Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitvaartverzekering

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mimke

Uitvaartverzekering

Bericht door Mimke »

Niet zo'n gezellig topic en heeft niet direct met MS te maken maar ik gooi het toch maar in de groep.

Wij (mijn man en ik) moeten nu toch echt maar eens een uitvaartverzekering gaan afsluiten. Maar welke??? Ik heb op independer gekeken en daar komt Klaverblad als beste (en goedkoopste) uit de bus. Maar ik kan verder op internet niet echt recensies van die maatschappij vinden.

Dela zegt altijd "wij keren niet uit maar verzorgen en regelen" (of iets van die strekking:D ), maar ik hoor er niet altijd goede verhalen van.

Yarden is knetterduur dus die valt al af.

Heeft iemand van jullie een goed advies?

Bedankt alvast voor de reacties!
Knillis

Bericht door Knillis »

Mij ouders hebben op het moment dat ik geboren ben een uitvaartverzekering waarvoor maandelijks een premie is betaald afgesloten. De eerst afgesloten verzekering is inmiddels premie vrij maar bedraagt ook een bedrag waar je in deze tijd niets meer mee zou kunnen.

Van mijn ouders heb ik dus een verzekering meegekregen en ik heb deze zelf met het ouder worden verhoogd. Ik geloof dat ik momenteel nog rond de 6,40 euro per maand premie betaal, weet niet precies tot wanneer.

Bij overlijden wordt er (in totaal) een bedrag uitgekeerd van ongeveer 8000 euro. Op dit moment is dat voor mij voldoende omdat er ook voldoende eigen geld voorhanden is.

Uit eigen ervaring bij het overlijden van mijn vader en schoonmoeder denk ik dat dit soort verzekeringen het meest veilig zijn. Je krijgt een bedag uitgekeerd en kunt zelf de begrafenis of crematie laten plaatsvinden naar eigen idee en zo duur of goedkoop je het wilt.

Hierbij kun je volledige ondersteuning van een uitvaartbedrijf krijgen. Zij zoeken zelfs uit waar mensen eventueel verschillende polissen hebben lopen.

Ik geef dus de voorkeur aan een gewone overlijdensverzkering.
Het is wel zo hoe jonger je begint met een dergelijke verzekering des te voordeliger is de premie.

Daarom heb ik ook voor mijn kinderen van de geboorte af verzekeringen afgesloten en ook aangepast op het stijgen van de prijzen.

Op dit moment zijn de kosten van een gemiddelde begrafenis/crematie toch al gauw tussen 7500 en 10.000 euro.

Iedere verzekeringsmaatschappij sluit dergelijke verzekeringen af, je hoeft het dus niet bij een uitvaartgerelateerde maatschappij af te sluiten.

Hoop dat je tot een goede keuze kunt komen.
Groetjes,
Nelleke
shandy49

Bericht door shandy49 »

Op jullie leeftijd :ogen: is een uitvaartverzekering al vrij prijzig.
Maar let ook op de looptijd van de betaling.

Er zijn er die een x aantal jaren een bedrag willen zien.
Maar ook zijn er die geld willen zien ook al wordt je 110 :cool:

Succes met zoeken

Piet
Sara

Bericht door Sara »

Wij hebben geen uitvaartverzekering, en zijn ook zeker niet van plan er eentje te nemen.

We gaan ervanuit dat er tegen die tijd geld genoeg is om zelf een uitvaart te betalen, en anders is 't gewoon pech gehad :p. Op dit moment hebben we best geld genoeg daarvoor, en als we heeeeeeeel oud zouden worden, dan kunnen we beter 't geld gespaard hebben dan heeeeeel lang (en dus heel veel) verzekeringspremie betaald hebben.

Als je je overal tegen verzekert, ben je per saldo gemiddeld een stuk duurder uit. Ik zou persoonlijk dus zeggen: alleen verzekeren tegen dingen waarvan je kunt voorzien dat je ze niet kunt opbrengen.
joge

Bericht door joge »

Sinds kort bij Dela verzekerd. Omdat ik MS had moest ik wat meer betalen (een euro of zoiets per maand). Betaal nu iets van een tientje. Voor een basic 'arrangement'. Prima zo.
Fia

Bericht door Fia »

Ben bij klaverblad (of was het mijn man die hierheen was gegaan?, moet ik nog even nakijken, maar nu geen puf) verzekerd.

de reden hiervoor is dat ze geen medische keuring hebben en dat je een vast aantal jaar premie betaald. Bij overlijden wordt een bedrag uitgekeerd (weet eigenlijk niet eens meer hoe hoog).

Ben zelf van Dela overgestapt hiernaar toe. Bij dela is premiebetaling levenslang. Bovendien willen ze veel in eigen hand houden.

Liefs,

Fia
joge

Bericht door joge »

Even opgezocht: klopt, 33 jaar lang een bedrag dat twee keer zo hoog is. Tja. Tot m'n 80e.. benieuwd of ik dat haal. Pas als ik 110 word, is klaverblad voordeliger ;)
merel

Bericht door merel »

Ik heb uit principe geen uitvaartverzekering. Ik heb voldoende geld (en mijn wensen) bij familie weggezet om de kosten tegen die tijd te betalen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Een uitvaartverzekering is ook zeker geen must maar dan moet je er wel zeker van zijn dat er geld beschikbaar is na overlijden.

Zeker als je kinderen hebt vind ik dat je de plicht hebt er voor te zorgen dat er geld is om fatsoenlijk te worden begraven of gecremeerd omdat je anders je kinderen opzadelt met een probleem.

Heb het onlangs nog meegemaakt. De schoonvader van mijn dochter overleed en er bleek geen geld te zijn voor zijn begrafenis. Toch vonden de kinderen dat vader een nette begrafenis moest hebben en zo hebben zij de kosten voor hun rekening moeten nemen.

Dat is iets wat ik mijn kinderen niet wil aan doen. Als vader of moeder overlijdt is dat al verdrietig genoeg en dan moet je niet ook nog een financieel probleem er bij krijgen.

Nelleke
ofthegrandpand

Bericht door ofthegrandpand »

Hoi,
ik vind als je nog jong bent , kun je beter iedere maand een x bedrag op een aparte rekening zetten. Liefst vast, want dat brengt meer rente op.
Dan weet je zeker dat je met je geld kun doen en laten.
Bij een uitvaartverzekering zitten vaak ogen en haken aan.
Ben je wat ouder en kun je het missen , zet dan een groter bedrag vast en vul dit iedere maand aan.
We hebben het ooit eens uitgerekend en kwamen tot de conclusie dat dit wel het beste was.
Succes met het uitzoeken.
Groetjes Willemien
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp