Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vitamines

Alles omtrent voeding en supplementen
Abby.

Bericht door Abby. »

Ha vlinder70


Ik nam eerst ook nog multivitamine maar kon die wel stoppen volgens mijn neuroloog, omdat ik nu voldoende andere vitamines neem waar de belangrijkste inzitten. (volgens hem...)

Moet volgende week weer naar de pijnbestrijding, zal daar eens navragen over de B6. En of ik er gelijk even bloed op kan laten prikken. 12mg is overigens niet zoveel toch, of wel? Weet jij beter dan ik geloof ik ;)

Wilde nog toevoegen dat ik ook nog cranberry tabletten heb van Vitalize en doordat ik deze dagelijks neem heb ik een stuk minder vaak blaasontsteking. Bij deze cranberry, is ook D-mannose toegevoegd en vitamine C. Werkt dus goed bij mij.

De magnesium verlicht bij mij ook de onrustige benen, spasmes en ook de pijn een beetje. Dat het al iets doet is al fijn.

Ik heb voorheen ook injecties B12 gehad maar hou zó niet van naalden dat ik daarmee gestopt ben. Heb nu dus de zuigtabletten van 1000ug. Lagere dosering heeft (ook weer volgens mijn neuro) geen zin.En neem dat dan maar van hem aan.

Gebruik jij alleen magnesium of gecombineerd met calcium? [B]Vlinder70[/B]
Groetjes!
Livia

Bericht door Livia »

[QUOTE=Mira;990178]Livia ik krijg de injecties gewoon via de ha en worden volledig vergoed, waarom die omweg? In Duitsland bestellen..[/QUOTE]

Hoi hoi,

Mijn waarde was voordat ik begon 85. Daarna 225en dat vond zij voldoende en kreeg ik geen injectie meer. Toen ben ik het gaan bestellen in Duitsland. Toen ik net wist dat ik ms had hebben ze bloedgeprikt. Ik wist niet waarvoor toen. Mijn waarde was toen 500.
Ms veroleegkundige; perfect niks meer aan doen.
Maar ik kon haar niet vertellen dat ik was begonnen met zelf prikken.
Misschien moet ik dat maar vertellen?
Ik heb nu dus geen idee hoe hoog hij is maar ik heb gelezen dat je het 'overschot' uitplast.
Mira

Bericht door Mira »

Misschien wel, zit nu op tweewekelijks 1000mg. Mijn waarde bij 1x pmnd injectie is nog maar 700. Nu dus om de week.

Mijn ijzer is ook laag, lukt niet omhoog met staalpillen, drink roosvicee ferro, folium ook te laag, krijg ik ook.

Ik ben er al zeker 10 jaar mee bezig met mijn huisarts, bloed wordt regelmatig gecontroleerd en beetje op gevoel en beetje op waardes...gek wordt ik ervan, maar ha werkt met alles mee.

Ik gebruik geen medicijnen verder, nooit gedaan.

D3 ook, b6 ook en dan weer controleren en weer kijken...ik doe mijn best.
Mira

Bericht door Mira »

500 met injecties is nog heel weinig, je zou boven 1000 moeten zitten
Mira

Bericht door Mira »

Ik heb 16jr ms, ben 38.
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=steentje;990104]Las dat bij het Kruidvat de vitamines in de aanbieding zijn. Ik lees hier veel over vit B12. Iemand tips over welk merk en hoeveelheid ik kan gaan slikken?[/QUOTE]

Een vitamine B12 tekort is een ziekte. Je kan het probleem alleen oplossen met injecties. Smelttabletten ( onder je tong ) zijn een alternatief voor injecties. De smelttabletten van Bloem hebben de hoogste dosering.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ik heb smelttabletten methylcobalamine 5000 mcg van NOW. Bevalt goed!
steentje

Bericht door steentje »

Bedankt allemaal voor de reacties. Neuroloog vond het niet nodig om op vit B12 te prikken. Vitamine D wel, die was goed. Onderhoudsdosis kan toch wel gewoon?
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Wat was je vitamine D waarde dan Steentje?

Groetjes,
Vlinder
steentje

Bericht door steentje »

Geen idee.... ik moest bloed laten prikken voor Tecfidera. Vroeg toen meteen naar vit D en B12. Het eerste vond hij een goed idee, het tweede vond hij niet nodig. Zei alleen dat bloed allemaal goed was. Alleen urine was op het randje, maar ik heb, wat dat betreft, nergens last van.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp