mensen die iets van wiet afweten. Succes!
Abby.

Bericht door Abby. »

Ja, bedankt zal ik zeker even kijken!

Ik vroeg het alleen hier omdat Loesepoes hierboven zei dat ze dit gebruikte..
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Snap het hoor, maar wellicht dat je via dat andere topic wat meer reacties krijgt. Succes in elk geval!
Snowym

Bericht door Snowym »

Als je op de site van de [URL="https://www.hanzeplein.nl/pages/default ... HTTPSHASH="]hanzeapotheek Groningen [/URL]kijkt zie je het recept om wietthee te maken.
Abby.

Bericht door Abby. »

Bedankt allemaal,

Ik heb het inderdaad gevonden en van Loes ook nog een pb gehad.

Maar geen reacties op mn eigenlijke verhaal :???:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp