Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw in MSland (definitief MS)

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het was vast geen verrassing, maar toch wel even raar om het zo definitief te krijgen... Ik heb mezelf er ook een dik jaar op kunnen voorbereiden, maar toen het daarna definitief werd, was er écht ineens geen weg meer terug. :(

Ik hoop dat het "etiketje" je verder kan helpen. Voor mij heeft het ook wel z'n voordelen, want mensen (en instanties) snappen je nu een stuk sneller.

Maar bovenal wens ik je veel succes. Shock of niet: definitief MS komt toch wel even binnen!
:bloem:
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Bedankt voor jullie reacties! :hand:


...en naast je omgeving inderdaad ook heel handig als je bij instanties aan moet kloppen. :cool:

Gr,
E.R. [/COLOR]
janna67

Bericht door janna67 »

inderdaad, instanties begrijpen het woord 'waarschijnlijk' niet.
:aai: en groetjes
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=janna67;823959]inderdaad, instanties begrijpen het woord 'waarschijnlijk' niet.
:aai: en groetjes[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Inderdaad. Daarom ben ik ook 'blij' met de gestelde diagnose.[/COLOR]
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Vandaag 5 jaar geleden heb ik mijn eerste, zo als achteraf bleek, schub gehad. Het was dinsdag 6 maart 2007 20.00u dat ik niet meer uit mijn stoel op kon staan, niet meer kon lopen, niet meer kon zitten en zelfs geen kopje thee meer vast kon houden.

Precies 5 jaar geleden, dat doet toch wat met me merk ik. :huilen: Ik weet niet zo goed waar ik dit kwijt kan. Meestal schrijf ik op zo'n moment een gedicht, maar voor nu lukt dat niet. Misschien later op de dag.. (dan zal ik m hier wel posten)

E.R.[/COLOR]
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

E.R :knuffel: :aaitje: :knuffel:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

:aai: :aai: :knuffel: Je zit hier goed om je verhaal even kwijt te kunnen, mensen die begrijpen wat je doormaakt
M&MS

Bericht door M&MS »

Hallo E.R.,

Ik wil je hier even [COLOR="Red"][B]Hartelijk welkom heten[/B][/COLOR] bij de club van definitief veroordeelden;)

Ik kan me mijn eerste achteraf bewijsbare schub ook nog herinneren.

Ik werd wakker met een slapende linker hand. Ging naar mijn werk en toen was de hand gevoelloos en langzaam trok het verder.

Toen ben ik naar de bedrijfsarts gegaan en die zei: Dat is Paralisie d'amour. (ja, lekker dan, ik was net vrijgezel :huh:) Nou ja, het eindigde met een volledige gevoelloze linker kant, van top tot teen. En dat trok weer weg na 2 weken.

Ik kreeg toen van de huisarts de vraag of ik Psychische problemen had. Natuurlijk niet!!! (nou ja, ik had wel net de bons gehad) En toen kreeg ik vit. B en heb mij voorgenomen voorlopig niet meer te komen.

Het doet pijn als mensen aan je twijfelen en zoals je hebt kunnen lezen zat er wel iets in die vraag.

Nu moet ik meer uitkijken dat de HA niet alles richting MS schuift, maar je wordt wel serieuzer genomen.
Sylvia1

@ E.R.

Bericht door Sylvia1 »

@ E.R.

:bloem:
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Ik zie alles nog zo voor me, hoe het die avond en die dagen erna gegaan is. Hoe ik me letterlijk naar de huisarts heb toegesleept die op 200 meter van me huis zat. Hoe ik daar een kwartier in de wachtkamer heb gewacht, terwijl ik steeds verder van de stoel afzakte omdat ik geen kracht had om rechtop te zitten.. Het raakt me diep.

Fijn om jullie bemoedigende reacties te lezen.

Ik merk dat door hier te schrijven ik een stukje van het rouwproces toelaat. Het droog houden lukt me niet. (en dat geeft ook niet, het mag er zijn..)

ER[/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp