Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lyrica

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
marijke

lyrica

Bericht door marijke »

lyrica

ik heb gisteren aan het eind van de middag de eerste genomen en

voel me wel een beetje dol.maar ik hoop dat het gaat helpen tegen de

pijn in mijn mond.

Ik wil wel nog een beetje bij mijn positieve blijven.

Ik word volgende week gebeld door de neuroloog.

Maar ik las vorige week dat iemand Tegretol heeft gekregen.

Hoe bevalt dat eigenlijk?
Fratema

Zweverig

Bericht door Fratema »

Zweverig

Vanochtend de 2e genomen. Voel me wat licht in mijn hoofd. Volgens de bijgeleverde informatie kunnen de bijwerkingen vooral in het begin nogal optreden. Duurt ongeveer een week, daarna zou het minder worden.

Maar een weekje zweven, dat heeft ook wel wat :D
Ik heb overigens heerlijk geslapen. Als dat ook een bijwerking is teken ik ervoor.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Fratema;1120537]
Ik heb overigens heerlijk geslapen. Als dat ook een bijwerking is teken ik ervoor.[/QUOTE]


Dat is bij mij een blijvende bijwerking :D
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik sliep met Lyrica 10-12 uur per nacht! Dat was voor mij 1 van de redenen om er juist weer mee te stoppen... ;)
Fratema

Vannacht niet zo goed geslapen

Bericht door Fratema »

Vannacht niet zo goed geslapen

Onrust in m'n hoofd en mijn linkervoet begint ook pijn te doen. Rechts was het vannacht echter wel wat beter.

Ik ben waarschijnlijk een beetje ongeduldig
marijke

Liric

Bericht door marijke »

Liric

Dat ongeduldige kan ik me goed voorstellen.

Ik heb er nu 2 op en begin morgen met 2 keer 2 per dag
dus weet het ik weet het ook niet.

Ik voel nog geen verbetering,maar dat is natuurlijk te voeg.

Ik hoop alleen niet zo,n rot gevoel te blijven houden

Ik hoorde dat iemand Tegetrol had gekregen,

Heb je daar ook bijverschijnselen van?
Fratema

Enkele dagen later

Bericht door Fratema »

Enkele dagen later

* ik slaap er heerlijk op (zeker 8 uur per etmaal)

* de pijnklachten zijn voor 3/4 weg, voetzolen voelen nog wel wat raar aan en mijn linker hiel doet soms pijn. Maar veel minder intensief en korter.

* Een ander berucht bijwerking is verminderde spierkracht in de benen. Nou, dat is ook bij mij zo. Ik kon nauwelijks blijven staan tussen de beugels van het gehandicaptentoilet. Puddingbenen. Maar vanmorgen kreeg ik een ingeving: die 40 Mg Baclofen hebben een antispastische werking (lees spierverslappende werking) De Lyrica ook !!!!!!!!!!!!!!! Is het soms een beetje teveel van het goede? Dus ik heb vanmorgen geen Baclofen genomen en het ging vandaag stukken beter!

Leuk om een beetje eigenwijs te zijn :cool:
Fratema

Update

Bericht door Fratema »

Update

Toch weer sores.... Pijnmomenten zijn weer aan het terugkomen, zij het minder extreem, maar toch. Staan gaat nog steeds vrij goed. Maar het zien is nogal verslechterd. Erg veel dubbelzien en dat vooral vanmorgen toen ik met mijn rolstoel naar de Praxis sjeesde. De wereld draaide en schommelde, ik kon een kruising niet goed overzien, Het was gevaarlijk aan het worden.

Dus neurologie gebeld, stoppen met Lyrica, vanaf maandag Amitriptyline. Hopelijk is dat wat
marijke

lyrica

Bericht door marijke »

lyrica

Ik heb nog steeds pijn in mijn mond en de neuroloog heeft ook Lyrica voorgeschreven.

Gisteren heeft hij gebeld en de Lyrica verhoogd naar 2 keer per dag
2 stuks Lyrica van 75 mg,dus krijg nu 300 mg per dag.

Amitrptyline heb ik ook al.

Ben wel wat waziger geworden,maar de pijn in mijn mond blijft.

Ik denk toch dat ik terug moet gaan naar de kaakchirurg want hij wilde me laten happen voor een gebitje dat ik dan `snachts moet dragen.

Ik weet het niet meer.

De pijn in mijn mond blijft en ik word steeds minder te verstaan.

Wanneer stopt het een keer?

Ik ga wel proberen om weer ms gym te krijgen.

We zien wel.Ik word er alleen niet vrolijker van,als dat al mogelijk zou zijn
Es73

Re: lyrica

Bericht door Es73 »

Even dit topic een flinke zet omhoog 😊

Ik heb heel veel last van de ms hug. Ik gebruik al aardig wat medicijnen 💊 Hier een opsomming daarvan:

80 mg baclofen 4x daags
75 mg amitriptyline voor de nacht
0,5 mg Rivotril voor de nacht

Rivotril al eens opgehoogd voor overdag maar dan was ik er geestelijk niet helemaal bij, zo verschrikkelijk moe. De nacht opgehoogd naar 1 mg maar daarvan plaste ik in bed dus te ontspannen.

Amitriptyline overdag lag ik meer op de bank en was niet helder. Ik heb ook nog andere medicijnen geprobeerd maar helaas heeft dat niet geholpen. De neuroloog en de ms verpleegkundige hebben paar jaar terug lyrica voorgeschreven maar ik schrok zo van de bijwerkingen dat ik er niet aan ben begonnen maar nu denk ik, moet ik het toch wel doen?!

Heeft 1 van jullie last van de ms hug en tintelingen in ledematen die lyrica gebruiken? Als dat zo is, hoe doe je het daarop?

Groetjes Esther
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp