Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dit is MS!

Alles omtrent voeding en supplementen
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Dit onderwerp wordt uitgebreid besproken in de MenSen van december. Wetenschapsjournalist Berber Rouwé is namens MenSen naar ECTRIMS geweest en heeft dit seminar bijgewoond. Zij heeft ook na afloop nog met diverse mensen gesproken. Even geduld dus nog.
Jolande

Bericht door Jolande »

Interessant hoe een professional hier tegen aan kijkt Sebastiaan!
Dat lijkt me zinvol anders bekeken :)
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Jolande;809907]Interessant hoe een professional hier tegen aan kijkt Sebastiaan!
Dat lijkt me zinvol anders bekeken :)[/QUOTE]

ik weet niet of je je dat gerealiseerd hebt, maar wat er onder posting 1 van dit draadje staat is gewoon het verlengde van deze professionele kijk :)
Jolande

Bericht door Jolande »

Was te verwachten :moe:
Die dikke plaat wordt als maar dikker.....
Voor een professionele kijk is objectiviteit gewenst :cool: dus overschreeuw niet alles gelijk weer en wacht totdat MenSen is verschenen.
vrouwvan man

Bericht door vrouwvan man »

[QUOTE=Jolande;810054]Was te verwachten :moe:
Die dikke plaat wordt als maar dikker.....
Voor een professionele kijk is objectiviteit gewenst :cool: dus overschreeuw niet alles gelijk weer en wacht totdat MenSen is verschenen.[/QUOTE]

even off topic....maar wel wetenschappelijk bewezen :)

[url]http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_re ... html?p=2,2[/url]
eve

Bericht door eve »

Op Geenstijl stond laatst zo'n leuk plaatje; ik moest meteen aan hier denken. :haha:

[IMG]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... olande.jpg[/IMG]
cor

Bericht door cor »

:goed: :haha: :haha: vrouwvan man en ook een leuke van je Eve ;)
Sun

Bericht door Sun »

:goed:
En betreft:
[url]http://www.telegraaf.nl/vrouw/[/url] psyc...k__.html?p=2,2
Waarom gaat het hier alleen over vrouwen??? :D
Robbie

Bericht door Robbie »

Tsja....:D
Leonard

Bericht door Leonard »

als ik nou eens probeer alles te overzien kom ik tot volgende slotsom:

1. jonge mensen zouden hun nekvaten moeten laten nakijken op ccsvi/vernauwingen; en als blijkt dat ze vernauwingen hebben deze vaten laten openmaken. De BBB blijft dan intact en zij zullen later nooit MS ontwikkelen.

2. mensen onder middelbare leeftijd die voor het eerst een opstoot krijgen moeten onmiddelijk anti-biotica krijgen toegediend. Dit is ook al gesuggereerd in een Engelse studie en staat ook op de website van de Engelse vereniging.

3. bij mensen van middelbare leeftijd en ouder is het meer waarschijnlijk dat nieuwe problemen voortkomen uit de darm. Vitamine D kan helpen om de balans in de darmflora te verbeteren en het imuunsysteem te laten rusten. Daarboven moeten zij een explosieve mix van verzadigd vet en suikers vermijden om de cellulaire voedingscondities optimaal te houden. En mogelijk kunnen hier medicijnen als Metformin helpen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp