Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Ik ben magnesium gaan gebruiken i.v.m. krampen. Had er veel last van, moest soms wel tot 5 keer toe s'nachts mijn bed uit.
Sinds ik magnesium gebruik is het enorm afgenomen. Ben niet helemaal krampvrij, maar het mag geen naam hebben.

Fijn dat je er ook zo'n baat bij hebt! :goed:
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Ik had eerst ook de magnesium citrate van Solgar. Twee tabletten als ik me niet vergis was dat, voor het slapen gaan (magnesium helpt ook bij het slapen).

Nu heb ik een combinatie van Magnesium en Calcium, ook van Solgar.

Ik houd me aan de dosering die op het potje staat. :)
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=vlinder009;955577]Oeps, misschien had ik dit topic beter bij ms anders kunnen zetten.[/QUOTE]

... Gefikst. ;)
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

dankje Suzan, ik zag het net te laat :-)
PetraH

Bericht door PetraH »

Ik heb geen ervaring met het slikken van Magnesium. In een ander topic heb ik aangegeven dat ik wil stoppen met Lyrica voor de 'pijnlijke' prikkelingen in mijn voeten.

Misschien is het een idee om te beginnen met Magnesium als de klachten terugkomen als ik gestopt ben met Lyrica?
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik gebruik ook magnesium citraat voor spierpijn. Ik vind wel dat het beter gaat met mijn pijnlijke spieren, maar ik ben nu ook weer niet zo enthousiast als jullie.;)
Artemis-

Hulpje maar geen medicijn...

Bericht door Artemis- »

Hulpje maar geen medicijn...

Ik gebruik eveneens magnesiumcitraat voor de nacht.
(NOW poedervorm.)
Het helpt mij een klein beetje te ontspannen en de zenuwpijn en onrustige benen ietsje te kalmeren, met nadruk op iètsje.

Verwacht geen wonderen van magnesium, het is geen medicijn maar meer een hulpmiddeltje...;)
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Artemis-;955664]
Verwacht geen wonderen van magnesium, het is geen medicijn maar meer een hulpmiddeltje...;)[/QUOTE]

Het is inderdaad geen medicijn, het is voeding. :D

Ik injecteer overigens magnesium. Dankzij de injecties heb ik geen last meer van kramp. Ik heb een oplaaddosis gehad en ik ben nu aan het zoeken naar de juiste onderhoudsdosis.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@Sylvia, magnesium injecteren...Hmh, klinkt interessant.;)

Kan je daar iets meer over vertellen?
Doe je dit zelf?
Hoeveel?
Hoevaak?
Controle bij HA of Neuro, anders ?
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Artemis-;955690]@Sylvia, magnesium injecteren...Hmh, klinkt interessant.;)

Kan je daar iets meer over vertellen?
Doe je dit zelf?
Hoeveel?
Hoevaak?
Controle bij HA of Neuro, anders ?[/QUOTE]

Ik ben eerst naar een orthomoleculair arts gegaan. Hij heeft me een paar keer een magnesiuminjectie gegeven en ik heb ook een magnesiuminfuus van hem gehad.

Daarna ben ik magnesiumglycinaat gaan slikken, maar na een tijdje kreeg ik toch weer last van verkramping van de achterkant van mijn bovenbenen. Ik heb toen weer een injectie gekregen en dat hielp.

Ik spoot inmiddels zelf B12 en ik heb toen gevraagd of ik ook zelf magnesium zou kunnen spuiten. Mijn orthomoleculair arts heeft dat toen voorgeschreven en later mijn huisarts (het wordt overigens ook vergoed).

Ik heb een hele tijd twee keer per week gespoten en sinds kort spuit ik een keer per week. Even afwachten of het dan ook goed blijft gaan. Ik doe het nu in overleg met mijn huisarts.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp