Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
vlinder

Rijbewijs verlengen

Bericht door vlinder »

Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/geldzaken- ... zekeringen



Hallo,

Ik ben een jonge meid van 28 jaar, en heb nu 7 jaar ms.

Ik heb al vele shubs gehad, maar deze herstellen nog redelijk.

Nu is mijn probleem, dat ik in december mijn rijbewijs moet verlengen.

Ik had mijn rijbewijs al voordat ik ziek werd, dus dat is nog niet bekend.

Nu ben ik heel erg bang dat mijn rijbewijs niet verlengd wordt, terwijl ik prima kan autorijden.....ervaar totaal geen problemen......

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Wil echt voor geen goud mijn rijbewijs verliezen....
Kobus

Bericht door Kobus »

De meningen zijn verdeelt hier / zelf vind ik , dat je heel goed weet of je goed in het verkeer mee kan of niet .

[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... +verlengen[/url]
Hanns

Bericht door Hanns »

Je zult een eigen verklaring moeten halen bij de gemeente en dit invullen, gaat dan naar het CBR en je zal een test moeten ondergaan.
Na een bezoek bij de huisarts, een onafhankelijk neuroloog, een oogarts ...als je het niet doet kan het zijn dat je straks rondrijdt en de verzekering moeilijk gaat doen als er iets gebeurd; ik mocht vorig jaar 3 jaar rijden en moet ik weer het gehele traject door.
Sterkte Hans
Hanns

Bericht door Hanns »

[QUOTE=Hanns;982604]Je zult een eigen verklaring moeten halen bij de gemeente en dit invullen, gaat dan naar het CBR en je zal een test moeten ondergaan.
Na een bezoek bij de huisarts, een onafhankelijk neuroloog, een oogarts ...als je het niet doet kan het zijn dat je straks rondrijdt en de verzekering moeilijk gaat doen als er iets gebeurd; ik mocht vorig jaar 3 jaar rijden en moet ik weer het gehele traject door.
Sterkte Hans[/QUOTE]

[url]http://www.levenmetms.nl/ms_en_autorijden.aspx[/url]
vlinder

Bericht door vlinder »

Bedankt Kobus en Hanss

Heb de link even doorgelezen, en het traject is me wat duidelijker geworden,

Groetjes
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb 2 jaar ms en ook mijn beperkingen vallen nog mee.

Zowel mijn revalidatiearts als de neuroloog vonden het absolute onzin dat ik een rijtest zou moeten doen.

Ik had spookverhalen gelezen dat je niets vergoed zou krijgen, ook al was het ongeluk niet jouw schuld. De revalidatie-arts had hier nog nooit van gehoord en zei dat het illegaal is om in iemands medisch dossier te zoeken naar een reden om niet te betalen.

Ik heb vorig jaar dus mijn rijbewijs gewoon verlengd. Ik weet wel dat als je hulpmiddelen hebt, je altijd een test moet doen.
dientje

Bericht door dientje »

ik heb m,n rijbewijs zonder problemen verlengt,..ik kwam er toen met 2 krukken aan.

werdt niks gevraagd.

ik rij alleen geen auto meer,, maar ik heb hem nog steeds!.

je weet nooit.....
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Gewoon niet melden en voor 10 jaar je rijbewijs weer krijgen. Alleen als je bij een ongeval betrokken raak waarbij de oorzaak aan MS gelinkt kan worden kan de maatschappij moeilijk doen.

Bij elke normale aanrijding o.i.d. zullen ze nooit ergens moeilijk over doen.
joge

Bericht door joge »

Dus maar een kleine kans dat je failliet raakt...:ogen:

Zou niet mijn keuze zijn.
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Ik heb ook mijn rijbewijs gewoon verlengd (ben 31, 8 jaar diagnose MS). Ik kan zelf inschatten wanneer ik beter niet kan rijden maar dat komt zelden voor. Hooguit als ik n keer teveel gedronken heb... maar dat hebben "gezonde" mensen ook ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp