Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
benka

Bericht door benka »

ik wijs op magnesiumolie.
werking groot via de huid
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Even iets anders over magnesium.

Ik slik nu sinds enkele maanden 200 mg magnesium citraat vlak voor ik ga slapen. Ik vergeet hem ook wel eens (een paar dagen) in te nemen. Ik merk de eerste nacht niet dat dat verschil maakt, maar na een dag of 2 à 3 merk ik dat ik meer last van mijn spieren krijg. Meteen weer een signaal om ze niet te vergeten. ;)

Maar nu valt het me de laatste tijd op dat ik hele warme voeten krijg als ik de magnesium wel slik. Ik begin altijd met hele koude voeten (wat ik niet anders gewend ben) en na verloop van tijd (vaak dmv de warme voeten van mijn vriend, dikke sokken en/of de elektrische deken) worden mijn voeten dan aangenaam van temperatuur.

Maar als ik nog een tijdje wacht (wat nog wel eens gebeurt omdat ik vaak niet goed in slaap kan komen) worden mijn voeten heel erg warm. De sokken zijn dan al uit, mijn vriend ligt dan al in zijn eigen bed te snurken en de deken is ook al lang uit. Maar dan leg ik mijn benen dus buiten de dekens om af te koelen.

Doordat ik zo af en toe vergeet mijn magnesiumpillen te slikken, viel dit me op, omdat ik op die dagen geen last heb van te warme voeten.

Is dit herkenbaar voor jullie?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik slik 2 x 200 mg magnesium ('s morgen 1 en 's avonds 1) en vergeet het eigenlijk maar zeer zelden.

Ik kan dus niet vergelijken hoe het zonder zou zijn maar over het algemeen ga ik ook naar bed met steenkoude voeten. Maar ook overdag (nu zelfs met erg warme buitentemperatuur) zit ik met in en in koude "onderdanen" ;)

In bed worden ze alleen maar warm met behulp van de elektrische deken. Maar zijn ze eenmaal lekker warm (en de deken weer uit) dan moet ik ook regelmatig de benen onder het dekbed vandaan halen omdat ze onaangenaam warm voelen (ze zijn eigenlijk niet extreem warm) en daardoor ook de brandende huid zeer onaangenaam is.

Na "afkoeling" trek ik ze schijnbaar vanzelf weer "binnen boord" want als ik op enig moment wakker wordt 's nachts liggen ze weer netjes onder het dekbed en voelen lekker warm.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ja, zo gaat dat bij mij precies zo, Knillis.
Beginnen met koude voeten (ben altijd een koukleum geweest) en na verloop van tijd worden mijn voeten juist te warm.

Ik heb dat nooit gehad voordat ik aan de magnesium begon, dus ik heb sterk het idee dat het daar mee te maken heeft. Vooral omdat ik geen warme voeten krijg als ik de pillen vergeet.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Bedankt voor je reactie Vlinder1956.

Als ik het zo lees komt een vitamine B5 tekort eigenlijk niet voor in Nederland. Alleen bij ernstige ondervoeding, en dat kan ik me bij mezelf niet voorstellen;). De meeste producten waar B5 in zit krijg ik ook voldoende binnen.

De andere klachten die bij B5-tekort voorkomen zijn grotendeels ook niet op mij van toepassing.

Ik denk dat er in mijn geval toch meer een relatie is met de Magnesiumtabletten.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Ik heb hetzelfde euvel...
Hele dag door koude voeten, pas nadat ik de voeten een poosje horizontaal heb worden ze warmer, later worden ze veelal heet zoals bij jullie.

Denk dat dit vooral te maken heeft met een betere bloedsomloop wanneer de benen hoger liggen.

Ik gebruik een elektrische onderdeken om het bed voor te warmen.
En heb het voeteneinde altijd ietsje hoger.
Ik slik twee maal daags 375 mg magnesium...

P.S. ik slik 1x per week vit B50 complex (Toppharm), naast mijn B12 injecties, dus lijkt mij dit niet direct een vitamine B probleem...;)
pokey

Bericht door pokey »

ik slik al een poos ginkgo biloba ivm de doorbloeding

artemis weet van lemele wel hoe prachtig paars mijn voeten kunnen zijn :D

nu is mijn potje al een paar weken leeg (nieuwe en veel hogere dosering is via Fruugo onderweg) en mijn linker voet is al weer aan het tintelen en prikken (alsof ie dik van vocht is, maar dat is ie niet, wel iets maar niet extreem dik wat ik ook wel gehad heb)

ik ben ook zo'n koude voeten kleum en heb een elektrisch dekentje alleen voor mn voeten(slaat na 5 kwartier zelf uit).
ideaal maar idd soms 's nacht zo heet en gewoon nat van zweten (alleen voeten)

ben benieuwd f dat straks met de nieuwe ginkgo weer weg is (het prikken en zweten)
anders wellicht toch een verdiepen in of het door magnesium /B5 kan komen

wel weet ik zeker dat in mijn vingers het Reynould syndrome drastisch dor de ginkgo verminderd.
al die maanden geen last gehad en nu iedere keer een dood vingertje
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=Hanna71;1032962]Ja, zo gaat dat bij mij precies zo, Knillis.
Beginnen met koude voeten (ben altijd een koukleum geweest) en na verloop van tijd worden mijn voeten juist te warm.

Ik heb dat nooit gehad voordat ik aan de magnesium begon, dus ik heb sterk het idee dat het daar mee te maken heeft. Vooral omdat ik geen warme voeten krijg als ik de pillen vergeet.[/QUOTE]

Hanna, hoe gaat het momenteel met jou magnesium inname en de koude/warme voeten?
---------------------------------------------------------------------------------
En hoe vergaat het de rest van de magnesium slikkers in dit draadje?
Nog tevreden met de producten of onlangs nog gewijzigd met hoeveelheid/samenstelling/merk ?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp