Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Robbie;984287]En dat is heel verstandig, heb ik ook gedaan.

Mij mening is dat het van de gekke is dat er geen test moet worden gedaan.Joge heeft er voor gekozen om niet meer te rijden, heel goed.

[B]Er zijn er die niet willen toegeven, levensgevaarlijk..[/B][/QUOTE]

Wat heeft dit met toegeven te maken dan? Als je nergens last van heb waarom zou je dan zelf moeilijk gaan doen?

Als iemand vandaag zijn rijbewijs verlengt (als gezond persoon dan) en hij krijg morgen een hartaanval b.v. en daarvan herstel stapt deze persoon ook weer in de auto als de artsen geen bezwaar zien.

Elke alcoholist en verslaafde verlengt ook zijn rijbewijs zonder enig probleem (of ze gaan rijden is hun eigen verantwoording als ze onder invloed zijn).

Moet je dan omdat je een chronische ziekte hebt moeilijk gaan doen, jezelf op kosten jagen en de kans lopen dat er iemand over jou beslist dat je niet meer mag rijden?

Iedereen heeft zijn eigen verantwoording zoals hier ook al enkele is verwoord. MS is voor de meeste MS'ers geen ziekte waardoor je niet meer auto zou kunnen rijden.
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

@Robbie: Helemaal mee eens

Verder:

Iemand die na de dag dat hij zijn rijbewijs heeft gekregen een hartaanval krijgt zal in sommige gevallen toch ook echt een eigen verklaring in moeten vullen

Een Alcoholist/verslaafde mag ook niet onder invloed rijden.

Allemaal drogredenen.
Annemieke

Bericht door Annemieke »

Ik ben al vanaf juli bezig om mijn rijbewijs verlengd te krijgen.
Dit wordt de 3e keer dat ik in dit circus terechtkom en steeds maar een rijbewijs voor 3 jaar.

Het CBR werkt erg traag. Om ze aan de telefoon te krijgen duurt al een hele ochtend!
5 november kan ik voor de keuring naar een neuroloog ( in mijn eigen ziekenhuis) .

CBR gevraagd of ik naar een ander ziekenhuis kan, dat wordt dus 20 oktober International Health Centre in Den Haag.

31 oktober verloopt mijn rijbewijs. Mocht het CBR besluiten tot een rijtest, dan gaat het nog veel langer duren en al die tijd kan ik niet rijden! Ik ben zeer afhankelijk van mijn auto.

Heb inmiddels wel een Valyspas, maar ja, daar kan ik geen boodschappen mee doen.
Het kost me allemaal gruwelijk veel energie!:moe:
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Anne=5;984310]@Robbie: Helemaal mee eens

Verder:

Iemand die na de dag dat hij zijn rijbewijs heeft gekregen een hartaanval krijgt zal in sommige gevallen toch ook echt een eigen verklaring in moeten vullen

Een Alcoholist/verslaafde mag ook niet onder invloed rijden.

Allemaal drogredenen.[/QUOTE]

Niemand mag rijden als hij onder invloed is, al is dat van drank, drugs of medicijnen of wat dan ook!

Het gaat er hier om of je je rijbewijs mag verlengen met MS zonder dit te melden.
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Zie eigen verklaring: Simpel knip en plak werk.

3. Bent u onder behandeling of onder behandeling geweest voor een psychiatrische stoornis, een hersenziekte –zoals een beroerte– of een ziekte van het zenuwstelsel? Bij deze vraag moet u denken aan:
- hersenziekten zoals een beroerte, TIA, hersenbloeding, vaatafwijkingen in de hersenen, hersentumor, aangeboren hersenletsel of niet-aangeboren hersenletsel;
- aandachtsstoornissen zoals ADD en ADHD;
- stoornissen in de informatieverwerking zoals autisme, PDD-NOS, Asperger;
- neurologische ziekten zoals de ziekte van Parkinson, multiple sclerose, ALS, spierzwakte of coördinatieproblemen als gevolg van zenuwschade;
- psychiatrische ziekten zoals depressie, schizofrenie, obsessief compulsieve stoornis;
- dementie, zoals de ziekte van Alzheimer, frontotemporale dementie, vasculaire dementie.

Tuurlijk kan je besluiten te struisvogelen en geen eigen verklaring invullen. Ieders eigen keus.

Ja op een van de antwoorden betekent een handtekening van een arts.

Wanneer nodig een keuring en een rijtest.

CBR houdt je altijd rijdend als het maar effe kan.

EN je bent gedekt. Ook voor het gebruik van medicijnen bijvoorbeeld die de rijvaardigheid beivloeden. Na een keuring en rijtest, mag je (ook voor de verzekering) met de medicijnen rijden.

Het gaat er niet om dat je zelf moet inschatten of je wel of niet in de auto stapt op een bepaald moment. Die keuze blijft. Ook na het doorlopen van de procedure.

Het gaat er om dat je wettelijk alleen in het bezit mag zijn van een bewijs van rijvaardigheid als je daar medisch toe in staat bent geacht en het CBR dat daarna heeft bevestigd door een praktische test (indien nodig). Dat is waar de test om gaat, niet of je al dan niet in de auto kan/moet stappen.
Dat is een volslagen andere discussie.

Ieder zijn eigen keus verder hoe hij/zij hiermee om gaat.

Maar zo 'wazig' is het helemaal niet...

Angst is nooit een goede raadgever om niet de prcedure te doorlopen.
joge

Bericht door joge »

eens! Alleen heb ik begrepen dat je angstig bent als je dit WEL doet.....:ogen:
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

:cool:
Tientje

Bericht door Tientje »

Mijn revalidatiearts begon erover en het staat bij het CBR inderdaad duidelijk aangegeven. Ik ben al goedgekeurd door de neuroloog, nu maandag nog een rijtest, maar ik ga er vanuit dat deze geen problemen op gaat leveren.

Mijn kop in het zand steken had een heel stuk makkelijker en goedkoper geweest, maar ik ben blij dat ik mijn verantwoordelijk genomen heb en de juiste procedure heb gevolgd. Al vond ik het echt wel lastig om wéér met mijn MS geconfronteerd te worden.. Maar ach, so be it!
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Zolang ik en anderen vinden dat ik goed en veilig kan autorijden interesseert mij dat hele eigen verklaring of moeten melden dat ik MS heb mij helemaal niets :slapen:
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=Sander Almere;984445]Zolang ik en anderen vinden dat ik goed en veilig kan autorijden [/QUOTE]

Mensen denken al snel van hun zelf dat ze veilig rijden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp