Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Qanuk00 »

Alle moeite loont zich, :goed: ik mag een nieuw rijbewijs ophalen met gezondheidsverklaring geldig voor 5 jaar. Blij, opgelucht en vooral .... loslaten en punt.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Klick »

wauw!
geen rijtest hoeven doen?
gewoon goedgekeurd en u kunt wel weer gaan? gesprekje en klaar?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Qanuk00 »

Yep! Nu uiteindelijk 128 euro kwijt voor onafhankelijke neurologische keuring, die naar mijn mening mijn huisarts veel beter had kunnen doen omdat deze mijn achtergrond kent. De andere 2 verwijsbrieven zijn door eigen behandelaren ingevuld en opgestuurd. Rijtest hoeft niet (misschien waren de brieven en telefoontjes met klachtenbemiddeling al helder genoeg :haha: ). Met de gezondheidsverklaring a 40 euro en een nieuw rijbewijs a 40 euro ben ik dus iets meer dan 200 euro kwijt voor een verlenging van 5 jaar. En ik kan nu zorgeloos en verantwoordelijk blijven autorijden. :joepie:

Je kunt met een heldere en oprechte beargumentering onredelijk hoge kosten voor een verlenging van rijbewijs/medische keuring dus wel degelijk in mindering brengen. Dat wilde ik met mijn verhaal hiervoor vertellen ...
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Toeter »

Wat een gevecht was er voor nodig, maar gefeliciteerd!
Marina

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Marina »

Super, gefeliciteerd :goed: !
Jetteke

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Jetteke »

Gefeliciteerd! :joepie:
De aanhouder wint ;-)
Klick

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Klick »

heel erg gefeliciteerd! knap gedaan!
Iris J.

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Iris J. »

Super hoor en fijn dat je het rijbewijs voor 5 jaar hebt gekregen!!
en inderdaad de kosten vallen dan nog mee, Proficiat :wauw:
Steenbokje76

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Steenbokje76 »

Heb afgelopen donderdag een medische keuring gehad voor CBR bij een onafhankelijk neuroloog in 'mijn eigen' ziekenhuis.
Was een vrij uitgebreide keuring, incl neurologisch onderzoek. Maar toch stelde het weinig voor.
De neuroloog ging uiteraard vnml af op wat ik aangaf over hoe het rijden gaat.
Eerlijk aangegeven dat ik me wel beter moet focussen in de auto, maar dat het tot op heden nog wel gewoon lukt zonder problemen. En dat ik de auto laat staan als ik bijv. een mindere dag heb.
Erg aardige neuroloog die alles op alles wilde zetten dat ik in elk geval mijn rijbewijs ga behouden.

Helaas heb ik wel een advies gekregen voor maar 3 jr. verlenging mede, omdat ik ook nog maar 1 jaar de diagnose heb en progressie dus nog niet te voorspellen valt.(maar bij wie wel??)
Daarnaast zullen die cognitieve problemen wellicht in mijn nadeel werken.

Hoop dat CBR dan maar die 3 jaar goedkeurt, zonder rijtest, want daar heb ik echt geen zin in.
Iemand die op je vingers kijkt terwijl je autorijdt... pfff nee dank je. :haha:
Maar goed, mocht het zover komen, dan zal ik dat ondergaan en slagen. :zon:

Al bij al zit ik dus nu wel in het circus van het CBR en de medische keuringen en zal ik er niet meer vanaf komen. Wel confronterend, maar ook het juiste om te doen. Heb er dus geen spijt van dat ik me daar gemeld heb. Althans nog niet.... :roll:
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 13 mar 2022, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast na verplaatsen bericht
Tevy

Re: Rijbewijs verlengen

Bericht door Tevy »

Goed zo @Steenbokje76!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp