Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw in MSland (definitief MS)

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Dank je wel[/COLOR]
sietje

Bericht door sietje »

hallo E.R.

Wat jij denkt is wat wij bechrijven.
De extra banden zijn eiwitten die niet aanwezig moeten zijn.
Bij MS zijn deze banden aanwezig in de liquor.

Samen met de MRI kunnen ze dan een oordeel geven.

Heel veel sterkte
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Bij mij is er in het hersenvocht totaal geen afwijking gevonden. Ook geen banden dus. Dit is dus niet noodzakelijk. Ik heb toch MS. Te zien op de MRI. De LP was bij mij bedoeld om andere ziekten/infecties uit te sluiten en dat is gebeurd.

Helaas zegt "geen banden hebben" niets over welke vorm je hebt o.i.d. Zelfs mensen met een zeer progressieve vorm kunnen helemaal geen afwijkingen hebben in het hersenvocht.

Vlinder
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"][B]Strijden tegen je lichaam
Is bepaald onaagenaam

Elke dag opgebrand,
Wat is er aan de hand?

Ze dachten aan een burn-out,
... Maar ze zaten fout.

Na jaren werd ik eindelijk onderzocht
Bloedtest, MRI en hersenvocht

En dan krijg je de diagnose:
Mevrouw u heeft Multiple Scelerose[/B]



Dit schreef ik vandaag op een socialnetwerksite,
om de mensen die het nog niet wisten op de hoogte te brengen.

groetjes,
E.R.[/COLOR]
Remko01

Bericht door Remko01 »

tja...herkenbaar....behalve dan dat stukje van mevrouw zeg maar;)
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=Remko01;803673]tja...herkenbaar....behalve dan dat stukje van mevrouw zeg maar;)[/QUOTE]


[COLOR="Blue"]Goed om 's af-en-toe te horen dat je niet de enige bent, die dit traject heeft doorlopen. (Alhoewel je natuurlijk niemand zoiets toewenst!!

Ik heb trouwens wel nog excuses gehad van de huisarts. Bij jou ook het geval? Had je 't eerder op het spoor kunnen zijn?

Gr,
E.R.[/COLOR]
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Morgen naar de neuroloog. Ik krijg de uitslag vd MRI terug en krijg te horen of ik aan de medicatie 'moet'. [I][B]Spannend!:ogen: [/B][/I]

Gr,
E.R.[/COLOR]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Succes vandaag! Je hebt nog geen officilële diagnose, toch? Dan ben ik benieuwd wat er nu gezegd gaat worden! (En of je dan inderdaad voor medicatie gaat kiezen als er echt MS uitkomt...)
:bloem:
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Ik idd nog steeds de diagnose 'zéér waarschijnlijk MS'. Ik ben benieuwd wat ze nu na deze schub gaan zeggen hierover. Vanmiddag naar de neuro, dan weet ik meer.

Nu nog even al mijn vragen van de afgelopen tijd op papier zetten, voordat ik wat vergeet. Helemaal omdat je de neuro zo weinig ziet!
Druk, druk druk zijn ze.

gr,
E.R.[/COLOR]
emseflems

Bericht door emseflems »

succes vanmiddag!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp