Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lyrica

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
marijke

lyrica

Bericht door marijke »

ik heb een vraagje:

ik gebruik sinds 5 weken lyrica 2 keer per dag,`smorgens en `s avonds 75 mg.

nu heb ik `s nacht erg veel last van pijn in mijn benen.

de neuroloog gebeld en de assistente heeft het nagevraagd.

ik mag overstappen op 3 keer per dag maar ik moet dan de tweede `s middags innemen.

kan ik niet voor dat ik ga slapen een dubbele hoeveelheid nemen dat lijkt me logischer omdat ik in de nacht de meeste pijn heb.

wie kan me daar advies ingeven?

marijke
Arual

Bericht door Arual »

Ik kan je geen advies geven, ben immers geen arts.

Ik gebruik zelf ook lyrica, o.a. ook voor de pijn in mijn benen.

Mijn neuroloog zei dat het lang genoeg werkt om het 2x per dag in te kunnen nemen. Ik gebruik nu 2x 75 in de ochtend en 2x 75 voor het naar bed gaan.

Toen ik in het begin van 2x 75 op een dag naar 3x 75 ging ophogen (nam toen 1 's ochtends en 1 's avonds) mocht ik de 3e er voor de nacht bij nemen.

Helaas helpt dit voor mij ook niet voldoende voor de pijn in mijn benen (gezien ik ook al amitriptyline in hoge dosering gebruik ivm depressie vond hij het geen optie de lyrica te verhogen, heb nu omdat ik ook onrustige benen heb rivotril voor de nacht maar merk niet veel verschil behalve dat ik wel erg chill ben :haha: ).
marijke

Bericht door marijke »

hoi

bedankt voor je berichtje.

wat vervelend dat het allemaal niet zo help bij jou.

wordt je niet een beetje draaierig van de lyrica?

ik ga nu proberen om de derde voor de nacht te nemen.

lijkt me wat logischer en blijft "de boel" wat rustiger denk ik

marijke
Snowym

Bericht door Snowym »

Hallo marijke,

Lyrica mag je in 2 giften nemen, dus je mag best de Lyrica 's avonds verdubbelen.

Ik gebruik 4x per dag Lyrica omdat ik het gevoel heb dat dat voor mij beter werkt.
I.v.m. de pijn in mijn benen gebruik ik ook 's avonds Rivotril erbij en dat helpt bij mij wel voor de nacht. Bovendien slaap je er lekker op.;)

En dat je er in het begin draaierig van wordt klopt. :(
marijke

Bericht door marijke »

hoi

gebruik jij dan verdeeld over de dag,de lyrica of 2 keer 2 tablletten?

ik ga de derde dan voor de nacht nemen anders heb ik 3 innamemomenten

marijke
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik gebruik 4x 150 mg en vidn het prettiger om 4x te nemen omdat ik het idee heb dat het dan beter werkt. Maar dat is persoonlijk, i.p. mag ik 2x 300 mg nemen.
Maar je mag best 's morgens 75 mg en 's avonds 150 mg nemen.
Conny2

Bericht door Conny2 »

Ik gebruik ook lyrica 's morgens 1 x 75 mg en 's avonds 1x 150 mg.
Dit helpt bij mij goed voor mijn aangezichtspijn.

Van mijn benen heb ik geen last dus weet niet hoe het daarop werkt.
Mijn HA laat mij meestal zelf een beetje experimenteren welk medicijngebruik het beste helpt.

Als ik dan gevonden heb wat het beste werkt vraag ik meestal nog wel zijn goedkeuring.

Succes en hoop dat je de pijn met de Lyrica kunt onderdrukken.

De duizeligheid van de lyrica is vooral in de beginfase van het gebruik en wordt naar verloop wel minder is mijn ervaring.
Arual

Bericht door Arual »

ik merk nu niets meer van de draaierigheid die ik in het begin een beetje had, dat ging bij mij al vrij snel weg.


@Snowym ik slaap wel lekker op de rivotril inderdaad! ;)
veggie

Bericht door veggie »

Sinds gisteren aan de Lyrica.. moet 2x dgs een pil nemen van 75 mg.
maar nadat ik gisteren de eerste had genomen werd ik duizelig en af en toe draaierig en ik heb ook het idee of ik onder de dope zit wat een vaag spul maar heb wel lekker geslapen leek wel of het licht uit ging.
Heb dit gekregen omdat ik alweer een week niet op mijn been kan lopen het zit in mjn boven been en lies doet zo"n pijn en straalt naar mijn onderbeen uit wat doof voelt, mijn huisarts dacht aan een soort hernia achtige pijn maar dan in het bovenbeen.
Hoop wel dat de effecten v.d. pil Lyrica wat af neemt want wil nog wel functioneren overdag. anders stop ik ermee!
weslingh

Bericht door weslingh »

ik heb morgen een afspraak met mijn ha
ga met haar zeker in overleg of ik ook lyrica mag gaan proberen

slik al een aantal jaren gabapentine tegen zenuwpijn voornamelijk in mijn benen, maar werkt helaas niet meer zo goed
weet niet maar denk zelf dat mijn lichaam er voort aan gewend is

ook heb ik ergens in een topic gelezen over rivotril die werkt tegen zenuwpijn spierkrampen en rusteloze benen aangezien ik die klachten heel erg heb wil ik hierover ook met mijn ha spreken

slapen is ook een probleem niet zozeer het inslapen maar doorslapen wil niet echt lukken hoop dat een van deze medicijn me er aan kan helpen

slikte daarvoor al 50mg oxazepam maar werkt ook niet meer en om dit te verhogen zie ik en weet de ha niet zitten

bedankt in iedere geval voor deze tip
zal laten weten hoe mijn ha er over denkt
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp