Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lyrica

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
josfromglos

Hallo allemaal!

Bericht door josfromglos »

Hallo allemaal!

A happy chappy here!, althans op dit moment... Ik ben enkele dagen geleden begonnen met Alzain 75mg capsules (2x per dag), ook wel Gabapentin genoemd naar ik begrijp.

Ik 'heb' SPMS en heb jarenlang een irritante pijn in met name mijn linkervoet gehad, hetgeen vooral voelbaar was tijdens het lopen.

Nu ik begonnen ben met dit medicijn, is die pijn nauwelijks voelbaar meer, hetgeen een enorme opluchting is!

Ik begrijp dat er bijwerkingen zijn, wellicht ook vanwege de combinatie van medicijnen die ik slik (ik vermoed dat ik reeds kennis heb gemaakt met de duizeligheid die hier wordt genoemd).

Desalniettemin, OK for now, maar ik houd jullie op de hoogte.

Jos
belladonna

Bericht door belladonna »

Dat is goed nieuws Jos...
Alle beetjes helpen om je leven fijner te maken
josfromglos

Kleine dingen.... en GROTE dingen....

Bericht door josfromglos »

Kleine dingen.... en GROTE dingen....

Dank je 'belladonna'. Het zijn die op het oog 'kleine dingen' die zo'n enorm verschil kunnen maken (vooral ook voor mijn omgeving...).

Ik heb vanwege mijn geestelijk gehandikapte dochter, die nu, na 18 lange lange jaren, buitenshuis is gaan wonen, dit tesamen met andere lotgenoten, al mijn energie nodig om haar welzijn te beschermen....

Onlangs trof ik haar in een ronduit beschamende situatie aan ( ik kondig mijzelf nooit aan...), dat mij bijna deed ontploffen. Ik ben nu bezig om genoeg getuigen om mij heen te verzamelen, om het ware gezicht van de organisaties achter deze 'projekten' te tonen, hetgeen puur en alleen met (heel veel) geld te maken heeft.

SOCIAL CARE..... my arse! :slecht::slecht: Wordt vervolgd.
Fratema

Ik ga binnenkort ook aan de Lyrica

Bericht door Fratema »

Ik ga binnenkort ook aan de Lyrica

Onaanvaardbare pijn in mijn rechterhiel, komt spontaan opzetten en is dan echt gigantisch pijnlijk. Eerder was het alleen 's nachts maar nu ook matige overdag hielpijn rechts die soms enorm verergert. Ik werd er best wel wanhopig van. Vanochtend gebeld met de MS-pleeg en zij overlegt met mijn neuroloog.

Ik schrik van de verhalen over de mogelijke bijwerkingen maar er móet echt wat aan gedaan worden.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik al meerdere jaren lyrica 2 x 150 mg per dag en heb er geen bijwerkingen van, ook niet gehad.

Het enige “nadeel” is dat als ik de avondpil per ongeluk eens vergeet ik niet in slaap kan vallen. Inmiddels ben ik wel zo “wijs” om zo tegen 01.00 uur even te kijken of ik de lyrica soms vergeten ben in te nemen (ik krijg mijn medicatie in een baxterrol dus kan altijd goed controleren of ik mijn medicijnen heb gehad).
Fratema

Vannacht....

Bericht door Fratema »

Vannacht....

was de pijn echt verschrikkelijk. Nu nog zeurt het door. Een nieuw fenomeen. Ik hoop dat we er snel mee aan het werk kunnen.
Rinja

Bericht door Rinja »

ik heb ook Lyrica gebruikt tegen zenuwpijn. 300 mg. Ik had het gevoel dat ik niet aanwezig was, zeg maar. Er ging veel langs mij heen, zweverig.

Ik ben gestopt en gebruik medicinale cannabis (in een vaporizer) en wietolie tegen de pijn.
Dat helpt afdoende en ik ben niet "afwezig" meer.
Fratema

Vanmiddag weer, vanavond prikkende voetzolen

Bericht door Fratema »

Vanmiddag weer, vanavond prikkende voetzolen

Ik ben teruggebeld door de MS-verpleegkundige. We beginnen met 2x daags 75 Mg Lyrica en dan maar hopen
marijke

lyrica

Bericht door marijke »

lyrica

Ik ben vandaag weer naar de neuroloog geweest en heb ook Lyrica

gekregen.Ik heb het al eerder gehad maar weet niet precies meer

waarom ik toen gestopt ben.

Ik begin met 1 capsule van 75 mg. en na 3 dagen 2 keer per dag

1 capsule.

Ik benieuwd of het gaat helpen en/of ik ook afwezig zal zijn.pfff
Fratema

Bericht door Fratema »

Ik heb zojuist de eerste genomen. Voel me wel wat gespannen over dit alles maar heb geen keus
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp