Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
AngelNoa

Re: magnesium

Bericht door AngelNoa »

citraat weet ik maar die grote pillen krijg ik moeilijk naar binnen. Toch toevallig zojuist via H&B van Lucovitaal besteld want 1 + 1 gratis (Hollander :haha: )

dan kan ik weer even vooruit en uitproberen, hierna maar weer verder zoeken naar kleinere indien mogelijk. Poeder kan ook van Jacob Hooy, maar dat lijkt me juist lastig te doseren

bedankt!
Tevy

Re: magnesium

Bericht door Tevy »

Er is ook een manier om magnesium via de voetzolen op te laten nemen. Volgens mij ook bij H&B en in ieder geval op permsal(.nl).
Klick

Re: magnesium

Bericht door Klick »

ik gebruik de spray van hun 👍👍 (aardig stel, nederlands product)

met de spray doe ik heeeel lang wel ongeveer 1 -1.5 jaar met een fles 200ml 16,45
je kan die spray doseren door het aantal pufjes te tellen.. ik doe nu 2x daags 2 pufjes per been dus 8 per dag.
mijn vitamine D blijft stabiel (en ja toen ik het in het begin nog liet meten was mijn mg ook stabiel)

je huid neemt op wat je nodig hebt, je kan dus niet teveel binnen krijgen op die manier.
AngelNoa

Re: magnesium

Bericht door AngelNoa »

ik hoop stiekum dat iemand ervaring heeft met poeder...

ik heb trouwens wel creme maar ik geloof niet dat dat veel doet.

Voor mij is het nodig om te kunnen slapen, om de ontlasting te helpen en de 'algemenere' zaken als spieren en gemoedstoestand
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: magnesium

Bericht door Toeter »

AngelNoa schreef: 01 sep 2020, 07:09 Wat ik eigenlijk zou willen weten; wat is de beste vorm om in te nemen? Poeder, capsule, pil (maar die zijn zooo groot), kauwtablet?
De beste manier schijnt magnesiumolie smeren te zijn, direct in je bloedbaan en geen darmklachten.

Ik heb dat poeder ook wel eens gehad, maar ik ben niet enthousiast. Het lost niet op en het smaakt nergens naar. Dus of je drinkt een heel korrelig drankje of als je het door de vla roert ofzo is je vla echt verpest.
Klick

Re: magnesium

Bericht door Klick »

AngelNoa schreef: 01 sep 2020, 13:57
ik heb trouwens wel creme maar ik geloof niet dat dat veel doet.
je voelt het ook niet letterlijk (niet iedereen zal het merken) ik heb altijd gedacht ik slik het spul dus prima..
ik merkte het aan mijn bloedwaardes.

of je hebt de verkeerde creme.. het is in het begin zoeken..
Nessa

Re: magnesium

Bericht door Nessa »

Ik ben begonnen met magnesiumoxide, maar dat blijkt erg slecht opneembaar en dus meer te fungeren als laxeermiddel.

Daarna magnesiumcitraat gebruikt. En nu op advies van mijn orthomoleculair arts gewisseld naar magnesiumbisglycinaat.

Ik merk dat dat nog een beetje beter helpt om lekker te slapen en de beentjes soepel te houden.

Het zijn inderdaad behoorlijke pillen, terwijl ik normaal nog geen paracetamol wegkrijg... Maar als ik ze inneem met wat appelmoes of yoghurt gaat dat prima.
AngelNoa

Re: magnesium

Bericht door AngelNoa »

oef...ik heb de omschrijving te snel gelezen; 2 (van die grote) pillen bij voorkeur bij de maaltijd innemen... :huh:

mag je dat dan ook stiekum voor het slapen gaan doen ipv bij het eten?

En hopelijk helpt 1 tablet ook...ik heb de eerste alweer overdwars door moeten slikken waardoor de tegenzin van zo'n pil te nemen alleen maar groter wordt...

dus; als deze op zijn ga ik toch eens kijken naar capsules in de hoop dat die kleiner en makkelijker door te slikken zijn ;)
AngelNoa

Re: magnesium

Bericht door AngelNoa »

OMG :-o :shock:

ben gister bijna gestikt in zo'n magnesiumpil :-(

Ik had hem nog wel door de helft gedaan, maar die eerste voelde ik al in mijn keel schrapen. En de 2e bleef serieus hangen. Kreeg hem niet weg.

Ik in paniek en shaken. Doorspoelen ging niet, uitspugen ging niet... Uiteindelijk met mijn vinger hard geduwd langs de buitenkant van mijn keel en godzijdank kon ik hem na wat voor mijn gevoel een minuut was uitspugen.

Heb amper geslapen zo geschrokken ben ik!

Ik ga ze dus nu voortaan maar met de schaar nog kleiner knippen...en hierna iets anders zoeken. Dit wil ik niet nog een keer :slecht: :nee: :nee:
Klick

Re: magnesium

Bericht door Klick »

eeeekkkk he bah!! :bah: dat is schrikken zeg!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp