Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verdoving Articaïne bij MS en B12 tekort

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

Verdoving Articaïne bij MS en B12 tekort

Bericht door loesepoes »

Graag wil ik degenen die B12 tekort hebben waarschuwen voor de verdoving van de tandarts/huisarts/dermatologen betreft Articaïne
geeft oa zenuwstelsel schade en bij B12 tekort kan het er voor zorgen dat het niet meer opgenomen wordt, ook de injecties niet

[url]www.heelbewust.com/tandartsverdoving[/url]

[url]www.nl.wikipedia.org/wiki/Articaïne[/url]
Leonard

Bericht door Leonard »

een laag of tekort aan B12 komt door verslechterde darm werking.
B wordt niet of in onvoldoende mate geproduceerd en geabsorbeerd.
dat geeft aanleiding tot een ontregeld metabolisme, en tot mitochondria die niet meer goed of voldoende werken.
ook de ionen pomp voor onze bewegingen loopt dan terug.

het belangrijkste is die darm werking terug op orde te brengen.
jaren van strict dieet kan daar zeker aan meehelpen.
verdoving met articaine is misschien ook niet goed zoals loesepoes zegt, maar dat is maar 1 klein aspect.
het belangrijkste is werken aan de darm werking.
het is erg jammer hier geen goed advies over gegeven wordt.
Robbie

Bericht door Robbie »

Of gewoon B12 injecties nemen...
[quote]
[I][B]Oorzaken[/B][/I]
[B]Vitamine B12 is vooral aanwezig in vlees, vis, eieren, melk en kaas.[/B] Sommige mensen blijken niet voldoende vitamine B12 in het lichaam te kunnen opnemen. Dit komt bijvoorbeeld voor bij mensen bij wie de maag is verwijderd, bij wie de maag onvoldoende maagzuur aanmaakt of die last hebben van [B]darmziekten, zoals coeliakie (gluten-allergie).[/B] Ook gebruik van het medicijn metformine door diabetespatiënten en het gebruik van maagzuurremmers, zoals omeprazol en pantoprazol, kunnen soms een vitamine B12 tekort geven.
Een gebrek aan vitamine B12 door bijvoorbeeld een veganistisch dieet komt maar zeer zelden voor, en alleen na vele jaren van verminderde inname van dierlijke producten[/quote]Dus voordat je je helemaal overgeeft aan de 'het is de darm, en alleen maar de darm' beweging....denk goed na!! Het [I]kan[/I] dat je een gluten allergie hebt waardoor er een verminderde B12 opname is, maar er zijn ook andere oorzaken!
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Waar het mij om gaat is het gebruik van Articaïne bij de tandarts etc.
De extra schade die het kan geven aan zenuwen en de extra problemen die je kan krijgen met je B12 tekort als je die al hebt.
Het is bedoeld als waarschuwing, let op met wat je krijgt. In mijn linken staan alternatieven.
Ik heb zo'n tandarts die zegt vraag maar aan je neuro:???: Waar slaat dat nu op!!!
Als een verdoving niet werkt dan spuit ik toch bij:???: Dit soort antwoorden!! Niet verder kijken dan zijn neus lang is.
Dat kan iemand behoorlijk in de problemen brengen
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=loesepoes;934807]Waar het mij om gaat is het gebruik van Articaïne bij de tandarts etc.
De extra schade die het kan geven aan zenuwen en de extra problemen die je kan krijgen met je B12 tekort als je die al hebt.
[/QUOTE]

Hoi Loesepoes,

Dan is het wellicht duidelijker als je dit ook in de topictitel terug laat komen. ;)

Voorkomt (hopenlijk) dat mensen off-topic gaan... :cool:
Robbie

Bericht door Robbie »

Ah..solly:D

Tsja....ik laat mezelf meestal niet verdoven bij de tandarts...

Wel bij de wortelkanaalbehandeling uiteraard:cool:

Maar je hebt gelijk...dit is een aandachtspunt.
Luky

Bericht door Luky »

Pfffffttt dan moet je mijn tandarts hebben.....
Verdovingen werken bij mij ook nooit optimaal, wat en hoeveel er ook gespoten word.

Hij zegt gewoon dat dat niet kan, dat de verdovingen niet werken.....
Hij is ook van mening dat je door de verdovingen geen andere klachten kunt krijgen.....

Tja, wat moet je daar nu mee.....
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Je kan mijn linken uitdraaien. Ik heb ze ook meegenomen. Als ik nu een verdoving moet, krijg ik 1 van de genoemde verdovingen (of wel groene)
Ze werken langzamer, maar zijn voor ons veiliger.
Artemis-

2e keus verdoving vloeistof tandarts...

Bericht door Artemis- »

2e keus verdoving vloeistof tandarts...

Ik was vanmiddag bij de tandarts; 3 gaatjes vullen waaronder 1 extra diep, dit betrof een oude vulling waar tandbederf onder was gekomen.:(

Op mijn verzoek zijn we gestart zònder verdoving...maar gus...dat was al na een paar seconden beslist onmogelijk...zò pijn:eek:

Ik heb toen bewust om een 2e keus verdovingsmiddel gevraagd, vanwege de waarschuwing van Loes.
Dit is CITANEST geworden.

Mijn tandarts was niet op de hoogte van een eventuele schadelijke werking door Articaine.
Daarnaast had hij geen eerdere patiënt met aanvraag tot een andere verdoving.
Hij vertelde mij dat het enige verschil is dat in Articaine adrenaline zit en in Citanest niet...

Klopt dit? is adrenaline de factor tot verschil ?
Dit is toch een lichaamseigen stof ....:???:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Waar het bij Articaïne om gaat is dat er oaThiofeen in zit.
Een sterk werkend neurotoxische pesticide. Thiofeen doodt beestjes
door het zenuwgestel te vernietigen.
Ik zou zeggen draai mijn link uit en laat het hem lezen.:cool:

O ja, niet iedereen kijkt naar wat een arts hem/haar geeft. Hier op het forum was er ooit al iets over gezegd, van daar dat ik ben gaan zoeken
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp