Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Steenbokje76

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Steenbokje76 »

@Marina
Dank je!! :)
Ja rijden terug ging ook prima.
Had gisteren om 23.45u al de uitslag van CBR en vanmorgen gelezen.
Uitslag:u bent rijgeschikt tot en met 21 maart 2027. 5 jaar dus!! Echt super!
Ze zijn dus na de rijtest afgeweken van het advies van de neuroloog (3 jr). Echt een top gevoel.
(Had wel heel brutaal voor de test al gevraagd of het bij een goede test evt. ook voor 5 jaar kon worden afgegeven hihi)

En rijbewijs moet ik binnen nu en een jaar vernieuwen.

Alles heeft maar 5 weekjes in beslag genomen. Heel erg snel ging het. :goed:

De rijtest instructeur begon trouwens zelf over de verzekering en dat ik er goed aan heb gedaan om me te melden. (ik vertelde hem nml dat ik erover getwijfeld had vanwege de nare verhalen van het CBR). Hij zei dat bij veroorzaakte auto ongelukken en letselschade altijd gespit gaat worden door de verzekeraar.
Je krijgt dan vaak de vraag tot medewerking om je medisch dossier te overleggen of een vragenlijst met daarop vragen over aandoeningen.... en als je die verzwegen, hebt gaat de verzekering niet over tot uitbetaling. Want je behoort alles wat het rijden kan beïnvloeden wel te melden bij de verzekering. Dat staat in de polisvoorwaarden. Had ik eerder ook al gelezen.

Dus ja het kost even wat moeite en zenuwen, maar wat anderen ook al aangaven, het is het wel waard! Dus ik hoop eigenlijk dat nog meer mensen met MS of andere aandoeningen die het rijden kunnen beïnvloeden zich zullen melden bij CBR.
Ook al doe je het maar voor een ander (die evt. jouw veroorzaakte (letsel) schade krijgt..).
Marina

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Marina »

Wat goed dat het 5 jaar is geworden in plaats van 3 :D :goed: !! Dan vonden ze zeker dat je de test heel goed gedaan hebt :) ?!
En wat fijn dat het terugrijden ook zo goed ging! Lijkt me ook wel een geruststelling dat ook dat prima ging :zon:
Goed ook om te weten dat je ook in verband met de verzekering het juiste hebt gedaan. En heel fijn dat er nu eens iets gemakkelijk ging voor je ;) :) !
Steenbokje76

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Steenbokje76 »

@Marina
zeker heel erg fijn!
Ja ik heb de test blijkbaar heel goed gedaan; (geeft zichzelf een schouderklopje hihi :-) ) :zon:
Nu nog een keer pasfoto's laten maken voor het nieuwe rijbewijs, maar dat kan nog bijna een jaar.

Dit is in elk geval voor nu goed afgesloten. :joepie:
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Qanuk00 »

Had gisteren om 23.45u al de uitslag van CBR en vanmorgen gelezen.
Uitslag:u bent rijgeschikt tot en met 21 maart 2027. 5 jaar dus!! Echt super!
@Steenbokje76 Wowwwww, dat is superfijn nieuws!! Van harte!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Tevy

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Tevy »

Gefeliciteerd, @Steenbokje76 :D :klap:
Steenbokje76

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Steenbokje76 »

@Qanuk00 en @Tevy

Dank jullie!
Ben ook heel blij. :goed:



Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/geldzaken- ... zekeringen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp