Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

DAt ZEG IK: "GAMMA...!!!" het topic over gammaglobuline, vervolg

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Teuntje

Bericht door Teuntje »

vandaag 2de dag achter de rug

Begonnen op 31, na 20 min 62, na 20 min 80, na 10 min 100, na 20 min 120 en zo laten staan

van 80 naar 100 werd ik ff nie lekker omdat t toch denk ik te snel was gegaan, morgen maar weer wa rustiger.

:-)
zonneke

Bericht door zonneke »

Maar verder valt het wel mee begrijp ik!! MOOI! ;)
Teuntje

Bericht door Teuntje »

de kuur valt op zich wel mee, tis alleen een lange zit, iedere dag van half 9 tot half 3 - 3 uur in t ziekenhuis.

Maar als t maar helpt en daar komt dan meteen mn vraag, gaat t spul meteen werken of heeft het tijd nodig??

ik dacht te merken dat t wat beter ging, maar dus niet, want vandaag heb ik toch weer alle klachten die ik vorige week had :-(

Nou, morgen de laatste dag van de kuur en dan hopen dat mn schub verdwijnt en dr niet weer 1 terug komt :(

Is het trouwens nodig om na deze kuur bloed te laten controleren op het eea??
Teuntje

Bericht door Teuntje »

nou....de laatste update

Vandaag was dag vijf en die is niet door gegaan.

Vanmorgen om 5 uur draaide heel mn slaapkamer toen ik wakker werd, na n paar minuten trk t weg, ik kreeg t superwarm was krijtwit en misselijk.

Ik ben uit bed gegaan, bleef misselijk en ging overgeven, ik ebn toen richting ziekenhuis gegaan en heb het daar verteld.

Ik heb ook gezegd dat ik de vijfde kuurdag zo dus niet meer zag zitten.

Na overleg met een neuroloog is besloten het bij 4 dagen te laten.

Van de ene kant ben ik blij omdat ik bang ben dat nog 1 dag nog meer bijwerkingen zou geven, van de andere kant ben ik bang dat de 4 dagen niet optimaal zal helpen ..........

Hoppa, volgende medicijn op t lijstje dr bij waar ik toch net ff iets heftiger op reageer dan anderen :-(

Chipszooi:huilen:
Lief Leeuwtje

Allerlei belevenissen rondom nanogam.

Bericht door Lief Leeuwtje »

Allerlei belevenissen rondom nanogam.

Dit jaar heb ik best veel beleefd rondom nanogam. 3 retentieblazen en dat is best wel veel naar mijn gevoel. Elke keer is de huisartsen post gekomen.Bovendien vind ik het zeer belastend en als de blaas leeg is vind ik dat een grote opluchting.

Verder is er een keer tussen twee nanogam giften niet 4 maar 3 weken geweest. (toeval ?) Ik heb geen nadelige effecten gemerkt. Een keer in de drie weken nanogam heb ik ook op de dagverpleging besproken. De verpleegsters vonden de giften dan te kort op elkaar.

Donderdag mag ik weer.
zonneke

Gamma

Bericht door zonneke »

Gamma

Hoe is het nu met de nannogamgebruikers??
Teuntje

Bericht door Teuntje »

hallo daar,

op 24 oktober heb ik dus een gamma kuur gehad.
Dit ging voor mij niet van een leien dakje zoals hier wat terug te lezen is.

Het heeft ook niet veel voor me gedaan, want sinds januari 2015 gebruik in nu aubagio omdat mn MRI onrustig was en ik toch nog steeds van alle hande klachten heb.

Ik kreeg de gamma kuur ipv de solumedrol omdat ik daar niet goed op reageer maar op gamma dus ook al niet.

Mocht dr nog een volgende keer komen dat ik n kuur moet, zal t waarschijnlijk weer n keer solumedrol worden maar dan geen 5 dagen maar 3.

groetjuzzz
zonneke

Gamma

Bericht door zonneke »

Gamma

Dank voor je reactie. Gebruik het nog steeds naar volle tevredenheid! ;)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik kreeg altijd ruim 650ml totaal en dat liep er in 2 uur in, nooit enige bijwerking van gehad, ik moest wel regelmatig drinken vond ik en het is me altijd bijzonder goed afgegaan.

Jammer dat het na ruim 3 jaar niet meer deed wat het in het begin deed, mijn lichaam reageerde er niet meer op helaas en daarom moest ik ook stoppen.
zonneke

Gamma

Bericht door zonneke »

Gamma

Jammer voor je
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp