Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

LDN-gebruikerservaringen: deel 2

Alles omtrent voeding en supplementen
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=jossi;827795]Capsules zijn binnen. Vanavond de eerste 4.5 mg (ik had jaren geleden totaal geen bijwerkingen, behalve iets heviger dromen de eerste 2 weken). Ik was toen nog vrij goed, nu veel slechter. Hopen dat m.b.t. endorfines ik toen - op een schaal van 10 - iets van 9 had, en nu iets van 2. Dan zal ik wel wat gaan merken. Over een tijdje zal ik rapporten.

Jossi[/QUOTE]

Zou je wel met 4,5 beginnen? Langzaam opbouwen lijkt me verstandiger. Weekje 1,5, weekje 3, kijken hoe het gaat en dan evt naar 4,5...
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=josfromglos;827790]Ik zat zoëven dit ons allen bekend topic door te lezen op de UK MS website, en kon vele overeenkomsten ontdekken met de manier waarop ook in de UK discussies mbt het gebruik van LDN worden gevoerd, tussen medisch geschoolde MSers/ voor- en tegenstanders en niet-medisch geschoolde gebruikers/ voor- en tegenstanders.
[/QUOTE]

Inderdaad, dezelfde discussie wordt daar gevoerd
[url]http://www.mssociety.org.uk/node/632277[/url]
Sun

Bericht door Sun »

Jossi, ik ben het met Joge eens. Beter langzaam opbouwen. Van 1,5 naar 3 en dan pas naar 4,5 mg.
Je kan er een week tussen laten of zoveel langer als je lichaam nodig heeft om aan elke nieuwe dosis te wennen. Zo doet het merendeel van de mensen het die LDN gebruiken.
Maar hoe maak je van 4,5 mg-capsules 1,5 mg.? Ik haal nu een voorbeeld uit mijn LDN-forum aan:

Heb je capsules van 1,5 mg. LDN en wil je daar 0.5 mg van maken? Dat kan nodig zijn als je bijvoorbeeld je LDN-dosis wilt verhogen of verlagen.
Met dit rekenvoorbeeld kan je dat ook doen met capsules van 3 of 4,5 mg. LDN. Wel op een andere reken-manier uiteraard.

Haal bij de apotheek een bruin glazen flesje en vraag zo'n klein plastic medicijnbekertje erbij. Kost je 1 euro.
Kook thuis water en laat het afkoelen. Of gebruik Spa Blauw.

Doe 60 ml. van dat water in het bruine flesje. Haal dan voorzichtig de capsule uit elkaar boven het flesje en schudt de inhoud ervan (het poeder) in het flesje. Dan minstens een minuut goed schudden.
Daarna het flesje in de koelkast bewaren.

Om 0,5 mg. LDN te krijgen meet je 20 ml. van de opgeloste LDN in het medicijnbekertje af. Bedenk wel dat je, voordat je dit doet, het flesje weer een minuut heel goed moet schudden om het poeder wederom op te lossen.
Die 20 ml. drink je dus op voor het slapen gaan. Vies? Ach welnee.
En zoja, even tandenpoetsen helpt. Of iets lekkers eten.

Voor het gemak kocht ik destijds niet een, maar drie bruine medicijnflesjes zodat ik altijd een voorraadje opgeloste LDN in mijn koelkast had.
Je kunt zo'n opgeloste voorraad een maand in de koelkast bewaren.

Gewone LDN-capsules of -tabletten zijn drie jaar lang houdbaar buiten de koelkast.
Al moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat bij temperaturen boven de 21 graden (of zo) de LDN koel blijft, doe dan de LDN in het groenten-koelvak tot de temperatuur weer is gezakt.
Sun

Bericht door Sun »

Over het langzaam opbouwen van LDN schreef iemand van een ME/CVS-forum iets aparts en heel waars:

[b]Als je het lichaam als een boom beschouwt, dan hangen er groene en verdorde bladeren in.

De groene bladeren zijn de gezonde: endorfinen, die houden ons immuunsysteem sterk.

De verdorde bladeren zijn de exorfinen, die vergiftigen ons.

LDN blaast de verdorde bladeren zachtjes weg en laat de groene bladeren hangen.

De kunst is om te ontdekken hoe hard de wind (LDN) mag waaien zodat de groene bladeren ook blijven hangen. Daarom langzaam opbouwen.[/b]
marc123

Bericht door marc123 »

Ben je er nog, Jossi? Het kruidenvrouwtje Sun heeft nog veel meer van die brouwseltjes hoor! Ze bemoeit zich, ongevraagd, niet alleen met doseringen,

het feit dat ze werkelijk nergens van weet, weerhoudt haar er niet van om ook over ms te adviseren. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen!
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

[QUOTE=Sun;827894]

De kunst is om te ontdekken hoe hard de wind (LDN) mag waaien zodat de groene bladeren ook blijven hangen. Daarom langzaam opbouwen.[/b][/QUOTE]

Ik wil niet grof zijn ofzo, maar ik moet opeens denken aan een boerengezegde dat ik ooit op de radio heb gehoord:

"In de stront is zelfs een scheet een frisse wind" :haha:
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"] nou,nou heren laat Sun gewoon zichzelf kunnen zijn hoor.

een ziel van zuiver goud :)

[/COLOR]
marc123

Bericht door marc123 »

Beperkte ze zich maar tot zichzelf of haar eigen website! Helaas sleept ze ook anderen mee in haar gepruts. Zo jammer!
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Sun;827894]Over het langzaam opbouwen van LDN schreef iemand van een ME/CVS-forum iets aparts en heel waars:

[b]Als je het lichaam als een boom beschouwt, dan hangen er groene en verdorde bladeren in.

De groene bladeren zijn de gezonde: endorfinen, die houden ons immuunsysteem sterk.

De verdorde bladeren zijn de exorfinen, die vergiftigen ons.

LDN blaast de verdorde bladeren zachtjes weg en laat de groene bladeren hangen.

De kunst is om te ontdekken hoe hard de wind (LDN) mag waaien zodat de groene bladeren ook blijven hangen. Daarom langzaam opbouwen.[/b][/QUOTE]
zoveel onzinnigheid kom je in 1 bericht niet vaak tegen. Wat raar dat juist jij sun hiermee blijk geeft dat je van naltrexone geen donder snapt, dat geeft op zich niet maar doe dan niet net alsof dank je wel!
Sun

Bericht door Sun »

Voor wie wil weten wat endorfinen en exorfinen ècht zijn, ofwel wat ze doen, de volgende informatie:

Over exorfinen:
[url]http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=159[/url]
Exorfinen zijn opiaatachtige voedingsstoffen uit gluten, caseïne (melkeiwit), soja en spinazie. Ze worden afgebroken door het DPP-IV enzym in de darm. Bij een deel van de bevolking werkt dit enzym niet zo goed, waardoor de exorfinen biologisch actief blijven.
Exorfinen die niet worden afgebroken stapelen zich op in de hersenen en andere delen van het lichaam.
Ze activeren de endorfine en de insuline receptoren, waarna er dopamine vrijkomt in de hersenen.
Langdurige belasting met exorfinen heeft een ongevoeligheid van endorfine, dopamine en insuline tot gevolg. De exorfinen belasting verschilt tot persoon. Vermoedelijk omdat het DPP-IV enzym een verzameling van enzymen is waarvan elke sub-enzym een andere exorfine afbreekt.

Ziektebeelden als gevolg van exorfinen:
[url]http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=50[/url]

Meer over exorfinen:
[url]http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=389[/url]

Endorfinen:
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=28663[/url]
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp