Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Revalidatie en alles wat daarbij hoort

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Annemuziek

Bericht door Annemuziek »

Ik heb weliswaar (nog) geen diagnose, maar zelf aangezwengeld dat ik dan een reva-traject in wilde. Ben inmiddels bij de arts geweest en voor een screening bij de psycholoog. Al die tijd (bijna 4 mnd) was t niet duidelijk òf ik überhaupt kon revalideren. Afgelopen vrijdag maar weer es gebeld: na 17 juni (vakantie psycholoog) sta ik boven aan de wachtlijst.

Ik ga ervoor, maar tegelijk heb ik ook bovenstaande ambivalente gevoelens. Ik zie op tegen de psycholoog; heb helemaal geen zin en behoefte aan gegraaf, geanalyseer en weer oprakelen van t eea... Ik kijk liever met een positieve blik het nu in en een beetje naar de toekomst... Maar..... eigenwijsheid opzij zetten en gewoon zien wat t je brengt, Annemiek...:ja:

Misschien wordt ik wel beter, of kom anders misschien dichter bij een diagnose.
Ik hou me zelf nu dus maar voor dat het hoe dan ook iets goeds voortbrengt.
Fia

Bericht door Fia »

Annemuziek,

Geeft bovenstaande bij de psycholoog aan. (geen gegraaf, blik naar de toekomst) dan kan hij /zij hier rekening mee houden en werken aan dingen waaraan jij wil dt er gewerkt wordt.

Liefs,

Fia
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"][B]
Alles wat je kan opruimen :p
hoef je niet meer mee te torsen ;)
handreikingen van mèèr rendament uit minder energie :goed:
veel succes :bloem: [/B][/COLOR]:
M&MS

Bericht door M&MS »

[QUOTE=Annemuziek;775235]Ik heb weliswaar (nog) geen diagnose, maar zelf aangezwengeld dat ik dan een reva-traject in wilde. Ben inmiddels bij de arts geweest en voor een screening bij de psycholoog. Al die tijd (bijna 4 mnd) was t niet duidelijk òf ik überhaupt kon revalideren. Afgelopen vrijdag maar weer es gebeld: na 17 juni (vakantie psycholoog) sta ik boven aan de wachtlijst.

Ik ga ervoor, maar tegelijk heb ik ook bovenstaande ambivalente gevoelens. Ik zie op tegen de psycholoog; heb helemaal geen zin en behoefte aan gegraaf, geanalyseer en weer oprakelen van t eea... Ik kijk liever met een positieve blik het nu in en een beetje naar de toekomst... Maar..... eigenwijsheid opzij zetten en gewoon zien wat t je brengt, Annemiek...:ja:

Misschien wordt ik wel beter, of kom anders misschien dichter bij een diagnose.
Ik hou me zelf nu dus maar voor dat het hoe dan ook iets goeds voortbrengt.[/QUOTE]

Een goede psycholoog bij een Reva zal kort het verleden in gaan om jouw situatie te leren kennen. Maar vervolgens zal hij juist naar de toekomst kijken.

Hij wil je er bovenop krijgen, niet eronder.

:giegel: :giegel: Ik wist niet wat ik bij hem moest doen. Ik had geen problemen, vond ik.

Hij zag iets anders. Hij zag iemand die de ernst van de zaak niet wilde inzien.

Eigenlijk heb ik heel veel aan hem gehad.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik krijg net een mailtje van mijn MSVPK. Ze heeft mijn huisarts nog niet gesproken, maar is zelf vanaf nu 2 weken met vakantie. Ze gaf nog even aan dat een consult met een revalidatiearts wellicht het slimste is, omdat die mij precies zal kunnen vertellen wat er allemaal mogelijk is.

Jammer dat ze niet even hebben kunnen overleggen, want ik weet echt helemaal niet wat slim is. Wellicht haar advies doorgeven aan mijn huisarts en dan maar kijken wat er gaat gebeuren.

Mijn grootste struikelblokken (figuurlijk!:haha:) zijn de vermoeidheid, de emotionele aspecten en het niet precies weten waar mijn grenzen liggen. Daarnaast zou wat extra spiertraining geen kwaad kunnen denk ik. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van revalidatie vind. Fysiek gezien kan ik eigenlijk alles nog wel, zij het wat minder spontaan dan "vroeger". Ik voel me zo'n aansteller als ik naar revalidatie zou gaan!

Morgen eerst mijn huisarts maar eens spreken en een consult bij de revalidatiearts kan natuurlijk nooit kwaad. Ik denk dat hij/zij uiteindelijk degenen is die het beste weet of ik daar wel of niet mee aan de slag zou moeten gaan...
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

JE BENT GEEN AANSTELLER!!!

Zo, dat moest er even uit :D

Dat je nog niet precies weet wat je zou willen met een revalidatietraject geeft helemaal niet, daar heb je die revalidatiearts voor. Die hoort jouw verhaal aan, doet lichamelijk onderzoek en kan je advies geven, zoals je zelf ook al bedacht had ;) .

Als later in het traject blijkt dat er nog iets bij moet, of juist iets af kan, dan wordt dat opnieuw bekeken. Ik zou het advies van de MSVPK inderdaad meenemen naar de huisarts en die een verwijzing laten schrijven.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Haha, dank je wel Annick! :p Goed, ik zal het morgen braaf met mijn huisarts bespreken en indien voorgesteld eens op gesprek gaan bij een revalidatiearts... :o
M&MS

Bericht door M&MS »

En? Ben je al geweest?
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=leeuwtje-nl;775481]

Mijn grootste struikelblokken (figuurlijk!:haha:) zijn de vermoeidheid, de emotionele aspecten en het niet precies weten waar mijn grenzen liggen. Daarnaast zou wat extra spiertraining geen kwaad kunnen denk ik. [/QUOTE]

Hoi Leeuwtje-nl,

JUIST een revalidatie-team kan je met deze dingen helpen!

Ze zijn in het geval van ms er echt niet van plan om je te "beter te maken" maar vooral om je te leren hoe je je leven met ms het prettigst kunt leiden. :cool:

Echt, je hebt er alleen maar voordeel van. :ja:
meindert

Bericht door meindert »

[COLOR="Blue"]
zelf heb ik een "lange afspraak" bij Fysiotther4apie
en dat gaat goed; ze proberen mij op de ben te houden
[/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp