Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kabinet creëert nieuwe sloebers

Alles omtrent werk en uitkeringen
Cæsar

Bericht door Cæsar »

[URL="http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... en_budget/"][B]Amsterdamse pgb'ers behouden budget[/B][/URL]

[I]Gemeente Amsterdam gaat formule hanteren om pgb te behouden[/I]
mispeltje*

iedereen gaat erop achteruit in 2012, zo kan je uitrekenen wat dit voor jou betekent.

Bericht door mispeltje* »

iedereen gaat erop achteruit in 2012, zo kan je uitrekenen wat dit voor jou betekent.

[url]http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... n_2012.xml[/url]
june

Bericht door june »

Iedereen gaat er op achteruit. Maar maakt dit het dan minder erg? Nee. Ik zag op de tv een mevrouw die alleen AOW heeft en voor haar is een bedrag van € 20,= per maand dus heel veel. Iemand met anderhalf keer modaal zal een bedrag van € 20,= (of iets meer) niet zo hard missen als die mevrouw met alleen AOW (denk ik).

Voor die mevrouw betekende het dat zij helemaal geen nieuwe kleren meer kan kopen (zij droeg hartje winter een zomerblouse over een warmer topje). En voor de anderhalf keer modaal verdienende was de consequentie dat men korter op vakantie kon. Dat vind ik nogal een verschil.

En iedereen gaat er meer op achteruit dan in de Troonrede was gezegd. Gevalletje pech hebben of niet kunnen rekenen? Toen de koningin de troonrede voorlas was het ook al crisis. Dan ga je toch uit van het worst case scenario? Dan kan het achteraf alleen nog maar meevallen. Of kwam dat de regering niet uit?
M&MS

Bericht door M&MS »

[URL="http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... acht.dhtml"]NIBUD, koopkrachtdaling nog groter dan verwacht[/URL]
loesepoes

bijdrage wmo

Bericht door loesepoes »

bijdrage wmo

:eek: Bijdrage WMO + benodigdheden ook voor laagstbetaalden tot E500,-
Heb nieuwe aanpassingen voor rolstoel nodig + electrische rolstoel
+ de gewone achteruitgang.:???: Waar moeten we het nog van betalen, je inkomen gaat ook nog eens achteruit en dat is nog maar E950

Weten jullie nog hoe je het moet gaan doen:(

:( niet meer eten???
Billy

Bericht door Billy »

Heeft deze link hier al gestaan?

[URL="http://www.cg-raad.nl/actueel/nieuwsber ... ectID=2019"]Ook rechter verwerpt inkomensgrens voor Wmo
[/URL]
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

dan gaat de w.m.o. gewoon steeds minder in hun pakket doen .

hier zijn de beugels er al uit voor toilet en douche .

kosten 40 euro per stuk:eek:

ga nu wel rekje halen bij ikea .

en er is nog meer uit gehaald . maar heb ik niet nodig dus niet onthouden:o
Billy

Bericht door Billy »

Ik kreeg net een brief van het WMO loket.

Gaat over de st. MEE. Dat chronisch zieken e.d. vaak extra kosten maken. Er zijn een paar avonden waar je geholpen wordt met het invullen van je aangifte en informatie.

Vind ik dan weer goed dat ze daar een brief over sturen :ja:.
june

Bericht door june »

O ja Shanay? En wat moeten de mensen dan die zo'n beugel nodig hebben? Je hebt al gauw 2 beugels nodig, dus dat is al 80 euro. En wie komt ze dan bevestigen? Alsof wij die beugels voor de luxe aanschaffen! :boos: En dat vind ik met veel dingen. Alsof wij het leuk vinden dat we die voorziening nodig hebben.

Dat de WMO steeds minder in hun pakketten gaat doen vind ik zorgwekkend. Dat ken ik alleen uit de basisverzekering. Daar wordt steeds meer uitgehaald. Nu ook al bij de WMO? Het kilometerbudget voor de Valys is ook al schandalig verminderd, nu nog maar 450 km en zo gaan ze maar door.

En wat voor rekje van Ikea is dat Shanay? Is dat stevig genoeg? Dan is het misschien een tip voor anderen.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Bij Blokker heb je steunen die je over de wc of badkamerstoel kan zetten, ik dacht E40,00 (dus aan elkaar vast)Dit was vorige week, weet niet of het nog zo is
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp