Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuwe rolstoel

Alles omtrent werk en uitkeringen
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=pokey;1094391]klinkt alsof je eindelijk een GOEDE passing hebt gehad waar naar jouw wensen wordt gekeken ipv naar het doel van de welzorg om zo goedkoop mogelijk(troep) te leveren....

ik zit momenteel bij de gesprekken van gemeente zwolle en welzorg ivm nieuwe aanbesteding en er is erg veel mis qua luisteren naar behoefte van klant

houd me op de hoogte Elsa want als er iets niet goed gaat.. ik heb een direct lijntje met de rayonmanager van welzorg :D[/QUOTE]

Hoi,
Van de week een passing van rolstoel en handbike gehad. De rolstoel die mee was had een J3 kussen en die zat fijn, dus nu geen EVO kussen maar een J3. (Welke weet ik effe niet, zijn geloof ik 3 maten in. Ik gok dan de middelste.)

Ik zit alleen met een dillemma.
De Attitude Hybrid handbike die Sunrice Medical mee had genomen bleek een oudje. Ik kwam er niet op vooruit. Heel stom misschien, maar ik vraag me nu af of het aan mij lag of dat de handbike zo versleten was dat ik er geen goede test/passing mee heb kunnen maken. Het laat me niet los.. Wat nu?!

Groetjes,
E.R.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="purple"]
Ik geniet van de jay3 kussens, bij de rugkussen
is het vooral de lendensteun
welke veel ondersteuning mogelijk is
Het zitkussen bevat de meeste gelpakjes

Regelmatig, opnieuw even ze weer rollen en herschikken
Zodat jou zitvorm er goed in blijft

Tijd
De tijd nemen om de stoel in te stellen,
dat maakt jou kwaliteit van de rolstoel


Bedenk hoe je graag zit
Waar je last van druk pijn hebt


Veelvuldig de rolstoelbanden laten oppompen 🍀👍🏼
Ik heb nu een electrische rolstoel, is de bandenspanning ook verschillend

[/COLOR]
pokey

Bericht door pokey »

[QUOTE=E.R.;1097349]Hoi,

De Attitude Hybrid handbike die Sunrice Medical mee had genomen bleek een oudje. Ik kwam er niet op vooruit. Heel stom misschien, maar ik vraag me nu af of het aan mij lag of dat de handbike zo versleten was dat ik er geen goede test/passing mee heb kunnen maken. Het laat me niet los.. Wat nu?!
[/QUOTE]

huh ?? hoe weet je dat t een oudje was ? :???::???:
en niet mee vooruit komen ?? :???::???:

volgens mij heeft mn vriendin dezelfde. ik zal even vragen of je bij haar even kan proberen. zij heeft met ondersteuning enzo.
Spreek je verder via fb meid (y)
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Ik heb een rolstoel in bruikleen maar jeej wat is dat ding lomp en zwaar en moeilijk in te klappen. Ik kan nog lopen maar niet heel lang meer. Naar de stad of met de kinderen een dagje uit is de rolstoel echt een uitkomst. Dan kunnen we toch gezellig blijven en hoeven we niet voor mij speciaal naar huis.

Maar vroeg mij af of ik op basis van edss 4 een rolstoel al kan krijgen via een ergotherapeut? Of hebben jullie deze gekregen bij complete afhankelijkheid van een rolstoel?
Een rollator of wandelstok gaat mij niet helpen. Na een half uurtje lopen/staan dan beginnen mijn benen pijn te doen en erg zwak waardoor ik ze over de grond meesleur zeg maar wat het lopen eigenlijk daardoor alleen maar nog zwaarder maakt. Ook de rug wil dan niet meer.
Maar is het genoeg reden om al een rolstoel te krijgen?

Ik leen er nu eentje voor een half jaar maar krijg dat ding zo moeilijk de auto in en opgeklapt. Zou zelf wel een kleinere willen en vooral lichter. We rijde een mpv wel fijn want dak is hoog waardoor een rolstoel gemakkelijk past. Maar door verminderde armkracht is mezelf vooruit duwen en sturen soms ook wel een uitdaging. Leuk als mijn man me kan duwen maar in de toekomst wordt ik toch meer afhankelijk ervan en wil ik wel zolang mogelijk zelfstandig zijn met een rolstoel.
Knillis

Bericht door Knillis »

Voor zover mijn eigen ervaringen wordt er hier in Nederland niet gekeken naar een edds score maar gewoon naar wat nodig is.

Als een rolstoel enkel en alleen gebruik gaat worden om af en toe een dagje op stap te gaan (bv winkelen, dierentuin, pretpark etc) dat wordt vaak geadviseerd een rolstoel bij de thuiszorgwinkel te lenen.

Heb je hem vaker nodig dan wordt er gekeken welke rolstoel het best bij je past en wat je er mee wilt.

Mijn eerste rolstoel heb ik zelf aangevraagd bij de gemeente en toen kreeg ik een standaard opklapbare handrolstoel.

Toen ik daar niet meer voldoende mee uit de voeten kon omdat zelf rijden erg moeilijk werd heb ik op advies van mijn revalidatie arts een ergotherapeut ingeschakeld die samen met mij gekeken heeft wat ik nodig had.

Het werd toen een efix systeem dat op mijn bestaande rolstoel paste zodat ik met een pookje zelf electrisch kan rijden. Helaas kon deze stoel niet verder aangepast worden en kon ik twee jaar later niet goed meer zitten in mijn rolstoel.

Toen moest het helaas een echte electrische rolstoel worden en daar heb ik erg aan moeten wennen. Het ziet er meteen zo "gehandicapt" uit terwijl ik er nog "gewoon" uit kan stappen. :D

Maar hoe het in Duitsland allemaal geregeld is heb ik geen idee van. Misschien kun je het beste in Duitsland navraag doen hoe e.e.a. werkt. Wellicht weten ze bij de instantie waar je nu de leenrolstoel van heb wel waar je moet zijn voor meer informatie.

Anders je zorgverzekering bellen? Misschien gaat het wel gewoon via de zorgverzekering in Duitsland?

Succes.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Köln1985;1097598]Maar vroeg mij af of ik op basis van edss 4 een rolstoel al kan krijgen via een ergotherapeut? Of hebben jullie deze gekregen bij complete afhankelijkheid van een rolstoel?
Een rollator of wandelstok gaat mij niet helpen. Na een half uurtje lopen/staan dan beginnen mijn benen pijn te doen en erg zwak waardoor ik ze over de grond meesleur zeg maar wat het lopen eigenlijk daardoor alleen maar nog zwaarder maakt. Ook de rug wil dan niet meer.
Maar is het genoeg reden om al een rolstoel te krijgen?[/QUOTE]
Net als Knillis kan ik je ook niet vertellen hoe het in Duitsland is geregeld. Ik had eerst zelf een tweedehands vouwframe gekocht, wat meer een 'duw-rolstoel' was. Toen ik hem wat vaker moest gebruiken (ik kon op goede momenten een paar honder meter lopen), en er toch iemand van de gemeente over de vloer was, heb ik aangegeven dat ik met mijn eigen rolstoel niet zelfstandig op pad kon (niet ver rollen, niet met de bus etc.).

Natuurlijk probeerde ze eerst een goedkopere vouwframe aan te smeren, maar toen ik duidelijk aangaf dat ik er echt zelfstandig mee op pad moest kunnen ging ze om. Ik kreeg een erg prettige vastframe stoel. Ook nu ik hem continu gebruik is hij erg prettig, al wordt binnenkort wel mijn kussen vervangen voor een betere.

Hier hangt het dus af van je gemeente, de WMO consulent, de aanbieder en zeker ook van je inbreng of en wat voor rolstoel je krijgt.
june

Bericht door june »

Wat voor rolstoel heb jij gekregen Jrs77?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=june;1098122]Wat voor rolstoel heb jij gekregen Jrs77?[/QUOTE]
Ik heb een Quickie Helium
Fratema

9 oktober is hij besteld

Bericht door Fratema »

9 oktober is hij besteld

22 december (dus 10 weken later) zou hij worden geleverd hier...

Zou

Maar mooi niet dus

Er werd gebeld
De leverancier van de motor had zijn product niet aan de leverancier van de rolstoel geleverd. "Tja, ik denk niet dat het zin heeft om u deze stoel op deze manier te komen brengen, Toch?" zei de man van Kwelzorg.

NEE, NATUURLIJK NIET!!!!!!!!!!!!!!! :grrr: :grrr: :grrr:
Tevy

Bericht door Tevy »

Misschien kan je hem nog een goed voornemen influisteren :boos:. Om te beginnen met terugwerkende kracht: voor de afgelopen periode dat hij niet aan je rolstoel gewerkt heeft.

En alvast voor de periode vanaf nu: regel de dingen nou gewoon eens op tijd, en goed.

Succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp