Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Elektr.rolstoel Quicky Salsa M

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
loesepoes

Bericht door loesepoes »

De mijne 17.000 ( M400) :o oh oh wat een prijzen, heb je een auto voor
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Een Trophy scootmobiel is ook zo'n € 8000.
Ook ik heb wel eens gezegd , daar heb je een Peugeot 107 bijna voor.
Je zit droog , airco enz.

En dan komen ze met een PGB van ongeveer € 3600 als je geen maandelijkse en jaren lang een eigen bijdrage wil.
Heb je dan een keus ?

Nu zit er op een Elro gelukkig nog geen eigen bijdrage , maar toen ik zo moest knokken voor mijn emotionwielen , bleef de gemeente beweren
dat een Elro goedkoper was , zo rond de € 6000.

Blijf benieuwd gezien bovenstaande prijzen wat ze in gedachten hadden.

Riwidi
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Waar wel rekening mee gehouden moet worden, is dat wanneer je een hulpmiddel verstrekt krijgt dat binnen het basispakket valt, de gemeente hier vaak speciale contracten met de leveranciers voor heeft. Hierdoor krijgt de gemeente flink korting op die hulpmiddelen.

Een scootmobiel van 8000 euro kan dus zomaar flink goedkoper uitvallen.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ja , dat begrijp ik , maar als ik dat PGB aanvaard , is dat een 3 jarig renteloze lening en in deze gemeente mag ik geen tweedehandse kopen.

Dus ik heb voor dat geld geen Trophy ,die ik nodig heb, dat bedoelde ik.

Riwidi
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Maar voor zover ik weet betaal je over een PGB ook een eigen bijdrage. hoewel dat mogelijk afhankelijk is van bruto of netto uitkering van het PGB. In geval van netto is de EB er al afgehouden door de gemeente en voel je het niet zo erg in je portemonnee.

De ellende is dat de gemeente natuurlijk kijkt naar wat ze zelf kwijt zijn aan een hulpmiddel en op basis daarvan het PGB bepalen en dan vaak nog iets minder 'geven' dan het eigen budget. En als particulier krijg je natuurlijk nooit dezelfde korting als de gemeente.

Ergens kan ik me wel voorstellen dat de gemeente voor een hulpmiddel waar ze zelf bij wijze van spreken door de korting €6000,- betalen, geen €8000,- aan PGB verstrekt, omdat je geen korting krijgt. Het is voor hun goedkoper om in natura te verstrekken.

Het bedrag dat je krijgt, mag wat mij betreft wel een stuk meer in verhouding staan tot wat ze zelf betalen, want volgens mij betalen ze zelf ook wel meer voor een Trophy dan die €3600,- die jij noemt. Goede kans dat zij uitgaan van een goedkoper model, dat ze standaard verstrekken tenzij er speciale eisen zijn aan de scoot, waardoor bv een Trophy nodig is.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]
Ik volg dit topic en ben bij met jullie ervaringen
Te lezen.vorigmjaar zat ik opgesloten in huis

Niet echt maar wel heusmomdat ik niet meer met de handbeweging rolstoel over de kleinste drempeltjes kon komen.

Ik heb dezelfde rolstoel als Artemis een Quickie Neon opvouwbaar


Deze Quckie Neon heeft super fijne jay 3 kussens
En electrische ondersteuning , e- motionwielen Albert

Kan me nu vrijelijk in en buitenshuis goed voortbewegen!!

Maar door de nu bredere wielen (e-emotion) kan ik niet meer overal naar binnen en is de rolstoel 2 x 8 kilo zwaarder geworden

Het gewicht en de bredere afmeting zorgen ook weer voor nadelen

Je moet ideeën bedenken om toch buitenshuis
In winkels en sociale bezoekjes weten wat de afmetingen zijn.

Geloof me het systeem van het verwijderen van de e-motionwielen
Is voor velen een onaangename bezigheid vanwege het gewicht!

Waar ik geen rekening mee had gehouden was het verminderen soms niet meer toegankelijkheid van huizen, je sociale contacten!

Zelfs sommige leuke kleine winkeltjes met nog smallere deuren!

Hebneenmslecht jaar achter de rug qua progressie van de MS
En daarbij inleveren en de toename van de beperkingen!

We hebben een rolstoelauto aangeschaft

Wie heeft ervaring om met de elro naar de winkel te gaan
Om boodschappen te halen?
Hoe vervoer je je boodschappen?

De scootmobiel heeft een mandje, dan nog de vloerplaat en de rugleuning.


COLOR]
Knillis

Bericht door Knillis »

Jildau,

Ik heb Quickie Helix 2 met elektrische e fix ondersteuning.

Tot nu toe geen poblemen ondervonden met de breedte, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Voor wat betreft het vervoer: wij hadden reeds een Caddy waarin ook mijn eerste handolstoel + andere hulpmiddelen meekonden.

Door het gewicht van mijn nieuwe rolstoel kreeg ik hem niet meer zelf in de auto.

Gelukkig hadden we nog wat spaargeld en hebben we en hydraulisch hijkraantje achter in de auto laten bouwen. Best en dure grap maar u kan héél envoudig óf mijn rolstoel óf mijn scootmobiel simpel door mij met en duk op de knop in de auto gehesen worden.

Met moet een niet te verslijten systeem zijn en het systeem kan eenvoudig
in en eventuele andere auto worden overgezet. Het kraantje kan tot 300 kg tillen, dus zou als het nodig is in de toekomst ook een echte elektrische rolstoel kunnen tillen.

Ik ben dus héél erg blij met mijn nieuwe rolstoel want ik kan gemakkelijk overal komen nu.

Voor eventuele boodschappen zijn er goede tassen te koop die je eenvoudig achter aan je rolstoel hangt. Die staat nog op mijn verlanglijstje.

Ik red met nu met een gewone rugzak die ik aan de rugleuning hang (ik heb een JAY comfort rugleuning).
lotje

Bericht door lotje »

Update elro Quickie Salsa M (bericht #1)

Wegens de vakantie periode VERTRAGING :slecht: bij WMO w.b.t het afleveren (opdracht doorgeven aan Welzorg) van m'n elro Quickie Salsa M

Afgelopen mei is de aanvraag i.s.m de ergotherapeute ingediend bij de gemeente!
Ik krijg de elro wel maar..... dan pas in de herfst :huh:

Pfffff :moe:
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]
Lotje, deze ervaring heb ik ook meegemaakt, heel erg jammer dat hetvzo gaat.
Onderhand was ik bijna een jaar verder, voor een prachtige passende roltoel met emo-wielen.
Ondertussen zijn de beperkingen ook toegenomen.

Heel vervelend is de wachttijd..
Je was de aanpassing zeg maar eerder dan de aanvraag nodig!

Wens je veel sterkte..hoop dat je wachttijd korter word
[/COLOR]
lotje

Bericht door lotje »

Hoi Jildau,

Het is inderdaad erg jammer ( netjes uitgedrukt ;) ) dat het allemaal zo lang moet duren,bureaucratie....:gaap:

Jouw geduld is erg op de proef gesteld w.b.t het afleveren v.d. rolstoel met emo-wielen, pfffff
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp