Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dit is MS!

Alles omtrent voeding en supplementen
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=jossi;828678]Het lijkt me vrij logisch dat men in ieder geval op een verkeerd spoor heeft gezeten.
Elk nieuw, ander spoor is wellicht wel redelijk goed.
Ik (en andere vooraanstaande professoren en artsen; LEES !!!) denk dat onze westerse voeding de hoofdoorzaak is , maar er spelen misschien nog andere factoren. Vanuit die verkeerde/destructieve voeding ontstaan allerlei klachten/symptomen etc., die we WEL allemaal kennen, maar dus totaal niet interessant; want het gaat om de oorzaak; verder is niets belangrijk.

Jossi[/QUOTE]

Het gaat zeker niet alleen om de oorzaak, maar ook om de gevolgen. Als je de oorzaak weet, ben je al een heel eind. Maar als voeding de oorzaak is, dan neem je de MS niet weg door je voeding volledig te veranderen. Als de MS eenmaal gestart is, dan spelen er ook andere zaken een rol die niet alleen met een dieet op te lossen zijn.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Sebastiaan;828684]Wat je laatste opmerking betreft; ik neem aan dat je met "waarom duwen jullie dat dan niet" op de MSVN slaat. De MSVN is een patiëntenvereniging en doet zelf geen onderzoek. Wij hebben ook weinig invloed op de behandelmethodes van de neurologen.

Wij kunnen dit soort dingen aankaarten, er aandacht aan besteden op de website en in MenSen, maar verder dan dat reiken onze mogelijkheden niet.

En hoewel belangenbehartiging een belangrijk onderdeel van ons werk is, is het ook heel moeilijk om dat voor elkaar te krijgen. En dat hangt -zoals helaas altijd- met geld en menskracht samen.[/QUOTE]

sorry, dat was ook geen faire comment van mijn kant..
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Jolande;828683]@Leo, je bent te verbitterd, [/QUOTE] zeker, en nog veel meer..

[QUOTE=Jolande;828683]je bent blijven steken in de 'het kan toch niet waar zijn' fase en bent alle realiteitszin uit het oog verloren [/QUOTE] ik denk dat niet, de toekomst zal het uitwijzen, die ligt geen jaren meer weg..

[QUOTE=Jolande;828683]Ik vrees met grote vrees dat we 'de oorzaak/oplossing' niet gaan meemaken, [/QUOTE] jij hebt zeker geen MS, dan is het gemakkelijk praten; 2 jaar geleden voelde ik me met de rug tegen de muur, nu meen ik licht te zien aan het einde van de tunnel..
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Leonard;828692] jij hebt zeker geen MS, dan is het gemakkelijk praten; 2 jaar geleden voelde ik me met de rug tegen de muur, nu meen ik licht te zien aan het einde van de tunnel..[/QUOTE]
Dus met ms kun je de realiteit niet onder ogen zien en fantaseer je je eigen strohalm maar? Ik zeg..... onzin!!
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Jolande;829414]Dus met ms kun je de realiteit niet onder ogen zien en fantaseer je je eigen strohalm maar? Ik zeg..... onzin!![/QUOTE]

nogmaals, wie ben je? wat is je doel?

ik heb bevestiging van top experts in deze wereld dat dit conceptueel juist is. volgens mij ben jij niet van deze wereld.
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Leonard;829434]nogmaals, wie ben je? wat is je doel?

ik heb bevestiging van top experts in deze wereld dat dit conceptueel juist is. volgens mij ben jij niet van deze wereld.[/QUOTE]
Word jij niet vreselijk moe van jezelf?
Lezen valt je ook al zwaar want daar heb ik al op geantwoord.
Ik hoop dat je weet wat 'conceptueel juist' betekent, beside that kom eens op met die 'top experts' van je....... Zoooo :moe:
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Jolande;829442] beside that kom eens op met die 'top experts' van je....... [/QUOTE]

..
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Hoi Leonard, ik begrijp niet waarom jij tegen Jolande zegt: "jij hebt zeker geen MS". Dit vind ik nogal hard en bot overkomen. Ze heeft namelijk RR MS en heeft CCSVI gehad.

Ieder heeft zijn eigen mening. Laten we svp een beetje aardig zijn voor elkaar.


Vlinder
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"] here here vlinder !

geldt voor beiden.
wees gewoon lief voor elkaar
laat je niet uit de tent lokken ,denk gewoon laat maar l*llen ;) [/COLOR]
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Vlinder70;829455]Hoi Leonard, ik begrijp niet waarom jij tegen Jolande zegt: "jij hebt zeker geen MS". Dit vind ik nogal hard en bot overkomen. Ze heeft namelijk RR MS en heeft CCSVI gehad.

Ieder heeft zijn eigen mening. Laten we svp een beetje aardig zijn voor elkaar.


Vlinder[/QUOTE]

.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp