Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verzamelen

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
san70

Verzamelen

Bericht door san70 »

Hoi,

Ik meende dat er een apart verzameltopic was maar dat kan ik niet vinden.
Verzamelt er iemand speldjes? We hebben hier een doos vol, moet wel opgehaald worden.

San
Suzan

Bericht door Suzan »

Bedoel je misschien [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=33800"]dit topic[/URL]?
san70

Bericht door san70 »

Nee, ik dacht dat er een apart topic was.
Maar ik heb sowieso het idee dat veel mensen hier verzamelen, dus misschien is het wel handig.

san
Suzan

Bericht door Suzan »

Maar eens dit topic uit het stof gevist. :)

Sinds afgelopen november ben ik totaal in de ban van ouderwetse kerstboom-ornamentjes en ballen.
En nadat ik bij een zus van me wat oude ornamentjes van ons ouderlijk huis (had ze kunnen redden) had gezien, was ik helemaal overstag.
Wat kwamen er een herinneringen boven...

Urenlang heb ik inmiddels zitten surfen en zoeken naar het spul.
Heb al een enorme waslijst op m'n verlanglijstje staan.
Om alles ineens aan te schaffen is lang niet zo leuk en natuurlijk ook behoorlijk prijzig, dus is mag van mezelf elke paar weken wat kopen. :D

Inmiddels heb ik wel besloten om geen echt antieke kerstballen etc te kopen.
Puur omdat het erg moeilijk is om on-line te zien of het echt oud spul is en er nou eenmaal een hoop mensen een slaatje willen slaan uit verzamelaars.
Ik gun het ze niet om me op te lichten, ze zoeken maar een ander slachtoffer. :cool:

Dus koop ik het bij de traditionele makers (Duitse makelij: de glasblazers zijn befaamd om hun handwerk).
Dan weet ik iig dat ik niet genaaid word en toch de originele ouderwetse ontwerpen heb. :cool:

En zo verzamel ik gestaag een nieuwe kerstboom bij elkaar... elke keer een paar stukjes en in december kan ik dan het resultaat zien. :yes:

Heb inmiddels de eerste stukjes besteld en wacht vol spanning tot ze één dezer dagen bezorgd worden.

Heb nooit een verzamel-hobby gehad, maar zo komt er zomaar eentje aanwaaien... :giegel:
Knillis

Bericht door Knillis »

Uhm heel leuk Suzan maar ik denk dan direct "waar zet ze die kerstboom dan neer?" In een veilig afgesloten kamertje of sluit je de beestenboel tegen die tijd een poosje op :???:

Er sneuvelt hier nog wel eens wat (soms veel) door spontane kapriolen door schrik of andere onbenullige bewegingen van één van de poezen of de hond.

Ik hang dus (eigenlijk oorlekijke) plastic ballen in de onderste helft van de boom :D.

Veel succes met het verzamelen van de spulletjes.:cool:
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Knillis;1003624]Uhm heel leuk Suzan maar ik denk dan direct "waar zet ze die kerstboom dan neer?" In een veilig afgesloten kamertje of sluit je de beestenboel tegen die tijd een poosje op :???:[/QUOTE]

Gewoon in de kamer hoor. Ze hebben maar weg te blijven bij die boom. :duivel:

Er is dit jaar maar 1 balletje gesneuveld omdat Klaasje wel kennis wou maken met dat glimmende spul toen bazinnetje even uit de kamer was.

...Ik vond hem superbraaf en timide zittend op het hondenbed met de resten van de kapotte bal op de grond.:sorry:
Hij heeft sindsdien niet meer naar de kerstboom durven kijken, want hij was nogal geschrokken dat die bal prikte in z'n bek... :eek:

De echt mooie (dure) ornamentjes hang ik toch boven in de boom. Daar kun je ze tenslotte beter bekijken... :)
En volgend jaar is Klaasje dan bijna 2.5 jaar, dus die heeft z'n onbezonnen fase dan hopelijk wel grotendeels achter zich.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp