Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

huurverhoging 2014

Alles omtrent werk en uitkeringen
S1m0ne

huurverhoging 2014

Bericht door S1m0ne »

We zijn een jaar verder en weer krijg ik een huurverhoging van 6,5%

Waarom hoor ik er niemand over? Het is stil op internet?

Gelukkig kan iedereen met een CIZ indicatie en/of WMO beschikking weer bezwaar aantekenen. Waarom gaat dit niet automatisch? Mijn situatie is in een jaar niet anders hoor!

Download het formulier bezwaarschrift op [url]http://www.huurcommissie.nl/onderwerpen ... ging/#c408[/url]
en stuur het naar je verhuurder!
MetYumi

Bericht door MetYumi »

wij moeten ruim € 35 meer huur betalen, gaat lekker hoor in dit klote landje :slecht:
Billy

Bericht door Billy »

Ik dan 'maar' 4%, maar dat is weer een hoop meer dan dat er meer inkomt.

Heb gisteren wel de brief erbij gelezen over wanneer in bezwaar. Maar las daar niets over WMO?
Dawn

Bericht door Dawn »

Wanneer kan je in bezwaar gaan dan? Bij mij ook 'maar' 4% maar dat is wel weer 20 euro extra in de maand. En dat moet dan jaar na jaar zo gaan?

Dan rijzen de huren toch echt de pan uit na 5 jaar?:???:
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Mijn huur is ook weer 4 procent omhoog gegaan, 19 euro per maand. Vorig jaar was het 18 euro. Vorig jaar belde ik de woningstichting. Die konden niks eraan doen. Maar proberen huurtoeslag te krijgen. Maar ik zit net boven de grens om die toeslag te krijgen...

En ik vraag me af of ik bezwaar kan maken vanwege WMO of CIZ indicatie. Heb daar nog nooit van gehoord. Zal eens bellen met de woningstichting...

Mijn huis is aangepast dus verhuizen naar een goedkopere woning kan niet, want dan moet alles opnieuw aangepast worden. Ze zien me aankomen bij de gemeente...

Ik heb dit huis met een medische indicatie gekregen. Misschien dat ik daar iets mee kan?
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ruitje, bezwaar maken op basis van aangepaste woning kan alleen bij een huurverhoging die hoger is dan 4%.

Die 4% is de basisverhoging die de sociale verhuurder mogen doorvoeren en daarboven zitten nog 2 trapjes, meen ik, op basis van inkomen. Die kun je aanvechten als je in een aangepaste woning woont en je om die reden dus niet kunt verhuizen, aangezien de WMO echt niet nog een keer een woning voor je gaat aanpassen.

Huurtoeslag zou misschien wel kunnen, omdat je een aangepaste woning hebt. Dan mag je huur wel hoger zijn dan de grens, zie ook de informatie op [URL="http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ste_woning"]toeslagen.nl[/URL]
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Heb het vorige week al getest op toeslagen.nl, ik krijg niks. Ook niet met aangepaste woning. :(
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ook hier 4% en er wordt niets gezegd over WMO. Ik lees alleen iets over aangepaste huurwoningen of als je blind bent. (?) Helaas zit er geen bezwaar in voor mij. :(
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik heb maar 2.5% huursverhoging. Maar wat wordt er precies bedoeld met een aangepaste woning?

Ik woon in een woning met alles op de begane grond. Zo is dit huis in 1980 gebouwd. Hier heeft de WMO niks voor hoeven betalen. Geldt het dan ook dat je bezwaar kunt maken?

En waarom heb ik maar 2.5% verhoging?
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Bezwaar maken kan alleen als je meer dan 4% huurverhoging krijgt en dat ligt weer aan je inkomen.

Aangepast is meer dan noodgedwongen begane grond of gelijkvloers met lift bereikbaar, daarbij moet je ook denken aan aangepaste keuken en/of badkamer, dat soort dingen.

En Ekster, jij hebt, net als ik trouwens, kennelijk een erg sociale verhuurder die het niet nodig vindt om de maximale 4% of meer te verhogen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp