Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tecfidera en bijwerkingen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Janneke94

Tecfidera en bijwerkingen

Bericht door Janneke94 »

Hey hey allemaal

Ik gebruik 3 maanden het 'nieuwe' medicijn Tecfidera. Het bevalt me op 1 ding na echt ontzettend goed!!

Tot een drie weken geleden had ik helemaal geen bijwerkingen van dit medicijn gebruik....Maar toen begon het, vreselijk erge haaruitval!

In de buisluiter is er niks over te lezen, en de apotheek en biogen had er ook nog niet echt van gehoord..

Nu ben ik nog maar net een weekje 20 jaar, het maakt mij echt heel onzeker, ik wil mn mooie haartjes nog niet kwijt!!:huilen:

Is er hier iemand die deze medicijnen ook gebruikt, en deze bijwerking herkent? Zoja, hoe ga je daarmee om? Gebruik je er iets bij, of ben je met de tecfidera gestopt?

Thanks alvast for the answers :)
Sander Almere

Internationaal

Bericht door Sander Almere »

Internationaal

Kijk op internationale sites over Tecfidera.
Je hoort vaker dat er haaruitval op kan treden.

[url]http://treato.com/Tecfidera+(BG-12),Hair+Loss/?a=s[/url]

[url]http://www.msworld.org/forum/showthread.php?t=129920[/url]
Janneke94

Bericht door Janneke94 »

Ik heb er op de facebook pagina gelukkig al heel veel over gelezen vandaag :) denk dat ik daar maar eens wat van ga proberen
Janneke94

Bericht door Janneke94 »

Maar vind het btw wel raar dat ze in t ziekenhuis en bij biogen zeggen dat t niet bestaat als bijwerking... terwijl t in de UK dus juist wel veel genoemd wordt......

Wel iets om te melden bij mn neuro vind k :)
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Ja ik ga het ook melden als ik de neuroloog volgende week toevallig spreek. Laat Nog wel weten wat hij te zeggen heeft hierover
alien

Bericht door alien »

haaruitval ai hopelijk krijg ik daar geen last van ik ben nl gestopt met de Rebif ivm behoorlijk veel haaruitval en ga binnenkort met de tecfidera beginnen
Sweety

Hoe erg is de haaruitval?

Bericht door Sweety »

Hoe erg is de haaruitval?

Hoe erg is de haaruitval. Wordt het haar dunner of krijg je echt kale plekken?
Livia

Bericht door Livia »

Wil ik ook wel weten!!! Een beetje kan ik nog mee leven

Heb al jaren extensions zodat het nog wat lijkt maar als m'n eigen haar ook heel erg zou uitvallen .... Liever niet :huh:
Just Me

Bericht door Just Me »

hmmm dat moet ik dan maar in de gaten gaan houden als ik ermee ga beginnen.

Ik heb voor Tecfidera gekozen mede omdat haaruitval voorkwam bij Aubagio en niet bij Tecfidera... wordt mijn nu al niet dikke haar starks alsnog dunner :p
-Kim-

Bericht door -Kim- »

*Bericht verwijderd*
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp