Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik heb MS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
illie79

Ik heb MS

Bericht door illie79 »

Hallo allemaal,

ik heb hier 2 jaar geleden ook geschreven en dat was me heel goed bevallen!! Ik wil mijn verhaal nu weer hier vertellen en ik weet niet of ik op de goeie plek zit maar oke:haha:

Mijn klachten begonnen 2 jaar geleden. Ik had last van dubbel zien, verdoofde gevoelens in gezicht/armen/buik, tintelingen, nystagmus.
Ik ben naar de dokter gegaan hiermee en die gooide het op " psychisch" Ook de neuroloog waar ik toen bij kwam gooide het op psychisch ookal werden er wel witte vlekken in mijn hersenen gevonden ( dmv MRI) Nou ja, geen diagnose dus.

Ik heb in deze tijd hier veel geschreven en veel steun ervaren ervan. Ik ben dit jaar weer voor controle bij de neuroloog geweest, ik kreeg een andere neuroloog want die ' oude' was met pensioen.

Deze arts wilde gelijk weer een nieuwe MRI laten maken. Kijken of er iets was veranderd.
En ja, er was wat veranderd. Er waren witte vlekken bijgekomen en er waren ook witte vlekken verdwenen.
Ik kreeg dit jaar de diagnose MS.

Moeilijk vond ik dat. Had er in die tijd dat ik het al vermoedde veel over gelezen. Ik ben tot op de dag van vandaag positief maar ik heb de laatste tijd veel last van hele zere gespannen (bijna branderige) spieren in mijn rug, in het midden van mijn rug.

Ook mijn nek verkrampt vaak en doet zo zeer! Die pijn in mijn rug en nek is nieuw voor me. Ook veel hoofdpijn. Ik vroeg me af of dit bij MS past?

Ik ben soms verdrietig. Ik heb ook een verleden met depressiviteit en stemmingswisselingen, mijn jeugd was niet fijn.
Maar ik ben positief, dat wel. Denk dat je dat ook moet zijn! Maar soms ben ik verdrietig omdat ik niet weet hoe ik hiermee om moet gaan.

Ik mis het soms met iemand ( of meerdere mensen) die ook MS hebben te praten over de gevoelens die hierbij komen kijken.
Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis en de MS verpleegkundige is er woensdag pas. Ik weet niet goed wat ik moet doen vandaar dat ik ook hier schrijf.

Heb een kindje gekregen vorig jaar Oktober, geweldig!!! Hij is echt het mooiste in mijn leven en geeft me veel kracht!
Ik maak me zorgen , om mijzelf.. mijn toekomst.. vanalles eigenlijk.
Misschien zijn er mensen die me advies kunnen geven of meer ervaring hebben? Ik ben benieuwd!

Bedankt voor het lezen, tot schrijfs!

Liefs Ilse Poortmans:)
Giechel

Bericht door Giechel »

lekker hier meelezen en meekleppen, heel herkenbaar en je kunt alles daardoor wat beter relativeren, vind ik.
gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!( had ik natuurlijk het eerst moeten typen)

ga niet tobben, niemand kan in de toekomst kijken.
lekker genieten van je kindje en niet stressen.
zoek de dingen op die jij leuk vind.

dat zijn de enige adviezen die ik je geven kan.
en o ja, welkom! :)
merel

Bericht door merel »

Hoi Illie,

Welkom terug.

[QUOTE=illie79;881775]ik heb hier 2 jaar geleden ook geschreven en dat was me heel goed bevallen!! [/QUOTE]

Dat klopt en jouw account bestaat ook nog.

In de forumregels waarmee je akkoord bent gegaan staat:

[QUOTE]Het gebruik van meerdere accounts door dezelfde persoon is verwarrend voor andere forumgebruikers en daarom niet wenselijk. Alleen na overleg met het forumbeheer wordt het aanmaken van een tweede account soms toegestaan.[/QUOTE]

Ik wil je daarom verzoeken om met je oude account door te gaan. Mocht je de inloggegevens daarvan niet meer weten dan kun je de moderatoren bereiken via het [URL="http://www.msweb.nl/forum/sendmessage.php"]contactformulier[/URL].

Groet,
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Welkom terug:)
Je schrijft dat je nek verkrampt, waarschijnlijk heb je daar je hoofdpijn van Misschien wordt dat beter na een warme douche er op of gebruik een warmte zak en leg hem in je nek,misschien ontspannen ze een beetje.

Ook de fysio zou misschien de boel kunnen ontspannen.
Mijn fysio raad bij pijn van de spieren tijdelijk paracetamol aan, je ontspant beter. Dat heeft mij ook wel geholpen

De verwerking van de diagnose heeft tijd nodig, elke keer weer opnieuw aanpassen.
Luister goed naar je lichaam.
Door mee te lezen is het soms mogelijk dingen uit te proberen waardoor het soms allemaal weer wat makkelijker gaat, zowel met rust als medicatie

Sterkte, o ja, gefeliciteerd met de kleine, geniet er maar van
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

de pijn in je nek herken ik; heb het laatst nog aan de neuro gevraagd, maar het is niet Ms-gerelateerd volgens hem. Vermoeidheid en spanningen, daar houden we het maar op. Dus ik laat het elke week even door de fysio los maken en probeer op mijn houding enzo te letten
vlindie

Bericht door vlindie »

Lieve illie79


Wil jij er a.u.b. wat lege regels tussen jouw tekst laten,het is niet te lezen voor mij,de letters dansen voor mijn ogen:gek:
Vele hebben hier oogproblemen.

Alvast dank:D


liefs vlindie
Suzan

Bericht door Suzan »

@Vlindie: Tekst is aangepast hoor. ;)
vlindie

Bericht door vlindie »

Lieve Illie

Je leven is niet makkelijk geweest,door eerst het stempel op je te krijgen van je jeugd,en daardoor zo laat serieus genomen bent.
Natuurlijk ben je verdrietig hierom.
Lieve illie de verwerking hiervan heeft zijn tijd nodig......maar omdat je zo positief bent..... en ik weet zeker erg sterk,zul je dit gaan aanvaarden,ook al is het moeilijk.

Lieverd ik kan alleen nog maar zeggen geniet van je lieve kindje,en wat loesepoes al aanraadt naar de fysio te gaan,echt dat helpt,en voor klachten zoals branderig heid ,kan je misschien de neuro om advies vragen.

Lieve Ilie nog van harte proficiat met je kindje:lief: ,enne ook van mij welkom hier bij ons.

liefs vlindie


Suzan Dank....:)
Fia

Bericht door Fia »

Hoi Ilse,

Welkom terug.

Wat een verhaal alleen om de diagnose te krijgen.

Maar heerlijk zo'n klein ventje. Ik heb er hier een van november vorig jaar. Hij begint nu te praten en wil steeds vaker aan je handen lopem.

Echt vind het steeds makkelijker worden ( tot nu toe dan. Komt vast een tijd dat ik er anders over denk) met de kleine.

Cht advies.....hmmmm, tja lastig. Denk dat het belangrijkste is om met de dag te leven en zoveel mogelijk te genieten.

Liefs,

Fia
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik had mijn eerste achteraf bewijsbare aanval in 1993. Ik ben toen niet eens verder gekomen dan de huisarts, want die was er zeker van dat het tussen mijn oren zat.

Klopt natuurlijk wel, want die vlekken zitten ook tussen je oren.:haha:

In 1998 kreeg ik mijn 2e aanval en toen ben ik naar de kraker gestuurd, maar stond er in mijn dossier "misschien neurologisch", maar ze kwamen niet op het idee om mij door te sturen.

Door geintjes op mijn werk, was ik zelf gaan zoeken en kwam heel snel bij MS terecht. Toen de waarnemend huisarts dat in 2004 opperde, vond ik het dan ook logisch.

Witte vlekken alleen zegt niet zoveel. Bijna iedere volwassene heeft vlekken. Als je dan bekend bent met psychische problemen, dan is het daarop gooien het makkelijkst.

Ik durf te wedden dat jij tijdens je zwangerschap helemaal goed voelde en dat de klachten na de geboorte van je kind weer terugkwam. Dat is niet de schuld van je kind.

Het is de schuld van je eigen hormoontjes.

Geniet van je kind en kijk eens of er ergens Lotgenotenbijeenkomsten in je buurt zijn. Dan kan je daar ook heen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp