Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
april

Bericht door april »

Dank voor je duimen Tevy!

Jrs77, ik heb al jaren een automaat en extra stuurbekrachtiging en extra spiegels. Daarvoor krijg ik altijd codes op mijn rijbewijs. Dat is ook niet erg want de auto heb ik aan laten passen.

Börker, ik heb gelijk de procedure gestart toen ik bericht kreeg van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Van het CBR geen bericht gehad. Die brief kwam half mei. De vorige keer (3jr. geleden) had ik op eigen initiatief de procedure gestart om lig op tijd te zijn. Toen hoefde ik voor het eerst geen rijtest te doen. Heel fijn maar daardoor werd mijn dure rijbewijs 2 maanden eerder vervangen dan nodig. Daar werd ik ook niet blij van. Vandaar dat ik nu wachtte op de officiële brief.

Up date: Vandaag met CBR gebeld en ze hebben nu ook het keuringsrapport van de oogarts binnen. De spoedprocedure is nu weer gestart. Dat betekent dat ik voor 28 augustus hoor of ik mag verlengen of dat er nog een rijtest nodig is. Pfffffff.......... Wordt vervolgd! :moe:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=april;1090901]
Jrs77, ik heb al jaren een automaat en extra stuurbekrachtiging en extra spiegels. Daarvoor krijg ik altijd codes op mijn rijbewijs. Dat is ook niet erg want de auto heb ik aan laten passen.[/QUOTE]
Dan zal er dus ook een code 100 op je rijbewijs staan? In je profiel zie ik dat je vrijwilligerswerk doet; met die code mag je dus tijdens werk en vrijwilligerswerk geen auto besturen. Dat zou dan in strijd met Europese richtlijnen zijn.
april

Bericht door april »

Ja Jrs77 ik heb mijn rijbewijs er eens bij gepakt en daar staat inderdaad code 100 op. Ik had geen idee wat dat betekende. Nu dus wel :D

Gelukkig voor mij heb ik mijn auto niet nodig voor het vrijwilligerswerk. Maar als dat wel zo zijn was dat knap vervelend! Ik begrijp dat dit wel voor jou belangrijk is. Dat is super vervelend!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=april;1090905] Maar als dat wel zo zijn was dat knap vervelend! Ik begrijp dat dit wel voor jou belangrijk is. Dat is super vervelend![/QUOTE]
Zelf heb ik er op dit moment ook geen last van; de code 15 was door gestuntel van het CBR toegekend, en toen die verviel, verviel automatisch code 100.

Maar er worden hierdoor mensen onnodig werkloos gemaakt (en ook jou wordt hier onrechtmatig een beperking opgelegd). Voor die mensen zou ik je willen vragen er toch bezwaar tegen te maken; hoe meer weerstand het CBR krijgt, hoe eerder ze zich aan de regels zullen moeten houden.
april

Bericht door april »

Dat wil ik wel doen Jrs77 maar hoe? Is er een petitie die ik kan tekenen of zo?:weetniet:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=april;1090949]Dat wil ik wel doen Jrs77 maar hoe? Is er een petitie die ik kan tekenen of zo?:weetniet:[/QUOTE]
Een petitie is hier geen effectieve manier; je kan dan alleen een onderwerp op de agenda zetten in de 2de kamer; daar wordt het binnenkort (een relatief begrijp bij de overheid) al op de agenda gezet door een kamerlid. Ook de 40.000 handtekeningen verkrijgen zal een probleem zijn.

Wat je kan doen, nadat je te horen hebt gekregen dat je je rijbewijs kan verlengen met code 100, is bezwaar maken.Je kan daarvoor delen van mijn brief gebruiken, of op zijn minst vermelden dat de richtlijn 2006/126/EC geen ruimte biedt om een beperking tot privegebruik op te leggen. Het CBR dient die richtlijn te volgen aangezien het ministerie deze richtlijn niet correct heeft omgezet in nationale wetgeving.

Je hebt dan dus al je rijbewijs, maar nog met de beperking.
april

Bericht door april »

Dank voor je uitleg JRS 77 :thumbup:
april

Bericht door april »

Pfffffffff........... Eindelijk een goedkeuring voor mijn rijbewijs!
1 September verloopt het en 1 september kan ik de nieuwe ophalen. Met mijn fiets wel te verstaan. Heb dus 12 uur lang geen rijbevoegdheid :D

Dat betekent dat ik wel naar de Provence kan rijden samen met mijn man. Ondanks alle ellende met het CBR kan mijn dag niet meer stuk! :tralala:
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

In het stadsdeelkantoor vroegen ze wel of ik een rollator wilde lenen, maar niet of ik wel kon rijden.
Ik mag weer 10 jaar.
Of ik het ook kan, zie ik dan wel weer.
Klick

Bericht door Klick »

gefeliciteerd!
dus je hebt geen eigenverklaring ingvuld?
ik twijfel nog...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp