Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitvaartverzekering

Alles omtrent werk en uitkeringen
storm

Bericht door storm »

precies nelleke, die gedachte hebben wij ook.
mijn ouders hebben het meegemaakt bij m'n oma, die overleed en er was geen verzekering en ook geen geld, dus hebben zij een nette begrafenis geregeld en betaald.
dat heb ik altijd in m'n achtehoofd gehouden, en dus toen wij nicky kregen (zoon) hebben wij allebei onze verzekering verhoogd, we hadden namelijk ook een verzekering meegekregen van onze ouders, maar die was niet aangepast naar deze tijd qua maandbedrag, dus we hebben beide een goeie begrafenisverzekering zodat wij zeker weten dat het nicky geen geld gaat kosten.

en zelf geld er voor wegzetten is natuurlijk ook een goeie optie.

gr,
christa (storm)
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Bij Dela heb ik een uitvaartverzekering.
Maar dit topic zet me aan het denken, vanavond eens bespreken met manlief!
Wij hebben geen kinderen, maar sowieso voor nabestaanden lijkt het me wel fijn als het is geregeld. Eigen geld of verzekering!
Snowym

Bericht door Snowym »

Mijn ouders hebben heel vroeger (bij mijn geboorte?) een uitvaartverzekering afgesloten. Ik kreeg op een gegeven moment de polis. Hij is 300 gulden waard.:D

Ik heb geen nieuwe afgesloten. Ik zorg er gewoon voor dat er geld genoeg is voor een uitvaart. We zetten elke maand geld opzij.
heleendr

Bericht door heleendr »

haai

ik heb geen uitvaart verzekering ik heb wel sinds mijn geboorte een levens verzekering die betaald nu als ik nu komt te overlijden bijna 75,000 euro uit en als ik wil wordt het na nijn 65 in maandelijkse termijnen een deel uitbetaald

maar als ik jou was zou ik gewoon een spaarrekening openen en zorgen dat er wat geld op staat genoeg voor een uitvaart

en als je heel egoistisch ben en geen erfgenamen heb op na bestaanden..dan zou ik het gewoon allemaal opmaken

een uitvaart krijg je toch wel, zij het heel eenvoudig ze laten je niet zomaar staan/liggen
en als je een bloedhekel aam je nabestaanden heb mogen zij voor de kosten op draaien als alles op is

een uitvaart verzekering levert vaak toch niet genoeg op
heb mijn oom en tante mogen begraven zij hadden een polis bij dela
die alles zzou vergoeden

dus niet moest voor uitvaarten ruim 2000 euro pp bijbetalen terwijl ze een polis al jaren hadden
en het was een heel simpele uitvaart...een goed brandbaren kist en alleen mij en iemand als afvaardiging van het verpleeghuis
de muziek van mijn keuze die zij mooi vonden en een boeket en dat was alles.

dus mijn nening is dat uitvaart verzekeringen alleen geld kosten, je kan beter zelf geld op een rekening zetten voor de uitvaart
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik heb een verzekering die ik zo'n 25 jaar geleden heb afgesloten. Toen ik het een keer controleerde bleek dat ik nu voor een bedrag van ca. 2500 euro verzekerd ben... Inmiddels is het allemaal veel duurder dan toen ik de verzekering afsloot. Ik betaal weinig premie.

Eind 2008 overlegde ik met mijn verzekering. Die stuurde een offerte om bij te verzekeren, maar toen kreeg ik net mijn ms-diagnose... en moest ik ineens allemaal formulieren gaan invullen met medische verklaringen.

Ik heb toen besloten die extra verzekering maar even niet af te sluiten want ik zou gelijk meer moeten gaan betalen.

Ik ga er binnenkort nog eens naar kijken. Voor mij hoeft het niet allemaal zo luxe. Misschien is zo'n spaarrekening een idee.
joge

Bericht door joge »

Ik moest van weg m'n MS ik dacht ongeveer een euro per maand meer betalen bij de Dela. Dat viel me reuze mee. Moest daarvoor eerst een formuliertje 'naar waarheid' invullen en opsturen.
Mimke

Bericht door Mimke »

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik heb er zeker wat aan.

Een spaarrekening, zoals door een aantal van jullie genoemd, is een optie. Maar niet als je er nu pas mee moet beginnen. Wie weet kom ik morgen wel onder een auto, weg Mimke... Nou, dan staat er dus echt niet genoeg op die spaarrekening. Dus ik ga wel kijken voor een uitvaartverzekering, en neem jullie tips mee in mijn keuze.

Groetjes!
joge

Bericht door joge »

De combi? Een eenvoudige verzekering 'voor weinig' en beginnen met een spaarpotje?
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb een verzekering bij Nuvema.

Ik heb mijn verzekering afgekocht. Ik heb dus in een keer iets meer dan de helft moeten betalen dan waarvoor ik verzekerd ben.

Het fijne van het afkopen toen was dat het ook nog aftrekbaar was van de belasting.

Mijn afkoopsom lag iets hoger aangezien ik behoorlijk ziek was tijdens de afkoop (niet Ms).
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

De mensen die ik ken met een Dela verzekering, hebben er nog een geld-verzekering naast.

Dela verzorgt je uitvaart wel, maar alleen bij de bedrijven waar zij weer contacten mee hebben. Wil je per sé een ander uitvaartcentrum / crematoruim waar zij geen contract mee hebben, zal je dat zelf moeten betalen. Ook voor extra volgauto's en mer als 75 brieven/kaarten en (onverwachte) gasten bij de condoleance krijg je achteraf een rekening.

Bij mensen die nog een extra geld-uitkering van zo'n 5.000 euro hebben lopen kan de familie het daarvan betalen en de rest krijgen ze uitgekeerd.

Voor mensen die helemaal geen geld hebben wil ik zeggen; ik ken iemand die was failliet en overleed, ook de familie wilde of kon niet betalen. Hoe het precies werkt met de formulieren weet ik niet, maar hij is keurig gecremeerd, met bloemen en een steen op het graf, met afscheid in een aula en condoleance aan de familie achteraf met koffie en cake. Best keurig toch? Wat wil je nog meer? Door 'de staat' betaald, zal ik het noemen.

En wat mijzelf betreft. De verzekering die mijn ouders bij mijn geboorte afsloten bedroeg 5000 gulden, dat is nu 2.500 euro. Ik heb er zelf weer extra 5.000 euro bovenopgezet en moet nu voor 7.500 euro toch wel onder de grond kunnen. Wat over is wordt zowiezo uitgekeerd aan de nabestaanden. (minus de belasting dan).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp